چگونه پیراهن رسمی را به‌درستی با شلوار جین ست کنید؟

چگونه پیراهن رسمی را به‌درستی با شلوار جین ست کنید؟

یکی از ترکیب‌های جالب برای ایجاد استایل منحصر‌به‌فرد پوشیدن پیراهن رسمی با شلوار جین است. این ترکیب بسیار کاربردی بوده و برای استایل‌های تجاری کژوال یا استایل‌های غیررسمی تعطیلات مناسب است. علاوه‌براین بسیار راحت‌تر از کت و شلوار هم به شمار می‌رود. البته باید توجه داشته باشید که نمی‌توانید هر پیراهن قدیمی و شلوار جینی را با هم ترکیب کنید. ترکیب کردن این دو  لباس یک هنر است. به همین منظور در این مطلب به بررسی چگونگی ست کردن پیراهن رسمی با شلوار جین پرداخته‌ایم.

نکاتی که باید هنگام ست کردن پیراهن رسمی با شلوار جین در نظر داشته باشید

پوشیدن شلوار رسمی استاندارد به جای شلوار جین برای ایجاد استایل غیررسمی‌تر، استایل منظم‌تری را ایجاد نمی‌کند. شما همچنان می‌خواهید اینگونه به نظر برسید که تلاش خود را برای داشتن استایل زیبا به کار گرفته‌اید. اضافه کردن شلوار جین به ترکیب استایل به این معنا است که باید کمی بیشتر تلاش کنید تا ظاهرتان شلخته نباشد.

متناسب بودن شلوار جین

متناسب بودن اندازه و دوخت مناسب همیشه و حتی برای شلوار جین هم لازم و ضروری است. پوشیدن یک شلوار جین متناسب و دارای برش جذاب نیمی از مسیر رفتن به سوی داشتن استایل خوب است. به همین منظور از پوشیدن شلوار جین‌های گشاد اجتناب کنید. نیازی نیست که شلوار جینتان خیلی اندامی و تنگ باشد بلکه تنها متناسب بودن آن برای بدنتان کافی است.

فاق شلوار جین باید دقیقا بالای باسن قرار بگیرد و به راحتی و بدون بستن کمربند در آنجا بایستد. اما البته نباید احساس کنید که شلوار دور کمرتان تنگ است. شلوار جین‌های لوله تفنگی در بسیاری از اندام‌ها مناسب به نظر می‌رسند اما شلوار جین راسته هم قابل قبول است.

مطمئن شوید که شلوار جینتان به اندازه‌ی کافی گشاد باشد که ۲.۵ سانتی‌متر در اطراف پایتان فضا وجود داشته باشد. همچنین در قسمت مچ هم باید یک فضای جزئی باشد. توجه ویژه‌ای به پشت و نشیمنگاه شلوار جینتان داشته باشید. این قسمت نباید پارچه‌ی اضافه‌ی زیادی داشته باشد زیرا در این صورت خیلی گشاد بوده و شل و آویزان می‌ایستد.

در نهایت هیچگاه از شلوار جین زاپدار استفاده نکنید. پارگی‌های تزیینی روی شلوار زیبا هستند حتی برای برخی استایل‌ها هم می‌توانند مناسب باشند اما تضاد بسیار زیادی با پیراهن رسمی دارند.

شلوار جین‌های رنگ روشن اغلب رسمیت کمتری دارند

تفاوت رسمی بودن شلوار جین روشن و تیره

رنگ‌های تیره اغلب رسمی‌تر از رنگ‌های روشن هستند. بنابراین شلوار جین‌های آبی تیره یا مشکی رسمی‌تر از رنگ‌های روشن به شمار می‌روند. شلوار جین‌های آبی روشن به سادگی کمرنگ می‌شوند و همین مساله منجر به کاهش رسمیت استایلتان می‌شود.

سطوح مختلفی برای تیرگی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در شلوار جین خود استفاده کنید. البته مشکی تیره‌ترین رنگی است که می‌توانید از آن بهره بگیرید. اگرچه در صورتی که بخواهید حتما رنگ شلوار جینتان آبی باشد می‌توانید شلوار جین آبی تیره یا شلوار جین سرمه‌ای را انتخاب کنید.

پیراهن را روی شلوار قرار دهیم یا داخل شلوار جین؟

پاسخ کاملا به استایلی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. هنگام پوشیدن شلوار جین بهتر است پیراهن خود را روی شلوار قرار دهید. این یک تناسب طبیعی با ذات غیررسمی جین است. اگرچه در صورتی که به استایل رسمی‌تری نیاز دارید با قرار دادن پیراهن داخل شلوار احترام خود را نشان دهید.

در صورتی که تصمیم گرفتید پیراهن خود را داخل شلوار قرار دهید حتما شلوار جینی که اندامی‌تر است را بپوشید. امکان تا کردن مرتب آستین‌ها یا تا نکردن آن‌ها هم وجود دارد اما در صورتی که آستین‌ها را تا نمی‌کنید مطمئن شوید که دکمه‌های سرآستین را ببندید.

قرار دادن پیراهن رسمی رو یا داخل شلوار جین

در صورتی که پیراهن را داخل شلوار قرار می‌دهید از یک کمربند استفاده کنید اما یقه را آزاد بگذارید. همچنان به دلیل استفاده از شلوار جین استایلتان کمی غیررسمی‌ است بنابراین اضافه کردن چند مورد ریز غیررسمی را فراموش نکنید.

در صورتی که پیراهن خود را روی شلوار جین قرار می‌دهید بلندی پیراهن بسیار مهم است و پیراهن باید بلندتر از کمربند باشد اما دقت کنید که بلندی پیراهنتان به اندازه‌ای نباشد که مانند پیراهن زنانه به نظر برسد.

روش‌های مختلف پوشیدن پیراهن رسمی با شلوار جین

شلوارهای جین به اندازه‌ای متنوع هستند که نیازی به نگرانی درباره‌ی ست بودن رنگ پیراهن با آن‌ها وجود ندارد. در عوض به جای یک رنگ خاص سعی کنید بیشتر روی ست بودن تیرگی و روشنی و تناسب و مدل تمرکز کنید. البته درست است که مدل شلوار جین بسیار مهم است اما مدل پیراهن رسمی هم اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بر استایل کلی تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که مدل دکمه‌داری که دکمه‌های آن رو یا زیر باشند، مدل ساده یا طرح‌دار یا مدل جیب‌دار یا بدون جیب کدام یک مناسب هستند. بسیاری از تغییرات جزئی و ترفندها می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر استایلتان و ظاهری که از شما ایجاد می‌شوند بگذارند.

پیراهن رسمی رنگ روشن و شلوار جین تیره

پوشیدن پیراهن رنگ روشن و شلوار جین تیره

بهترین رویکرد شما برای پوشیدن پیراهن رسمی و شلوار جین، ایجاد تضاد است. به عنوان مثال هنگامی که شلوار جین تیره می‌پوشید برای متعادل ساختن استایل به دنبال رنگ‌های پاستلی و روشن باشید. شلوار جین‌های بسیار تیره به همراه پیراهن رنگ روشن، کفش قهوه‌ای و کمربند ترکیب بسیار شیکی را ایجاد می‌کنند.

سفید همیشه یکی از رنگ‌های شیک برای پیراهن‌های رسمی است. اگرچه گاهی اوقات ممکن است در ترکیب با شلوار جین‌های تیره تضاد بسیار زیادی داشته باشد یا خیلی رسمی به نظر برسد. اما همچنان سفید رسمی‌ترین روش برای نمایش استایل است به ویژه هنگامی که در ترکیب با کفش و اکسسوری‌های مناسب ست شود.

پیراهن‌های رسمی تیره‌تر با شلوار جین‌های روشن

پوشیدن پیراهن رنگ تیره با شلوار جین روشن

باز هم همه چیز به ایجاد تضاد مربوط است. به عنوان مثال یک پیراهن رسمی رنگ روشن با شلوار جینی که آن هم رنگ روشن است استایل رنگ پریده‌ای را ایجاد می‌کنند که زیبا نیست. شلوار جین‌های روشن غیررسمی‌تر از شلوار جین‌های تیره هستند اما هنگامی که اندازه‌ی متناسبی داشته باشند و با پیراهن خوبی ست شوند زیبا به نظر می‌رسند.

یک پیراهن رسمی تیره می‌تواند میزان رسمیت استایل را کمی ارتقا دهد. سعی کنید یک پیراهن رسمی زغالی یا سرمه‌ای را برای ایجاد یک ظاهر جذاب مجزا به کار ببرید. یک پیراهن رسمی مشکی به طرز عجیبی در این نمونه رسمی به نظر نمی‌رسد. میزان روشن بودن جین از رسمیت پیراهن مشکی می‌کاهد. علاوه‌براین در این نمونه تضاد ناخوشایندی هم ایجاد می‌شود.

هنگامی که شلوار جین روشن می‌پوشید فرصت بسیار مناسبی است که از پیراهن رسمی طرح‌دار استفاده کنید. پیراهن‌های رسمی طرح‌دار از پیراهن‌های ساده غیررسمی‌تر هستند. بنابراین به خوبی با شلوار جین‌های روشن ست می‌شوند زیرا آن‌ها هم غیررسمی هستند.

پوشیدن پیراهن رسمی تک رنگ با شلوار جین

پوشیدن پیراهن رسمی تک رنگ و شلوار جین

در صورت ست کردن صحیح می‌توان از پیراهن و شلوار جین هم رنگ استفاده کرد. به عنوان مثال یک پیراهن رسمی آبی روشن را با شلوار جین آبی پر رنگ ست کنید. هنگامی که از سر تا پا یک رنگ می‌پوشید باید انواع مختلفی از آن رنگ را با هم ترکیب کنید. پیراهن و شلوار خود را دقیقا یک رنگ انتخاب نکنید. یکی از رنگ‌ها باید از دیگری تیره‌تر باشد.

یکی از قوانین خوب پوشیدن شلوار جین تیره و پیراهن رسمی روشن‌تر از یک طیف رنگی است. تنها استثنا درباره‌ی ایجاد طیف‌های رنگ مختلف رنگ مشکی است. شما می‌توانید یک پیراهن رسمی مشکی را با شلوار جین مشکی بپوشید اما این استایل کمی غم‌انگیز و تیره است. همچنین در این استایل شلوار و پیراهن با هم یکی می‌شوند.

همچنان استایل پیراهن و شلوار مشکی ساده به سادگی ست می‌شوند. مشکی رنگی است که فرد را لاغرتر نشان می‌دهد. بنابراین می‌تواند زیبا به نظر برسد. این نکته را به خاطر داشته باشید که مشکی بهترین انتخاب برای فصل تابستان نیست.

اضافه کردن لایه‌ها برای ماه‌های سرد سال

لایه‌بندی روی استایل باعث می‌شود استایل متفاوت‌تر و منحصربه‌فردتر به نظر برسد زیرا استایلتان تنها شامل یک پیراهن ساده و شلوار جین نمی‌شود. پوشیدن بافت یا اورکت یکی از روش‌های ساده‌ای است که علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا گرمای بسیاری را فراهم می‌کند.

یک بافت دکمه‌دار را هنگامی که می‌خواهید کمی طرح به استایلتان اضافه کنید روی پیراهن رسمی بپوشید. بافت‌های مختلف اثرات مختلف ایجاد می‌کنند. بافت‌های ریز رسمی و شیک هستند اما بافت‌های چانکی و درشت بسیار راحت و غیررسمی محسوب می‌شوند.

اضافه کردن لایه‌ها برای ماه‌های سرد سال

بافت خود را به این صورت روی پیراهن رسمی بپوشید که یقه‌های پیراهن روی یقه‌ی بافت قرار بگیرند. می‌توانید پیراهن خود را روی شلوار قرار دهید. این کار استایل راحتی را ایجاد می‌کند. این همچنین یک فرصت عالی برای اضافه کردن یک رنگ دیگر به استایلتان است.

به عنوان مثال می‌توانید شلوار جین آبی تیره، یک پیراهن رسمی آبی کمرنگ و یک بافت طوسی روشن بپوشید. در صورتی که می‌خواهید استایل شیک‌تری داشته باشید از کراوات زغالی استفاده کنید.

در صورتی که از اورکت با پیراهن رسمی و شلوار جین استفاده می‌کنید، رنگ کت خود را با پیراهن رسمیتان ست کنید. بنابراین در صورتی که پیراهن رسمیتان رنگ روشن است یک اورکت شتری یا قهوه‌ای روشن انتخاب کنید. از سوی دیگر اگر پیراهن رسمی‌تان رنگ تیره است ترکیب یک اورکت سرمه‌ای یا زغالی با آن بسیار زیبا می‌شود.

نوشته شده در 1401-09-24 توسط استایل مردانه 1 482

1 نظر

  • وحید عبدی

    وحید عبدی 1401-09-27

    با سلام
    تست نظرات بخش وبلاگ سایت پویان اسپرت ...

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد