بدنسازی نظامی و تفاوت آن با بدنسازی معمولی

بدنسازی نظامی و تفاوت آن با بدنسازی معمولی

بدنسازی نظامی و تفاوت آن با بدنسازی معمولی

با سلام خدمت شما دوستان عزیز امروز با یکی دیگر از مقالات پویان اسپرت در خدمت شما هستیم با معرفی ورزش بدنسازی نظامی و تفاوت آن با بدن سازی معمولی در ادامه این وبلاگ با ما همراه باشید تا بیشتر با ورزش بدنسازی نظامی آشنا شوید.

سربازان و نیرو های نطامی به واسطه شرایطی که در ماموریت هایشان برایشان به وجوود میاید لازم دارند از آمادگی بدنی بالایی برخوردار باشند و از طرفی دیگر سربازان وقت کافی برای رفتن به باشگاه های بدنسازی را ندارند پس باید راهی را برای بالابردن آمادگی بدنی خود پیدا کنند اینطوری بود که بدنسازی نطامی ساخته شد. بدنسازی نظامی اکثرا در محیط باز و در حیاط پادگان صورت میگیرد و ورزش تمرینات خاص خودش را دارد برای مثال یکی از تمریناتی که سربازان انجام میدهد و همه ما حداقل یکبار آن را در فیلم ها دیدیم حرکت روی یک میله باریک است یا حرکت سینه خیز زیره سیم های خار دار

این تمرینات در عین دشوار بودن نیاز به تمرکز بالایی دارند  و سرعت عمل در این ورزش ها حرف اول را میزند.

 

این تمرینات جوری طراحی شده اند که بصورت همزمان هم سرعت عمل هم قدرت بدنی و چابکی سربازان را بیشتر کند تا سربازان بتوانند در سخت ترین شرایط ممکن بهترین عملکرد را داشته باشند همچنین بدنسازی نظامی به سربازان کمک میکند تا بتوانند هماهنگی بالایی بین مغز و بدن خود بسازند زیرا سربازان گاها در شرایطی قرار میگیرند که لازم دارند تا در حین انجام کار های سخت و نفس گیر تمرکز خود را حفط کنند و بخوبی از عقلشان استفاده کنند.

 

ورزش های هوازی در بدنسازی نظامی

 

دویدن 3.2 کیلومتر در 14 دقیقه

دویدن 4.8 در 22 دقیقه

دویدن9.6 کیلومتر در 46 دقیقه

دویدن9.6 در 46 کیلومتر

پیاده روی 16 کیلومتر با کوله پشتی 20 کیلوگرمی در 3 ساعت

ورزش های قدرتی

 

بارفیکس کامل و صحیح 6 بار

شنا سویدی تمام بدن 50 بار

درازنشست نظامی 60 باربه غیر از موارد فوق توانایی در شنا همچنین بالا رفتن از طناب نیز ذکر شده است.

تمرینات بدنسازی نظامی

 

در بدنسازی نطامی بسیار مهم سات تا قبل از شروع تمریینات بدن سرباز اماده باشد زیرا تمرینات بدنسازی نظامی بسیار سنگین است و اگر بدن امادگی لازم رو نداشته باشد ممکن است بدن دچار اسیب جدی شود.

تمرینات بالاتنه

بهترین راهکار در بدنسازی به سبک نظامی و تقویت تمام عضلات بالاتنه است هرچند که چند عضله مانند زیربغل و سینه به ظاهر اهمیت بیشتری دارند اما عدم توجه به سایر عضلات باعث عدم تعادل عضلانی میشود و در بلند مدت به عضلات اسیب میرساند در ادامه به برخی تمرینات بدنسازی نظامی اشاره کردیم

  •          پرس سینه
  •          پرس سینه با هالتر
  •          رویینگ خم با هالتر یا دمبل
  •          قایقی سیم کش
  •          تمرین با دستگاه زیربغل سیم کش
  •          پشت بازو سیم کش
  •          انواع بارفیکس
  •          پرس سرشانه

تمرینات پایین تنه

در بدنسازی نظامی بیشتر تمرینات پایین تنه با تمرین دو صورت میگیرد دویدن به خصوص در شرایط سخت میتواند عضلات پا را بشدت تقویت کند ولی این تمرینات به همنیجا ختم نمیشود سربازان باید ورزش هایی مانند اسکوات و ددلیفت انجام بدهند تا قدرت مرکزی و کمر را افزایش دهند.

 دو دقیقه شنای سوئدی و دویدن زمان دار به مسافت 2 مایل خواهد بود. نتیجه ای که از هر مرحله به دست می آید، در قالب یک نمره یا امتیاز ثبت می شود. برای موفقیت در آزمون باید مجموع امتیاز های شما حداقل 180 باشد یعنی 60 امتیاز برای هر کدام از تمرین ها. البته سن، جنسیت و زمانی که برای انجام سه تمرین سپری می شود نیز در امتیاز به دست آمده تاثیر گذار هستند. لازم به ذکر است که برخلاف سایر تست های نظامی استقامت، APFT نیازی به استفاده از هیچ گونه تجهیزات خاص نداشته و تنها با کفش های دو خود می توانید در آن شرکت کنید.

شنای سوئدی

این تمرین ورزشی مزایای زیادی به همراه دارد و مهم ترین آن ها تقویت نیروی مرکزی بدن و عضلات قسمت فوقانی خواهد بود.

ددلیفت

ددلیفت یا به بیان دیگر لیفت کشنده، از جمله تمرینات ورزشی به شمار می رود که به کمک وزنه اجرا خواهد شد. این حرکت پایه ای در بدن سازی، تقریبا تمامی عضلات بدن را به کار گرفته و بر اساس روش های متنوعی که دارد فشار را به قسمت های مختلفی از بدن وارد می کند. ار مایل هستید بر عضلات بخش پایین ستون مهره ها و عضلات پشت ران کار کنید، این حرکت مناسب ترین گزینه برایتان خواهد بود.

پلانک

این حرکت نیز همانند تمرین شنای سوئدی بر ارتقا نیروی مرکزی بدن تمرکز می کند. با اجرای آن نه تنها عضلات مستحکم می شوند، بلکه تعادل در ناحیه نخاع نیز افزایش می یابد. ابتدا با 10 ثانیه حفظ وضعیت بدن شروع کرده و به تدریج آن را به 20 الی 30 ثانیه برسانید.

پرش معکوس

پرش معکوس حرکتی کاربردی است که بیشترین تاثیر را بر پا ها و شکم خواهد داشت. هر بار که این حرکت را انجام می دهد، دو ثانیه مکس کنید.

اسکات

در حرکت اسکات علاوه بر هدف اصلی که عضلات چهارسر ران است، عضلات پشت، سرینی، شکم و پشت پا نیز درگیر شده و در دراز مدت نتیجه ای خارج العاده را به ارمغان می آورند. این تمرین در شمار حرکت های اصلی وزنه برداری قدرتی جای می گیرد.

نوشته شده در 1402-05-16 توسط سرگرمی 0 515

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد