چرا فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیاست

چرا فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیاست

چرا فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیاست

فوتبال ورزش پرطرفدداری که امروزه همه از کوچک و بزرگ با ان اشنا هستند و تقریبا همه ان را تجربه کرده اند ولی ایا تا به حال برایتان سوال شدهد که علت این محبوبیت زیاد این ورزش چیست؟امروز در این مقاله از سایت پویان اسپرت با شما هستیم تا با هم به برسی علت محبوبت فوتبال بپردازیم

هر کسی می تواند وارد آن شود

اگر شما قصد ورود به رشته بسکتبال را داشته باشید باید دارای قد بلندی باشید، ورود به رشته دوچرخه سواری یا دو و میدانی استقامت بالایی را می طلبد و موفقیت در ورزش های رزمی نیازمند آمادگی جسمانی و انعطاف پذیری بدنی بالایی می باشد، اما فوتبال با تمام ورزش ها متمایز است و هر شخصی با هر فیزیک بدنی می تواند در آن موفق شود.

 

لیونل مسی بازیکنی ریز جثه با 170 سانتیمتر قد و کریستیانو رونالدو فوتبالیستی با توده عضلانی بالا و قدی حدود 185 سانتیمتر است، اما هر دو از ستارگان عصر حاضر فوتبال در جهان هستند و نکته جالب اینجاست که از لحاظ فیزیکی هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. این مساله گواه این مدعاست که هر کسی با هر قد و جثه ای می تواند وارد فوتبال شده و در آن به قله موفقیت دست یابد.

آسان و ارزان است

در شرایطی که امکان انجام بسیاری از ورزش ها به دلیل شرایط سخت و لباس و تجهیزات گران قیمتی که دارند، برای عموم مردم ممکن نیست، فوتبال یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین ورزش های دنیاست و شما فقط و فقط با خریدن یک توپ پلاستیکی می توانید در کوچه، خیابان، جنگل، ساحل یا هر مکان دیگری با دوستانتان به فوتبال بازی کردن بپردازید.

این آسان و ارزان بودن فوتبال سبب می شود تا هر کسی در طول عمر خود حداقل یک بار فوتبال بازی کرده باشد و هنگام تماشای یک مسابقه فوتبال از طریق تلویزیون، بتواند با بازیکنان درون زمین همذات پنداری کند. 

هواداران پر شور و متعهدی دارد

هیچ ورزشی در سراسر جهان هوادارانی پرشور و متعهد به مانند فوتبال ندارد. هواداران بسیاری از ورزش های جهان، مقطعی و دوره ای هستند و تعهد کافی را برای پیگیری تیم دلخواه خود در شرایط سخت ندارند، در حالی که هواداران یک تیم فوتبال با تیم محبوبشان زندگی می کنند، زیر برف و باران به ورزشگاه می روند و از شهری به شهر دیگر یا کشوری به کشور دیگر برای حمایت از تیم محبوبشان در ورزشگاه، سفر می کنند. تعهد تماشگران به تیم های فوتبال مثال زدنی و بی بدلیل است.

میزان خشونت در آن پایین است

فوتبال قوانین سختگیرانه ای در قبال خشونت بازیکنان درون زمین دارد و در مقایسه با بسیاری از رشته های ورزشی میزان خشونت آن پایین تر است. در بسیاری از رشته های ورزشی اگر بازیکنی به دلیل خطا یا حرکت غیر ورزشی از زمین اخراج شود، می تواند پس از چند دقیقه مجددا به زمین برگردد.

 

اما در فوتبال بازیکنی که از زمین اخراج شده، نه تنها از ادامه بازی منع می شود بلکه از بازی بعد نیز محروم شده و در برخی مواقع بسته به شدت یا نوع خطا و حرکت غیر ورزشی که انجام داده است می تواند محرومیت طولانی تری را نیز تجربه کند. این قوانین سختگیرانه سبب می شود تا میزان خشونت در فوتبال به طرز قابل توجهی کاهش یافته و بازیکنان به دقت مراقب رفتار و کردار خود در زمین بازی و در مواجهه با داور  و بازیکنان حریف باشند.

غیر قابل پیش بینی و شگفت انگیز است

با وجود اینکه روزانه ده ها مسابقه فوتبال در سراسر جهان برگزار می گردد، محال است که از لحاظ آمار، شکل بازی، نحوه به ثمر رسیدن گل ها و حوادث و اتفاقات رخ داده در زمین، دو مسابقه فوتبال کاملا شبیه بهم باشند. در بسیاری از ورزش های جهان اختلاف بین تیم های قدرتمند با تیم های ضعیف بسیار زیاد است و محال است که مثلا تیم بسکتبال ایران با وجود اینکه قهرمان قاره آسیاست، موفق به شکست تیم بسکتبال آمریکا که یکی از قدرت های بسکتبال جهان است شود.

 

اما در جام جهانی 2018 دیدیم که ایران در یک بازی دلاورانه موفق به متوقف کردن پرتغال قهرمان اروپا و یکی از بهترین تیم های جهان شد و این غیر قابل پیش بینی بودن فوتبال یکی دیگر از دلایل پر طرفدار بودن و محبوبیت آن است.

همیشگی است

فوتبال توقف ناپذیر و همیشگی است و در انواع شرایط اقلیمی و محیطی برگزار می گردد و مردم را به دنبال خود به ورزشگاه ها می کشاند. مهم نیست که در افریقا زندگی می کنید یا آسیا، اهل برزیل هستید یا ایران، کشور شما سرد سیر است یا گرمسیر، مسلمان هستید یا مسیحی، هوا بارانی است یا برفی، زمستان است یا تابستان، فوتبال در همه جای جهان و در تمام طول سال بی وقفه ادامه دارد و روز به روز بر تعداد عاشقان آن افزوده می شود

ورنمت ها و لیگ های جذابی دارد

بسیاری از رشته های ورزشی در جهان دارای لیگ های مشخص و واحدی نیستند و مسابقات آنها منوط به المپیک و تورنمت های جهانی می شود. این در شرایطی است که بیش از 200 کشوری که عضو فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هستند، دارای لیگ های داخلی منظمی می باشند که در طول سال برگزار می گردد. لالیگا (لیگ فوتبال اسپانیا) و پریمر لیگ (لیگ فوتبال انگلیس) از پرطرفدار ترین لیگ های فوتبال دنیا به حساب می آیند.

 

همچنین وجود تورنمت های بزرگی نظیر جام جهانی فوتبال که پر بیننده ترین رویداد ورزشی دنیاست و یا چمپیونز لیگ که با کیفیت ترین تورنمت فوتبالی جهان است، فوتبال را به ورزشی پرطرفدار و محبوب در سراسر دنیا تبدیل کرده است

 

ورزشی ایمن و کم خطر است

اتومبیلرانی یکی از ورزش هایی است که حوادث زیادی را در پی دارد، دوچرخه سواری نیز همیشه دستخوش اتفاقات ناگواری بوده است، ورزش های زمستانی نظیر اسکی نیز جزء ورزش های پر خطر محسوب می شوند، حتما بارها رها شدن وزنه از دستان یک وزنه بردار و آسیب دیدگی جدی وی را در مسابقات رسمی دیده اید، با همه این ها فوتبال اما جزء ورزش های ایمن و کم خطر محسوب می شود و آسیب دیدگی بازیکنان در آن بیشتر از جانب خودشان و در حین بازی ممکن است رخ بدهد و شکل برگزاری یک مسابقه فوتبال به طور کلی نمی تواند خطرناک باشد

نوشته شده در 1402-05-23 توسط سرگرمی 0 203

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد