انواع مکمل برای افزایش حجم

انواع مکمل برای افزایش حجم

کراتین یکی از اولین مکمل های بدن سازی است که در ریکاوری عضلات نیز نقش مهمی دارد به علاوه این که کراتین نه تنها بخش مهمی از  atp  مورد نیاز برای فعالیت قدرتی را فراهم میکند.

بلکه به افزایش آب میان بافتی نیز کمک بسزایی میکند .

بدن در حالت طبیعی 2% مواد کراتینی تولید میکند یکی از وطایف اصلی کراتین تولید انرژی برای سلول ها و بافت عصلانی بدن در حین ورزش های سخت و سنگین است. کراتین از نطر شیمیایی ، شبیه به آمینو اسید هایت و از گلیسین و آرژنین آزاد میشود.

فواید کزاتین

افزایش 43 درصدی قدرت و انرژی

کمک به بهبود برخی از بیماری های مغزی مانند صرع ، الزایمر ، برخی از آسیب های مغزی ، پارکینسون

افزایش 2 الی 33 برابر رشد فیبر عضلانی

بهبود روند درمان کبد چربغیر الکلی

 برای خرید تاپ ورزشی مردانه کلیک کنید

پروتئین وی

یکی درگه از مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم پروتئین وی است که به عنوان مکمل در کنار ورزش های مقاومتی است و برای بهبود سنتز پروتئین و رشد عصله استفاده میشود . وی یک پروتئین کامل است و حاوی 9 اسید آمینه ضروری بدن و مخلوطی از بتالاکتوگلوبولین  ، آلبومین شرم گاو و ایمونوگلوبین ها با لاکتوز کم است.

انواعی از این پروتئین

وی ایزوله : در وی ایزوله تمام چربی ها و لاکتوز ها پردازش شده و حداقل دارایی 90 درصد پروتئین است.

وی هیدرولیزه شده : این پروتئین تحت هیدرولیز چزئی قرار میگیرد تا فرایند جدب در بدن را بهتر و سریع تر کند.وی هیدرولیز شده در پروتئین های پزشکی و شیر خشک ها استفده میشود زیرا هم ئتانسیل مواد آلرژن را کاهش داده و هم باعث بهبود فرایند هضم میشود در صورتی که با هضم وی کنستانتره معمولی مشکل دارید وی هیدرولیزه بهترین آپشن است.

وی کنستانتره:حاوی مقادیر کمی چربی و کربوهیدرات است. درصد پروتئین موجود در وی کنسانتره بسته به غلضتش است معمولا کنسانتره های سطح های پایین حاوی 30 درصد پروتئین وی و کنسانتره های سطح بالا تا 90درصد پروتئین وی هستند.

گینر ها

گینر های یا همان کربوپروتئین ها یکی از بهترین و صد البته محبوب ترین ئروتئین های دنیا برای بدنسازان است.

اکثرا  گینر را به ورزشکارانی توضیه میکنند که نیاز به افزایش وزن دارد این دوره بخاطر فوایدی که در زمینه افزایش وزن دارد بین ورزشکارانی که قصد افزایش حجم دارند نیز محبوبیت زیادی دارد.

فواید کربو هیدرات :

افزایش سرعت ریکاوری و بازسازی دخایر انرژی

افزایش توده عضلانی

وجود چربی های سالم و محدودیت در ترکیبات

حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی صروری که باعث بهبود اشتها میشود و هم ورزشکار را از مصرف مولتی ویتامین مینرال بینیاز میکند

 

کارنوزین، بهترین مکمل بدنسازی برای حجم

کارنوزین، ترکیبی از دو آمینواسید ساخته شده و خواص آنتی‌اکسیدانی چشمگیری دارد. این ماده، در تنظیم آنزیم‌های بدن و سطح کلسیم آن، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. فقدان کارنوزین، باعث اختلالات جدی در اعمال طبیعی بدن می‌شود. بیشتر ماهی‌ها (به‌ویژه سالمون)، گوشت گاو (به‌ویژه گاوهایی که روی علف چرا کرده‌اند) دارای مقادیر فراوانی کارنوزین هستند.

 

فواید مکمل کارنوزین

 

تقویت استقامت و قدرت عضلانی

تاخیر در روند پیر شدن بدن

پیشگیری و درمان اختلالات چشمی مانند آب مروارید

پیشگیری و درمان مشکلات ناشی از دیابت مانند آسیب وارده به اعصاب

پیشگیری و درمان مشکلات کلیوی

یکی از محبوب‌ترین مکمل بدنسازی برای حجم، گلوتامین است که حدود 61% از عضلات مهم بدن را تشکیل می‌دهد. گلوتامین حدود 30 تا 35% آمینواسید نیتروژن موجود در خون را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل، باید مقدار زیاد دریافت شود.

 

فواید گلوتامین در بدنسازی

 

بهبود سلامت دستگاه گوارش

کمک به سلامت مغز

تسریع فرایند بهبودی زخم

افزایش عضله‌سازی

جلوگیری از عضله‌سوزی

چربی سوزی

ریکاوری سریع‌تر

کمک به افزایش قد برای ورزشکاران نوجوان درحال‌رشد

نکته: مصرف گلوتامین برای خانم‌ها بلامانع است ولی خانم‌های باردار یا مبتلایان به بیماری‌های کبدی، پیش از مصرف، حتما با پزشک مشورت کنند.

ال کارنیتین، از بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

ال کارنتین یکی از مشتقات آمینواسید است که در بدن تولید می‌شود تا چربی را به انرژی تبدیل کند. این ماده در مواد غذایی همچون گوشت قرمز، شیر، سینه مرغ پخته، ماهی کاد پخته، پنیر چدار، شیر و نان غلات کامل یافت می‌شود.

مقاله پیشنهادی---معرفی انواع پروتئین

فواید مصرف مکمل ال کارنتین

تقویت و بازسازی عضلات

بهبود عملکرد مغزی: تاکنون تاثیرات مثبت ال-کارنیتین در افزایش قوای شناختی، بهبودی کلی خلق‌وخو، تقویت حافظه در سالمندان، مشکلات آلزایمر، کاهش علائم نوروپاتی دیابتی مورد تایید قرار گرفته است.

سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن: البته برای کاهش وزن و سوزاندن چربی باید در کنار رژیم تغذیه‌ای مناسب و ورزش مستمر مصرف شود.

بهبود علائم بیماری‌ها: ال-کارنتین در بهبود بیماری‌هایی همچون التهاب بافت قلب، نارسایی قلبی، پرکاری غده تیروئید و آنژین قفسه صدری بسیار موثر است.

مکمل کافئین، یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای حجم

کافئین، در گیاهانی مانند چای، کولا، کاکائو و قهوه به وفور یافت می‌شود. کافئین خالص پودر سفیدرنگ و تلخی است که از ترکیب کربن، هیدروژن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. کافئین باعث افزایش متابولیسم بدن، افزایش آگاهی محیطی و میزان هوشیاری نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

نقش مکمل کافئین در بدنسازی:

بالا رفتن راندمان تمرین

بهبود عملکرد تمرین هوازی و بی‌هوازی

کاهش خستگی

طولانی‌تر شدن زمان تمرینات

آسان‌تر کردن انقباض عضلانی

چربی‌سوزی بیشتر

مکمل کافئین بهتر است یا قهوه؟

مصرف قهوه در برخی افراد، باعث عوارضی مانند سوزش معده و یا رفلاکس می‌شود. همچنین برخی افراد، قهوه را با شکر نسبتا زیاد میل می‌کنند. به این دسته از افراد توصیه می‌شود که مکمل کافئین را جایگزین قهوه کنند. بعلاوه، مکمل کافئین در بالا بردن عملکرد ورزشی بسیار بهتر از کافئین موجود در قهوه عمل می‌کند.

چند نکته:

مکمل‌های کافئین موجود در بازار حاوی ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم کافئین هستند که تقریبا به‌اندازه یک فنجان قهوه است.

مطابق با تحقیقات، مصرف روزانه بیش از ۵۰۰۰ میلی‌گرم کافئین (معادل تقریبا ۴۰ فنجان قهوه) در مدت کوتاه می‌تواند به مرگ یک بزرگسال منجر شود.

برای افزایش اثر چربی‌سوزی و بالا رفتن راندمان تمرینات (هوازی و بی‌هوازی)، می‌توان مکمل کافئین را با پروتئین وی و انواع آمینو اسید‌ها ترکیب کرد.

مکمل کراتین و کافئین را هم‌زمان باهم مصرف نکنید زیرا اثر یکدیگر را خنثی می‌کنند و همین‌طور باعث کم‌آبی بدن و گرفتگی عضلات می‌شود.

دقت کنید تا 5 ساعت پس از مصرف کراتین، حق مصرف چای و نوشیدنی‌های حاوی کافئین را ندارید و اگر در دوره بارگیری کراتین هستید، مصرف کافئین را به مدت ۴ الی ۵ روز فراموش کنید.

نوشته شده در 1402-06-05 توسط بدنسازی 0 190

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد