ورزش های آبی + انواع آن

ورزش های آبی + انواع آن

امروز در وبلاگ های پویان اسپرت میخوانیم که ورزش های آبی چه فوایدی دارند و همچنین در رابطه با انواع ورزش های آبی اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ورزش های آبی انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله قصد داریم با هم به سه مورد از این ورزش های جذاب بپردازیم.

ورزش های آبی چیست؟

امروزه افراد زیادی جذب رشته ورزشی در آب شده اند.اکنون سوال این است که ورزش های آبی چیست و چگونه به آن میپردازند؟ ورزش های آبی در درون آب، بر روی آب ویا زیر آب انجام میشوند. این ورزش ها نیز مانند باقی ورزش ها دارای شرایط و قوانین مخصوص خود هستند.

شرایط ورزش های آبی چگونه میباشد؟

در ورزش های آبی امنیت و ایمنی بسیار حائر اهمیت میباشد و به افراد توصیه میشود برای انجام این نوع ورزشها از مربیان مجرب در این رشته مشورت و یاری بگیرند.

بلد بودن شنا

واضح میباشد که برای انجام فعالیت های آبی نیاز میباشد که به شنا کردن مسلط بوده و از آب نهراسید.

پوشیدن جلیقه نجات

برای افراد مبتدی پوشیدن جلیقه نجات جزو واجبات میباشد تا بتوان ایمنی آن ها را تامین کرد.

تنها شنا نکنید!

یکی از نکات مهم ایمنی در شنا کردن این است که به تنهایی وارد آب نشوید و به شنا مشغول نباشید سعی کنید همیشه با حداقل یک همراه به این فعالیت ورزشی بپردازید.

بررسی هواشناسی

یکی از موارد مهم ایمنی قبل از شنا کردن بررسی و توجه به آب و هوا میباشد که باید رعایت گردد. لازم به ذکر است که شنا در هوای نامساعد بسیار خطرناک میباشد و ممکن است منجربه اتفاقات ناگوار گردد.

هوشیاری هنگام شنا

بررسی وضعیت سلامت شما قبل از انجام فرآیند شنا یکی از مهم ترین عوامل ایمنی و سلامتی شماست. بیشتر اتفاقات ناگوار در دریا بر اثر ناهوشیار افراد میباشد.

انواع ورزش های آبی

این ورزشها انواع مختلفی دارند که در زیر به آن ها میپردازیم:

  • شنا
  • موج سواری
  • موج سواری با باد
  • جت اسکی
  • ویکبوردینگ
  • اسکی روی آب
  • کایت سواری
  • کایت سواری بر روی آب
  • اسکیم بوردینگ
  • بادی بوردینگ
  • ماهی گیری
  • واترپلو
  • رفتینگ
  • قایق رانی

شنا

شنا از جمله ورزشهای بسیار قدیمی و متعارف میباشد که در دبین اسلام نیز به آن تاکید شده است. این ورزش بسیار جذاب میباشد که جنبه تفریح نیز دارد و بسیاری از افراد در حال حاضر به این ورزش واقف میباشند و از آن برای خواص درمان نیز استفاده میکنند.

برای خرید لباس ورزشی مردانه کلیک کنید

موج سواری

موج سواری ورزشی میباشد که با تعادل شما بشدت در ارتباط و تعامل میباشد. این ورزش که به کمک نیروی بدن شما و نیروی موج برای به حرکت درآوردن تخته موج سواری استفاده میکند قابل انجام است. موج سواری را میتوان بعنوان یکی از هیجان انگیز ترین ورزش های آبی معرفی کرد که برای افرادی که علاقمند به هیجان و آدرنالین هستند مناسب میباشد.

موج سواری با باد

موج سواری با باد یا همان windsurfing از ترکیب موج سواری و قایق رانی با بادبان می آید. این ورزش با یک تخته موج سواری که یک دکل و بادبان روی آن سوار شده است انجام میشود.

نیروی موج در این ورزش تخته را به حرکت در می آورد و شما همزمان با نیروی خود با تکان دادن بادبان جهت حرکت را تغییر میدهید.

جت اسکی

جت اسکی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و از ورزشهای مورد علاقه بسیاری از جوانان است. در این  ورزش شما به وسیله یک موتور آبی بر روی آب حرکت میکنید. حرکت سریع جت اسکی باعث شده است تا بسیاری از کسانی که علاقه به ورزش های سرعتی دارند به این ورزش روی بیاورند.

ویکبوردینگ

شاید تا بحال از نزدیک افرادی را دیده باشید که با یک طناب بدنبال یک قایق موتوری به حرکت در می آیند لازم به ذکر است که به این ورزش ویکبوردینگ میگویند. که این ورزش موج سواری با قایق موتوری میباشد.

اسکی روی آب

اسکی از ورزش های بسیار قدیمی میباشد که انواع مختلفی دارد، ما در این مقاله به مطلب اسکی روی آب اشاره کردیم که این ورزش جذاب به کمک یک یا دو تخته اسکی مخصوص بر روی آب انجام میشود که به همراه طناب به یک قایق موتوری است .

کایت سواری

در کایت سواری شما با یک تخته موج سواری کوچک یا ویکبورد به وسیله یک کایت کشیده میشوید. حرکت شما کاملا به شما بستگی دارد. این ورزش بسیار خطرناک است و حتما باید اموزش های کافی را از قبل دیده باشید.

اسکیم بوردینگ

اسکیم بوردینگ هم همانند موج سواری با حرکات نمایشی و پیچ و تاپ فراوان همراه است. اما با این تفاوت که در موج سواری از اواسط دریا به سمت ساحل حرکت میکنید ولی در اسکیم بوردینگ شما به از ساحل شروع کرده و به سمت دریا حرکت میکنید.

ماهی گیری

این ورزش زیبای آبی که نیار به صبر و حوصله فراوانی دارد، این ورزش دارای مسابقات مختلفی در سراسر جهان است.(ماهیگیری در عمق،ماهی گیری بزرگ و...) قوانین این مسابقه به محل برگزاری آن مربوط است.

واترپولو

این ورزش که نیازمند انرژی فراوان است به اسم هند بال آبی هم شناخته میشود . در این ورزش دو تیم مقابل هم قرار میگیرند و سعی میکند توپ را از تیم حریف گرفته و آن را داخل دروازه حریف کنند. در پایان بازی هر تیمی که امتیاز بیشتری داسته باشد برنده باری است.این ورزش قدمت بالایی در مسابقات المپیک دارد.

برای خرید لباس ورزشی زنانه کلیک کنید

رفتینگ

این ورزش که یکی از ورزش های قدیمی ترین ورزش هایی آبی شناخته میشود.به آدرنالین و هیجان زیادش معروف است،در این ورزش یک با بیش از 4 تا 12 نفره با قایق های محکم به قایق رانی در رودخانه های پر تلاتم و خطرناک میپردازند.

قایق رانی

قایق رانی از جمله ورزش هایی آبی است که دارای مسابقاتت جهانی و المپیک است.این ورزش هم بصورت گروهی هم بصورت تک نفره انجام میشود،که ورزشکار باید یا یک قایق پارویی در جهت دریا یا رودخانه شنا کند.

 

 نتیحه گیری

همانطور که در این مقاله از سایت پویان اسپرت خواندیم ورزش های آبی شامل مجموعه ای از فعالیت هایی است که میتواند برای سلامتی جسمی و روحی شما بسیار مفید باشد، امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد.

نوشته شده در 1401-12-18 توسط سرگرمی, لایف استایل 0 202

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد