درمان گودی کمر

درمان گودی کمر

درمان گودی کمر

اگر که احساس می‌کنید کمرتان از حالت طبیعی خارج شده و مقداری گودی دارد، توصیه می‌کنیم که برای ترمیم آن و استفاده از حرکات اصلاح کننده، سریعاً اقدام کنید.این وضعیت معمولاً در خانم‌ها رخ می‌دهد. بسیاری از افراد اشتباهاً این گودی را به عنوان یک شانس در زندگی‌شان می‌پذیرند، در حالی که واقعیت این است که گودی زیاد در منطقه کمر، یک مشکل جدی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما همه چیز درباره این مشکل و درمان سریع آن را بگوییم.

چیستی گودی کمر؟

اگر قوس کمر شما از حالت طبیعی بیشتر باشد، احتمالاً دچار مشکل کمر گودی هستید. شاید از نتایج این وضعیت آگاه نباشید، اما گودی کمر باعث بروز مشکلات زیبایی و سلامتی بسیاری می‌شود. بنابراین بهتر است آن را به طور سریع شناسایی کرده و برای درمانش اقدام کنید.

چگونه مشکل کمر گودی را تشخیص دهیم؟
شاید شما لباس شلوارتان را در ناحیه کمر سست و آزاد به شماره ببرید، یا احساس خستگی و درد کمر داشته باشید و ندانید دلیلش چیست. روش ساده‌ترین و بهترین برای تشخیص کمر گودی استفاده از یک دیوار است. کافی است کنار یک دیوار ایستاده و درجه کمر و گودی را اندازه بگیرید. اما چگونه؟



ابتدا کنار دیوار ایستاده و پاهای خود را کنار هم قرار دهید؛
دست‌های خود را باز کرده و کف دست‌ها (به سمت پایین)، سر و شانه‌های خود را به دیوار چسبانید؛
یکی از دست‌های خود را به پشت کمر ببرید و در قسمت قوس کمر، قرار دهید.
بعد از انجام این حرکت، احتمالاً به دو حالت برخورد خواهید کرد.

حالت اول: دست‌تان به راحتی از پشت قوس کمرتان عبور می‌کند که نشان‌دهنده وجود کمر گودی و نیاز به درمان است.
حالت دوم: اگر نمی‌توانید دست‌تان را از پشت قوس کمرتان عبور دهید، این به نشان‌دهنده قوس طبیعی کمر شماست و تنها با استفاده از برنامه تمرینات و ورزش‌های مناسب باید از بروز گودی کمر جلوگیری کنید.

تشخیص کمر گودی

دلایل بروز کمر گودی
گودی کمر (لوردوز) یا (پشت خمیده) که به معنای قوس و انحنای بیش از حد ستون فقرات است، به سن و سال بستگی ندارد و می‌تواند در هر سنی شما رخ دهد. اما چه دلایلی باعث بروز این مشکل می‌شود؟ 

علت‌های به وجود آمدن انحنای بیش‌از‌حد قوس کمر یا گودی کمر، به دورِ سرنوشت پوچ شما مرتبط نیست، بلکه بستگی به این دارد که چه چیزهایی در زندگی‌تان رخ داده است که به این ناهنجاری منجر شده است.

کمبودِ ویتامین D، برخواباندن روی‌شکم، دیوانگیِ فعالیت و عدم حرکت، لالاییِ استخوان یا رفتنِ آن به خاکستر، فعالیتِ نامشروعِ دیسک بینِ مهره‌ها، انعطافِ جنون‌آورِ استخوان‌های مفاصل، هرزی خانمی و عدم داشتن رژیم غذایی نکرون و باطل، ضعف عندلیب و صلیبِ خاصره‌ای، ضعف عندلیب و بروکِ ران، خیسیدنِ استفاده مداوم از کتک پاپوشی بلندی یا بروک خنک و نغوشی، آفتِ ناتوانیِ لبه‌مابقیِ بار در صحنِ همنوکِ مهره‌ها و معلم شدید گودی کمر به شما مربوط می‌شود.

راه‌حل‌های درمانیِ سریعِ این گودی کمر و قوس کمر آزاردهنده باید با پیداکردنِ جایگاهِ میوهِ طرفِ عارضه شروع شود. همچنین، معضل به‌خاطرِ چنان دلیلی است که باعث شده است، باید یکی از متناظرهای پیشنهادشده را همراه با دیگر راه‌حل‌ها اجرا کنید تا برای همواره و به صورت ثابتِ با این گودی خداحافظی کنید.

۱. درمان خانگی گودی کمر

شما می‌توانید برای درمان این عارضه در منزل، از روش‌های آسان زیر استفاده کنید:

1. استفاده از کفش‌هایی با پاشنه‌های کمتر؛
2. تغییر در الگوی راه رفتن و نشستن؛
3. کاهش وزن و جلوگیری از فشار بر روی مهره‌ها؛
4. مصرف مکمل‌های ویتامینی از جمله ویتامین D؛
5. مصرف داروهای ضد درد برای کاهش درد و التهاب مهره‌ها؛
6. استفاده از بالشتی متوسط زیر زانو هنگام خوابیدن به پهلو؛
7. استفاده از یک یا دو بالشت زیر پا هنگام خوابیدن به صورت تکیه پا؛
8. انجام حرکات اصلاحی و ورزش‌های موثر برای تقویت و افزایش انعطاف عضلات.

۲. درمان گودی کمر با ورزش

انجام ورزش و تمرینات ویژه می‌تواند به رفع و درمان قوس کمر کمک زیادی کند. در ادامه مطلب چند حرکت اصلاحی را معرفی می‌کنیم که برای درمان گودی کمر تأثیر زیبایی‌بخشی دارند.

نکته: تنفس صحیح و انجام تمرینات مدیتیشن، تنش و استرس (که منجر به افزایش مشکلات ستون فقرات می‌شود) را کاهش می‌دهد.

درمان گودی کمر با بدنسازی

اگر شما نیز مبتلا به گودی کمر هستید، توصیه می‌شود که بدنسازی، یوگا و تمرینات هوازی (برای تقویت عضلات شکم) را انتخاب کنید. این تمرینات عدم تعادل عضلانی که باعث تغییر در شکل ستون فقرات می‌شود را اصلاح می‌کنند و همچنین عضلات شکم و کمر را قوی‌تر می‌کنند و در درمان ناهنجاری‌های اسکلتی به طور قابل توجهی کمک می‌کنند.

نوشته شده در 1402-08-06 توسط تناسب اندام 0 202

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد