چربی سوزی در بدن

چربی سوزی در بدن

حتما بارها شنیده اید که آب کرفس یا شکلات تلخ خاصیت چربی سوزی دارند. این بدان معنی است که مصرف آنها می تواند به از بین بردن چربی اضافی بدن کمک کند. بدن ما از کربوهیدرات ها و چربی ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند.

انرژی حاصل از سوزاندن کربوهیدرات ها و چربی ها می تواند عملکردهای مختلف بدن مانند حرکت عضلات، هضم، تنفس، گردش خون و غیره را فعال نگه دارد.

 اما آیا برخی از غذاهای چربی سوز به طور قابل توجهی باعث افزایش متابولیسم و شروع چربی سوزی می شوند؟ آیا چیزی به نام غذای چربی سوز وجود دارد؟ اگر چنین است، کدام یک بهترین چربی سوز است؟ با سایت پویان اسپرت همراه بشید.

چربی سوزی چیست؟

 درست مانند ماشینی که از بنزین برای تامین انرژی استفاده می کند، بدن ما نیز از کربوهیدرات ها و چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند. انرژی حاصل از سوختن بنزین می تواند ماشین را به حرکت وادار کند و سیستم های سرمایش، گرمایش، برق و روشنایی خودرو را تامین کند.

 همانطور که گفته شد سوخت بدن ما قند و چربی است. وقتی بدن سوختن قندها را تمام می کند، به سوزاندن چربی ها روی می آورد. برخی افراد ادعا می کنند که برخی از مواد غذایی خاصیت چربی سوزی دارند. یعنی اگر سفیده تخم مرغ، سیر و گریپ فروت بیشتری مصرف کنیم، چربی سوزی بدنمان افزایش می یابد و در نتیجه وزنمان کم می شود.

 متاسفانه باید بگوییم که بدن انسان به این شکل عمل نمی کند. اگر وقت خواندن مقاله را ندارید می توانید به فایل صوتی گوش دهید: پخش کننده از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

 درست است که کربوهیدرات ها، چربی های غذایی و پروتئین ها می توانند سوخت و اجزای سازنده بدن را افزایش دهند، اما این افزایش در دراز مدت اتفاق می افتد. حقیقت این است که خوردن غذا به دلیل هضم و استفاده از انرژی حاصل از غذا برای اعمال مختلف بدن، سوخت و اجزای سازنده بدن را بالا می برد

راه های چربی سوزی

شاید بارها شنیده باشید که کرفس یا شکلات تلخ خاصیت چربی سوزی دارند. این بدان معنی است که مصرف آنها می تواند به از بین بردن چربی اضافی بدن کمک کند. بدن ما از کربوهیدرات ها و چربی ها برای تامین انرژی لازم استفاده می کند. انرژی حاصل از سوزاندن کربوهیدرات ها و چربی ها می تواند عملکردهای مختلف بدن مانند حرکت عضلات، هضم، تنفس، گردش خون و غیره را فعال نگه دارد. اما آیا برخی از غذاهای چربی سوز به طور قابل توجهی متابولیسم را افزایش می دهند و باعث چربی سوزی می شوند؟

 آیا چیزی به نام غذای چربی سوز وجود دارد؟ اگر چنین است، کدام یک بهترین چربی سوز است؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود با مجله سلامت دکتر کرمانی همراه باشید. چربی سوزی مانند خودرویی است که از بنزین برای تامین انرژی استفاده می کند. بدن ما همچنین از کربوهیدرات ها و چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند.

 انرژی حاصل از سوختن بنزین می تواند خودرو را به حرکت درآورد و سیستم های سرمایش، گرمایش، برق و روشنایی آن را تامین کند. همانطور که گفته شد سوخت بدن ما کربوهیدرات ها و چربی ها هستند. وقتی کربوهیدرات های بدن به عنوان سوخت تمام می شود، به سوزاندن چربی ها روی می آورد. برخی ادعا می کنند که برخی از مواد غذایی خاصیت چربی سوزی دارند. یعنی اگر سفیده تخم مرغ، سیر و گریپ فروت بیشتری مصرف کنیم، چربی سوزی بدنمان افزایش می یابد و در نتیجه وزنمان کم می شود.

متاسفانه باید بگوییم که بدن انسان به این شکل عمل نمی کند. اگر وقت مطالعه مقاله را ندارید می توانید فایل صوتی را گوش دهید. درست است که کربوهیدرات ها، چربی های غذایی و پروتئین ها می توانند سوخت و اجزای بدن را افزایش دهند. با این حال، این افزایش در دراز مدت رخ می دهد. واقعیت این است که خوردن غذا به دلیل هضم و استفاده از انرژی حاصل از غذا برای عملکردهای مختلف بدن باعث افزایش سوخت و اجزای بدن می شود.

 

نکاتی برای افزایش چربی سوزی

 در پایان ذکر خواهد شد. به جای تمرکز بر یافتن یک غذای چربی سوز، توصیه می شود بر روی گروه های غذایی مفید مانند غلات کامل، پروتئین ها و چربی های سالم تمرکز کنید. برای حفظ سوخت و سوخت و ساز بدن یا کاهش وزن، به دنبال غذاهای کم کالری باشید و از مصرف غذاهای ناسالم و پرکالری خودداری کنید. فیبر رژیمی به دست آمده از میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و حبوبات همگی به سیری شما کمک می کنند.

علاوه بر این، یک منبع سالم پروتئین می تواند به تلاش برای چربی سوزی شما کمک کند. سعی کنید غذاهای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید. برای افزایش چربی سوزی، از منابع سالم پروتئین مانند حبوبات و گوشت بدون چربی استفاده کنید.

 به یاد داشته باشید که ورزش و رژیم غذایی سالم بهترین چربی سوز محسوب می شوند. برای کاهش وزن از مصرف غذاهای چربی سوز دست نکشید. همانطور که گفته شد، هیچ مدرک علمی برای اثبات وجود غذاهای چربی سوز قوی وجود ندارد، اما غذاهای خاصی وجود دارند که به کاهش کالری دریافتی کمک می کنند. بهترین روش های چربی سوزی برای کاهش وزن چیست؟

برای افزایش متابولیسم بدن باید ورزش و تغذیه را با هم ترکیب کنید. علاوه بر این، مصرف برخی مواد غذایی مانند زنجبیل، جینسینگ، چای سبز، قهوه، فلفل تند و غیره می تواند به افزایش متابولیسم و چربی سوزی کمک کند.

چند نمونه از غذاهای چربی سوز چیست؟ تخم مرغ، ماهی، لوبیا، گلابی، کیوی، گریپ فروت، قهوه، دارچین، زردچوبه و سرکه از جمله غذاهای چربی سوز هستند. آیا چربی سوزی با مکمل ها امکان پذیر است؟ خیر؛ اکثر مکمل هایی که با نام های «بهترین چربی سوز» یا «چربی سوز قوی» فروخته می شوند، عوارض جانبی زیادی مانند کاهش شدید فشار خون و پوکی استخوان برای بدن دارند.

نوشته شده در 1402-08-02 توسط لایف استایل, تناسب اندام 0 222

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد