عوارض مکمل های بدنسازی

عوارض مکمل های بدنسازی

عوارض مکمل های بدنسازی

 

مصرف مکمل های بدنسازی از دور ایده بشدت خوبی است ، اما شما باید قبل از استفاده از این مکمل ها حتما مواردی را که میخواهیم بهشان اشاره کنید بخوانید.برای مثال اگر از بیماری های خاص رنج میبرید نباید به هیچ عنوان به سراغ این مکمل ها بروید این مکمل ها حتما باید به مجوز پزشک مصرف شوند همچنین هرگز نباید مقدار زیادی از این مکمل ها را مصرف کنید .

عوارض مکمل هی بدنسازی برای بانوان

جای تعجبی ندارد که این مکمل ها عوارضی برای بانوان داشته باشد . این عوارض لزوما بین آقایان و بانوان یکسان است و فرقی نمیکند که جنسیت شما چی باشد مصرف بیش از اندازه این مکمل ها عوارضی یکسان برای شما خواهد داشت.

استفاده از مکمل های بدنسازی در بانوان میتواند باعث نوسانات خلقی شود

میتواند باعث کم شدن آب بدن میشود

استفاده از این مکمل ها باعث بروز ناراحتی های گوارشی شود استفاده از مکمل های بدن سازی میتواند باعث ایجاد سردرد های شدید شود

عوارض مکمل های بدنسازی

 

عوارض مکمل وی

پروتین وی جزو محبوب  ترین مکمل های بدنسازی دنیا است ، و همانطور که میدانید بدن یک ورزشکار نیاز به مقادیر زیادی پروتئین دارداین مکمل میتواند نیاز های پروتئینی بئن ورزشکاران را تامین کند و عضلات ورزشکاران را پرورش دهد اما این مکمل عوارض زیادی نیز دارد که در ادامه برخی از آنان را معرفی میکنیم

کاهش اشتها

نفخ

سردرد

خستگی

حرکات روده

تشنگی

تهوع

ولی این عوارض صرفا زمانی است که مقدار زیادی از این مکمل را مصرف کنید.

 

عوارض مکمل کراتین

وقتی پای عوارض مکمل های بدنسازی وسط باشد باید به کراتین توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا این مکمل عوارض کمتری نسبت به  باقی مکمل ها دارد اما در عوض مکملی بشدت خطرناک تر به حساب میآید عوارض این مکمل بدنسازی به حدی خطرناک است که برخی از پزشکان مطرح مصرف این مکمل را چیزی همانند خودکشی میدانند.

برای خرید تاپ ورزش مردانه کلیک کنید

ریزش مو

کم آبی شدید بدن

مشکلات شدید کلیوی

عدم بهبود زخم های بدن با سرعت قبلی از جمله عوارضی است که این مکمل دارد.

چیزی که باعث میشود این مکمل بدنسازی اینقدر خطرناک باشد عوارض متندگاری است که با خود به همراه دارد.

مکمل گلوتامین

گلوتامین در واقع نوعی امینو اسید غیرضروری است که مصرف آن باعص افزایش حجم عضلات میشود. این  نوع از آمینو اسید ترشح هورمون رشد را بالا میبرد و همین امر نقش موثری در چربی سوزی خواهد داشت.

کهیر

واکنش های پوستی

درد های عضلانی

احساس خستگی

آبریزش بینی

خشکی دهان

 

مکمل کافئین

مکمل گلوتامین یکی از ضروری ترین مکمل های بدنسازی است که تقریبا هر ورزشکاری به آن نیاز دارد و مصرف آن به تمامی ورزشکاران توصیه میشود ، مکمل کافئین وظیفه بالابردن چشمگیر سطح انرژی بدن را دارد همچنین این مکمل بدنسازی وظیفه افزایش تمرکز ورزشکار را نیز به عهده دارد.

اضطراب و عصبی بودن

اسهال

سرگیجه

دیسفوریا

سردرد

سوزش سردل

فشارخون

عوارض مکمل های بدنسازی بر کبد ورزشکار

تمام موادی به بدن انسان وارد میشود از کبد میگذرد پس اگر این مکمل های بدنسازی از مواد بی کیفیت درست شده باشد میتواند به به کبد آسیب های جدی وارد شود.

مکمل بدنسازی مصرف کنیم یا خیر؟

تا بدینجا در مورد عوارض مکمل های بدنسازی صحبت کردیم. اکنون سوال این است که آیا از این مکمل ها استفاده کنیم یا خیر! پاسخ به این سوال مثبت است. این مکمل ها به عضله سازی کمک می کنند و شما را به اهداف ورزشی تان می رسانند. اما در استفاده از این مکمل ها باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • برای اینکه عوارض مکمل های بدنسازی را محدود کنید، باید این مکمل ها را از مکان های معتبر مانند داروخانه ها تهیه کنید.
  • مکمل بدنسازی باید اصل باشد ( این امر نقش مهمی در کاهش عوارض مکمل های بدنسازی دارد)
  • ترکیبات مکمل بدنسازی را بررسی کنید و مطمئن شوید که در آن از مواد غیر قانونی استفاده نشده است.

نوشته شده در 1402-06-10 توسط لایف استایل, تناسب اندام 0 197

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد