10 دلیل اساسی برای بدنسازی بانوان

10 دلیل اساسی برای بدنسازی بانوان

در این مقاله بهترین دلایل بدنسازی برای بانوان اشاره میکنیم و خانم های ورزشکاری که به دنبال رسیدن به هدف خود یعنی فرم بدنی و یا استایل دلخواه هستند، بدنسازی می تواند تا حدود زیادی به فرم دلخواه نزدیک کند. و در ادامه ۱۰ دلیل تمرین بدنسازی برای بانوان مناسب است را بیان می کنم. این مقاله از وبلاگ پویان اسپورت منتشر میشود.

10 دلیل کلیدی برای بدنسازی بانوان:

  1. افزایش متابولیسم بدن 
  2. کات شدن عضلات  
  3. تقویت کردن استخوان ها
  4. کم شدن چربی های دور کمر 
  5. افزایش اعتماد بنفس
  6. کاهش دادن آسیب‌های بدنی
  7. پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها
  8. افزایش سطح انرژی
  9. اصلاح شدن فرم بدنی 
  10. افزایش آمادگی بدنی برای سایر ورزش ها 

دلایل بدنسازی برای بانوان

افزایش متابولیسم بدن 

از مشکلاتی که بیشتر خانم ها با آن مواجه هستند همین چربی های اضافی بدن است. که بدنسازی برای خانم ها منجر به  افزایش متابولیسم بدن شده و  منجر به چربی سوزی می شود و کمک به کاهش وزن خواهد کرد.

کات شدن عضلات 

می توان گفت از علاقه مندی های هر فردی نمایش عضلات است که به طوری که هر تکه برجستگی خود را نشان می دهد و کات عضلات دیده شود به کمک این ورزش عضلات خود را می نوان سفت و تفکیک کرد.

تقویت کردن استخوان ها

بدنسازی همان طوری که از نامش پیداست ساخت بدن است با این ورزش استخوان هایتان قوی تر خواهند شد و ریسک پوکی استخوان را کاهش می دهد و همان طوری که عضلات تقویت می شوند از آسیب به استخوان ها جلوگیری می کند.

کم شدن چربی های دور کمر 

به دلیل افزایش سوخت و ساز چربی های شکم کاهش پیدا می کند. البته که بستگی به شدت تمرینات و نوع حرکات تنظیم شده ممکن است دست یافتن به هدف کمی زمانبر باشد و تنوع در تمرینات پهلو و عضلات مختلف شکم باید وجود داشته باشد.

افزایش اعتماد بنفس

تحقیقات انجام شده نشان می دهد. کسانی که تمرینات بدنسازی انجام می هند و به مرحله از تناسب که می رسند اعتماد به نفس بالای دست پیدا می کنند و همچینین اعتماد به نفس برای حضور در اجتماع ایجاد می کند.

کاهش دادن آسیب‌های بدنی

ریسک آسیب ها در بدن افراد را به حداقل ممکن می رساند برای در امان ماندن از این آسیب های این رشته زیر نظر مربی با تجربه و خبره انجام داد.

پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها

ورزش بدنسازی در کاهش سطح فشار خون افراد مبتلا در بیماری های قلبی و همچنین دیابت تاًثیر خیلی زیادی خواهد داشت باید بدانید که برنامه غذایی متناسبی را هم باید در برنامه خود داشته باشید

افزایش سطح انرژی

سطح انرژی خانم ها در حین انجام تمرینات بدنسازی به طور چشم گیری افزایش خواهد داشت. با انجام این تمرینات احساس خستگی داشت و باید این تمرینات و فعالیت ها بدنی به طور منظم انجام داد.

اصلاح شدن فرم بدنی 

با انجام ورزش بدنسازی باعث صاف تر شدن قامت و وضعیت بدنی می شود. بعضی از افراد وجود قوز در ناحیه کمر شاکی هستند و انجام ورزش بدنسازی در کنار حرکات اصلاحی می تواند به این افراد کمک زیادی برای برطرف کردن مشکل کند.

افزایش آمادگی بدنی برای سایر ورزش ها 

خیلی از ورزشکارانی که ورزش های انفرادی را دنبال می کنند و به بدنسازی هم روی می آورند چرا که با این ورزش بدن خود را از آماده تر از سابق می خواهند برسانند و به همین دلیل توصیه می شود در کنار سایر تمرینات ورزشی زمانی را برای بدنسازی قدرتی پیش ببرید تا بدنی آماده داشته باشید.

سخن آخر

این 10 مورد بخش کوچکی از دلایل موجود برای انجام ورزش بدنسازی است و از نظر علمی دلایل دیگری هم برای این ورزش وجود دارد اما ما به 10 مورد آن اشاره کردیم. اگر قصد دارید ورزش بدنسازی را آغاز کنید و یا از آن دسته افرادی هستید که این ورزش را دنیال میکنید، میتوانید با تهیه و یا خرید لباس ورزشی مردانه یا زنانه استاندارد انگیزه دو برابری به خود در هنگام تمرین بدهید. فروشگاه ورزشی پویان اسپرت بزرگترین فروشگاه در زمینه خرید لباس ورزشی زنانه یا مردانه و همچنین تجهیزات ورزشی در کشور میباشد.

نوشته شده در 1402-06-02 توسط بدنسازی 0 274

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد