مواد غذایی چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز

امروز در این مقاله از وبلاگ های سایت پویان اسپرت درباره خوراکی های چربی سوز میخوانیم

خوراکی های چربی سوز

17 غذای چربی سوز برای کاهش وزن که از نظر علمی ثابت شده است که به کاهش وزن کمک می کند بسیاری از ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای سوزاندن چربی هستیم، خبر خوب اینکه شما میتوانید با خوردن برخی از مواد غذایی به راحتی وزن کم کنید و چربی های اضافی را ازبین ببرید. این خوراکی ها اغلب دارای کالری کم یا بدون کالری هستند اما انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین میکنند و شما بعد از خوردن آنها احساس سیری میکنید.

این خوراکی ها بهترین گزینه برای جایگزین کردن تنقلات ناسالم و شیرینی هاست. اگر بعد از مصرف این خوراکی ها و رعایت رژیم غذایی درست باز هم به وزن دلخواه خود نرسیدید، برای بهتر نتیجه گرفتن می توانید از خدمات لاغری موضعی اصفهان توسط دکتر مالکی استفاده نمایید.

1.ماهی سالمون :

یک شام ساده ماهی سالمون می تواند به کاهش وزن سریع شما کمک کند، زیرا این ماهی بدون چربی خوشمزه سرشار از پروتئین و امگا 3 است. ماهی سالمون منبع فوق العاده ای از پروتئین با کیفیت بالا است که برای کاهش وزن و چربی مفید است، زیرا بدن باید برای هضم آن بیشتر تلاش کند. علاوه بر این، ماهی قزل آلا منبع خوبی از اسید های چرب امگا 3 است که نشان داده شده التهاب را کاهش می دهد و باعث چربی سوزی می شود، مطالعات نشان داده که خرید مکمل روغن ماهی میتواند به کاهش وزن و همچنین هورمون استرس کورتیزول کمک کند، چراکه با ذخیره چربی مرتبط است. همانطور که یک وعده ماهی سالمون حاوی حدود دو سوم سلنیوم مغذی است که بدن شما برای داشتن یک تیروئید سالم به آن نیاز دارد این امر به ویژه مهم است، زیرا تیروئید شما کلید متابولیسم کارآمد را دارد.

2.ماست یونانی:

ماست یونانی نه تنها خوشمزه است بلکه برای شما خوب است. همچنین از نظر علمی ثابت شده است که به سوزاندن چربی بدن نیز کمک می کند. به گفته یکی از متخصصان تغذیه بالینی در انگلستان «ماست یونانی واقعاً می‌تواند به چربی‌سوزی کمک کند، اما باید از نوع پرچرب باشد». ماست یونانی پرچرب حاوی اسید لینولئیک مزدوج (CLA) است که باعث چربی سوزی می شود و دوم اینکه، پروبیوتیک‌هایی که به طور طبیعی در ماست یافت می‌شوند، از باکتری‌های خوب روده حمایت می‌کنند که کلیدهر برنامه کاهش وزن است.

3.شکلات تلخ:

طبق گفته متخصصان تغذیه شکلات تلخ برای کاهش چربی بدن و دور کمر شما خوب است، میل به شکر را کاهش می دهد، احساس سیری به شما می دهد و متابولیسم شما را افزایش می دهد. شکلات تلخ مملو از اسیدهای چرب غیراشباع است که به افزایش متابولیسم کمک می کند و در نتیجه شما سریعتر کالری می سوزانید. با این حال، هنگام انتخاب شکلات تلخ، مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید، زیرا بسیاری از آنها هنوز پر از شکر هستند. علاوه بر این،مطالعات نشان داده مصرف شکلات تلخ در شب نتیجه ی بهتری دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که از زیاده روی در مصرف شکلات خودداری کنید.

4.کلم بروکلی:

یکی از بهترین غذاهای چربی سوز کلم بروکلی و همتایان آن – مانند گل کلم و کلم بروکسل – میباشد؛ سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند که باعث می شود بدن شما چربی بسوزاند. بروکلی حاوی کلسیم است که هم برای داشتن مفاصل سالم و هم برای کاهش وزن مفید است. کلسیم در واقع نحوه پردازش و ذخیره چربی در بدن را کنترل می کند. و اینکه هرچه کلسیم در یک سلول چربی بیشتر باشد، آن سلول چربی بیشتری می سوزاند. محققان کشف کردند که ماده ای شیمیایی بنام سولفورافان درکلم بروکلی وجود داردکه این ماده شیمیایی نه تنها سلول‌ های چربی قهوه‌ای را تشویق می‌کند تا متابولیسم شما را تسریع کنند، بلکه به کاهش نفخ بعد از یک وعده غذایی مخصوصاً نمکی نیز کمک می‌کند. بخارپز کردن این ماده ی غذایی بهترین شیوه ی مصرف ان میباشد.

برای خرید لگ ورزشی مردانه کلیک کنید

5.مغزها :

خوردن آجیل به طور منظم فواید تغذیه ای زیادی برای بدن ما دارد. مغزها بسیار مغذی هستندو سرشار از پروتئین و چربی های مفید هستند که برای مدت طولانی شما را سیر نگه میدارند نکته ی قابل توجه این است که شما میتوانید مغزها را به رژیم غذاییتان اضافه کنید بدون اینکه اضافه وزن پیدا کنید. آجیل، به ویژه بادام، منبع عالی منیزیم و چربی های سالم است. این چربی‌ های سالم آنتی‌اکسیدان‌ هایی را نیز فراهم می‌کنند که هم با آسیب‌ های ناشی از التهاب مبارزه می‌کنند و هم آن را ترمیم می‌کنند. در واقع، بادام به طور خاص چیزی شبیه به یک ابر غذای چربی سوز است.

6.چای سبز :

این نوشیدنی مفیدکه امروزه طرفداران زیادی پیداکرده برای لاغری و چربی سوزی شکم و دور کمر بسیار مفیداست. این ماده مملو از آنتی اکسیدان هایی به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که به سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند. به علاوه چای سبز حاوی مقدار کمی کافئین است و تحقیقات نشان داده است که اگر قبل از ورزش مصرف شود، سرعت متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

7.تخم مرغ:

این ماده یغذایی سرشار از مواد مغذی ویتامین ها و پروتئین است که به تنهایی به عنوان یک وعده غذایی حساب میشود و بعد از خوردن ان شما احساس سیری میکنید. زرده ی تخم مرغ حاوی مقداری کلسترول میباشد اما این دلیل نمیشود که با خوردن ان میزان کلسترول شما افزایش پیدا میکند. تخم مرغ یکی از مواد غذایی پر پروتئین است که می تواند چربی سوزی را تقویت کند. پروتئین سرعت متابولیسم را تا 30٪ افزایش می دهد. علاوه بر این، پروتئین برای ساخت و حفظ توده عضلانی ضروری است و هرچه عضله بیشتری داشته باشید، از نظر متابولیکی فعال تر خواهید بود.

8.آووکادو:

این میوه یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز به شمار می اید. اووکادو حدود 20 گرم چربی غیراشباع و 234 کالری در هر میوه دارد همچنین فیبر بالایی دارد پس به احساس سیری کمک میکند. اووکادو حاوی پتاسیم میباشدکه به چربی سوزی کمک بیشتری میکند. امابه این نکته توجه داشته باشید که به خاطر کالری بالای این میوه در هر وعده غذایی یک سوم یا نصف انرا مصرف کنید

 9.حبوبات:

حبوبات هم منبع غنی از پروتئین و ویتامین ها هستند که در رژیم غدایی جایگاه ویژه ای دارند. بعد از خوردن انها احساس سیری میکنید انواع حبوبات از جمله لوبیا به عنوان مهار کننده آلفا آمیلاز عمل می کند، به این معنی که می توانند با مسدود کردن آنزیم های مورد نیاز برای هضم، جذب کربوهیدرات ها را کاهش دهند. این بدان معناست که شما بعد از خوردن آن دچار افزایش قند خون؛ که می‌تواند منجر به تجمع چربی بیشتر در بدن شود، نمیشوید.

 10.سینه ی مرغ:

سینه ی مرغ جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی دارد و همینطور نقش مهی درکاهش وزن، ان هم به دلیل پروتئین بالای  ان چرا که انرژی (یا کالری) بیشتری نسبت به کربوهیدرات های ساده برای هضم مصرف می کند. خوردن پروتئین بدون چربی همچنین از توده عضلانی شما در هنگام کمبود کالری محافظت می کند. این نکته را در نظر بگیرید بهترین روش مصرف مرغ به صورت اب پز،گریل یا کبابی میباشد.

11.بلوبری

بلوبری و سایر انواع توت ها دارای محتوای آب بالایی هستند و قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند بدون اینکه طعم شیرینی را از بین ببرند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای آنها به حفظ سلامتی شما نیز کمک می کند.برای کم کردن چربی شکم مفید است و همچنین کلسترول و قندخون را تنظیم میکند.

12.غلات کامل:

 افزودن مجموعه ای از غلات کامل به رژیم غذایی می تواند به کاهش چربی در آینده کمک کند.  گندم ،بلغور سالم، کینوا، برنج قهوه ای، جوی دوسرو نان و غلات سبوس دار.

برای خرید تاپ ورزشی زنانه کلیک کنید

13.دانه چیا:

دانه چیا یکی از بهترین غذاهای چربی سوز به شمار میرود. دانه‌ های چیا کوچک اما قدرتمند، فواید زیادی دارند که به لطف محتوای بالای پروتئین و فیبرشان است که باعث می شود افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند. با خرید دانه چیا و افزودن آن به رژیم غذاییتان از کالری کم آن می توانید در جهت لاغر شدن استفاده کنید

 14.دارچین

شاید کنجکاو باشید که چرا ما دارچین را به عنوان یکی از غذاهای چربی سوز قرار داده ایم. مشخص شده است که این ادویه بیش از یک نقش ویژه در پیشگیری از افزایش وزن دارد. سینامالدئید– یک ماده شیمیایی موجود در دارچین- می تواند به سوزاندن چربی کمک کند. خرید ادویه دارچین به تعادل سطح قند خون کمک می کند، بنابراین به توقف ذخیره چربی در بدن کمک می کند.

 15.قهوه:

کافئین قهوه به عنوان یک محرک موثر که متابولیسم را تحریک می کند مورد استقبال قرار گرفته است و در واقع، یک مطالعه نشان داده که پس از مصرف کافئین، چربی سوزی تا 44 درصد افزایش یافته است. خوردن قهوه در کنار فعالیت بدنی نتیجه بهتری خواهد داشت.

16.سرکه سیب:

فواید سرکه سیب از کسی پوشیده نیست؛ اما چرا در فهرست غذاهای چربی سوز قرار گرفته؟ محققان دریافتند که اسید استیک موجود در این سرکه است که در سوزاندن چربی از قسمت میانی بدن ما موثر است. اگر مشتاق هستید که این غذای چربی سوز را مصرف کنید، با رقیق کردن یک قاشق چای خوری در آب و دیدن واکنش بدنتان شروع کنید. طعم و بوی ان ممکن است که برای همه جذاب نباشد. البته مصرف میوه ی سیب هم به تنهایی میتواند باعث کاهش وزن شود چرا که فیبر بالایی دارد و شما را سیر نگه میدارد.

 17.کرفس:

کرفس غذای معروف «کالری منفی» است – برخی افراد ادعا می‌کنند که هضم کرفس به کالری بیشتری نسبت به خوردن آن نیاز دارد. دو وعده غذایی شامل کرفس خام و یک اسموتی کرفس که هر دو 53 کالری است. و نتایج نشان داد که مقدار 73 کالری هنگام خوردن کرفس خام و 112 کالری هنگام نوشیدن اسموتی سوزانده میشود.

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که در این مقاله از وبلاگ های سایت پویان اسپرت خواندید شما میتوانید با خوردن برخی از مواد غذایی به راحتی وزن کم کنید و چربی های اضافی را ازبین ببرید. این خوراکی ها اغلب دارای کالری کم یا بدون کالری هستند اما انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین میکنند و شما بعد از خوردن آنها احساس سیری میکنید

برای خرید لباس های ورزشی تنها کافیست به بخش فروشگاه سایت ما مراجعه کنید.

نوشته شده در 1402-01-23 توسط لایف استایل 0 272

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد