تمام اطلاعات درباره لگ ورزشی مردانه + کاربردها و فواید

تمام اطلاعات درباره لگ ورزشی مردانه + کاربردها و فواید

احتمالا این روزها بسیار مشاهده کردید که افراد مختلف برای ورزش کردن یا فعالیت‌های مختلف از لگ استفاده می‌کنند. ورزش و علاقه مردم به ورزشکاران سبب شده است، تا هر روز پدیده‌ای جالب در بخش پوشاک ورزشی رخ دهد به خصوص در پوشاک ورزشی مردانه . یکی از پوشش‌های ورزشی که امروز تنوع و طرفدار زیادی بین اقایان ورزشکار پیدا کرده، لگ ورزشی مردانه است. در این مقاله که از وبلاگ پویان اسپرت منتشر میشود قصد داریم برای شما توضیح دهیم که لگ ورزشی مردانه چیست و چه کاربردهایی دارد و چرا مردان نیز از لگ ورزشی مردانه استفاده می‌کنند؟

لگ ورزشی مردانه از جمله لباس‌های ورزشی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. دلیل استفاده چشم گیر ورزشکاران از لگ های ورزشی مردانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • انعطاف برای انجام حرکات مختلف ورزشی.
  • راحتی استفاده از لگ در ورزش‌های مختلف.
  • سبک بودن لگ ورزشی (از جمله مزیت‌های محبوب آن است).
  • جذب بهتر عرق که باعث می‌شود، تنفس پوستی بهتر انجام شود.
  • و…

برای انجام هر ورزشی باید لباس مخصوص تهیه کنید که بتوانید حرکات ورزشی را راحت‌تر انجام دهید. لباسی که اصولی طراحی شده، باعث می‌شود بازده ورزشی شما بیشتر شود.لگ ورزشی مردانه با هدف گرم نگه داشتن عضلات پایین تنه ورزشکار، به عنوان یک محافظ و پوست دوم عمل میکند. یعنی از پاها و عضلات پایین تنه ورزشکار در مقابل آسیب‌های احتمالی چون کشیدگی و خراش، آفتاب سوزان و خصوصا سرما محفاظت میکند.ماهیت فشاری لگ مردانه باعث ایجاد حداقل کشش در هنگام تمرین‌های ورزشی می‌شود. لباس شل و گشاد با وزش باد درگیر می‌شود و مانع عملکرد مناسب در اجرای حرکات ورزشی می‌شود. خاصیت ارتجاعی و رطوبت‌گیر لگ های ورزشی مانع از گشاد شدن لباس می‌شود، تنگی پارچه باعث می‌شود بادگیر مناسبی هم باشد. از لگ های ورزشی در برخی رشته‌ها به عنوان بیس یا لباس پایه استفاده می‌کنند مانند کوهنوردی. در ادامه با پویان اسپرت همراه باشید تا شما را با بهترین لگ های ورزشی مناسب آقایان، آشنا کنیم.

لگ برمودا مردانه چاپی نایک پرو تکی گرانیتی

لگ برمودا مردانه چاپی نایک پرو تکی

چرا لگ ورزشی مردانه می‌پوشیم؟

ورزش کردن و یاقی ماندن در مسیر ورزش نیاز به انگیزه دارد، یک مطالعه در انگلستان نشان داد افرادی که در خانه لباس ورزشی می‌پوشند انگیزه بیشتری برای ورزش کردن نسبت به دیگران دارند. یکی از دلایلی که افراد به‌خصوص مردان از ورزش گریزان هستند، موانعی است که ذهن برای ورزش کردن ایجاد می‌کند و ما اسم آن را تنبلی می‌گذاریم؛ اما تنبلی نیست که مانع ورزش کردن می‌شود، بلکه موانع ذهنی است که از ورزش کردن جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای لگ ورزشی مردانه تصویری است که ما از خود می‌سازیم و همین تصویر سبب افزایش انگیزه برای ورزش می‌شود.

نکات مهم خرید و استفاده لگ های ورزشی

برندهای مختلف لگ های ورزشی از آخرین تکنولوژی استفاده می‌کنند و دائما در حال نوآوری هستند. ورزشکار باید بر اساس راحتی شخصی و شرایط آب و هوایی لگ مناسب را انتخاب کند. تنوع لگ های ورزشی برای آقایان در پویان اسپرت، انتخاب لگ مناسب با فعالیت و سلیقه‌تان را راحت می‌کند. در ادامه مقاله بهترین لگ ‌های ورزشی برای آقایان را معرفی می‌کنیم.

لگ مردانه سابلی فلامنت لاکرا TREC تکی

لگ مردانه سابلی فلامنت لاکرا TREC تکی

جنس لگ های ورزشی

مهمترین جنبه جنس پارچه لگ است. زیرا در مورد سبک، طراحی، راحتی و کیفیت محصول باعث می‌شود تصمیم نهایی را بگیرید. برخی از پارچه‌های استاندارد عبارتند از:

  • پلی استر: رایج‌ترین پارچه‌ای که در لگ های ورزشی استفاده می‌شود. با نام‌های تجاری مختلف در بازار عرضه می‌شود. همچنین با ترکیبات دیگر مانند پارچه تِری یا پنبه استفاده می‌شود. ویژگی‌های رطوبت‌گیری لگ های پلی استر برای دویدن کاملا مناسب است. ترکیب با پارچه‌های دیگر آن را برای شرایط آب و هوایی مختلف مانند زمستان، تابستان، دویدن، پیاده‌روی و… مناسب‌تر می‌کند.
  • مرینو: علاوه بر رطوبت‌گیری خاصیت خشک شدن سریع دارد. بسیار نرم است و دارای خواص ضد میکروبی است که باعث می‌شود لگ کمتر بوی عرق و بد به خود بگیرد. مرینو دما را تنظیم می‌کند، در روزهای گرم خنک و در روزهای سرد بدن را گرم نگه می‌دارد.
  • نایلون: نخی است که زود خشک می‌شود. این پارچه دارای ویژگی رطوبت‌گیر است که آن را برای دویدن مناسب می‌کند. با دوام و قابل شستشو و استفاده مکرر است. همچنین به کیفیت ضد آب بودن لگ های ورزشی می‌افزاید.

تناسب و فیت بودن لگ های ورزشی

لگ های ورزشی کشی با حالت ارتجاعی پارچه، حمایت بسیار مهمی از ماهیچه‌ها می‌کند. همچنین فیت بودن لگ های ورزشی باعث می‌شود جریان خون در بالا و پایین تنه به تعادل برسد. لگ های فیت علاوه بر ورزش مناسب استفاده افرادی است که دچار واریس در رگ‌های پا هستند.

لگ های مخصوص ورزش با شلوارهای معمولی که به ‌عنوان لباس راحتی استفاده می‌شوند، متفاوت است. رنگ، تناسب، طرح و جنس لگ های ورزشی متفاوت و تاثیر گذار بر فعالیت ورزشی است. کش‌سانی 4 طرفه پارچه لگ های ورزشی ضروری است. لگ های ورزشی نباید پس از پوشیدن یا شستن مکرر تغییر شکل دهند. از نظر علمی ثابت شده که لگ های ورزشی فشاری به محافظت از ماهیچه‌ها و روند ریکاوری کمک می‌کنند. ریکاوری سریعتر می‌تواند سرعت تمرین را افزایش دهد.

لگ مردانه سابلی فلامنت لاکرا ارتشی ونوم تکی

لگ مردانه سابلی فلامنت لاکرا ارتشی ونوم تکی

لگ های ورزشی مقاوم در برابر باد

از دیگر جنبه‌های ضروری در انتخاب لگ های ورزشی بادگیر بودن آن است. زیرا به دویدن نرم، سریع‌تر و طولانی‌تر کمک می‌کند. ویژگی بادگیر و ضدآب بودن لگ های ورزشی باعث می‌شود، ورزشکار در هوای نامساعد نیز بتواند به تمرین بپردازد. پارچه بادگیر کمک می‌کند بدون سختی زیاد در برابر باد حرکت کنید. پارچه‌های بادگیر بدن را در آغوش می‌گیرند، با حالت ایرودینامیک باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شوند.

نکات و عوامل ایده آل در خرید لگ های ورزشی

لگ های ورزشی استاندارد با داشتن این ویژگی‌ها برای فعالیت‌های ورزشی بسیار مناسب هستند:

  • رطوبت گیر: پارچه لگ های ورزشی باید به از بین بردن عرق از روی پوست کمک کنند. در واقع باید جنس پارچه به تنفس پوستی ورزشکار کمک کند. بنابراین، هنگام دویدن احساس خشکی و چسبندگی نخواهید داشت.
  • پارچه‌هایی که به سرعت خشک می‌شوند: ورزشکار را در حین تمرین راحت نگه می‌دارند. این پارچه‌ها حتی پس از باران خفیف نیز به سرعت خشک می‌شوند و احساس سنگینی و رطوبت نخواهید داشت.
  • برخی از لگ های ورزشی دارای خاصیت SPF هستند: یعنی از اشعه‌های UVA و UVB خورشید محافظت می‌کند. اگر قصد دویدن در منطقه آفتابی یا در طول روز را دارید، انتخاب مناسبی برای محافظت از پوستتان است.
  • آستر داخلی لگ های ورزشی: برخی از لگ های ورزشی دارای آستر داخلی هستند که نقش لباس زیر را ایفا می‌کند. آستر داخلی از چروک شدن بین ران‌ها جلوگیری و به خشک نگه داشتن اندام تحتانی در هنگام دویدن کمک می‌کند. آستر داخلی را احساس نمی‌کنید، اما مانع از تعریق و سوزش پاها پس از ورزش می‌شود.
  • درزها: لگ های ورزشی با اهداف مختلف ورزشی، دارای درزهایی هستند تا حرکات مربوط به آن ورزش راحت انجام شوند. درزها باید صاف باشند، پوست را اذیت نکنند و طوری طراحی شوند که از سایش جلوگیری کنند.

لگ مردانه شلوارک دار دو طرف چاپ جردن تکی

لگ مردانه شلوارک دار دو طرف چاپ جردن تکی

معرفی بهترین لگ های ورزشی برای آقایان

تا اینجا ویژگی‌های استاندارد لگ های ورزشی را بررسی کردیم. ویژگی‌های مختلف باعث می‌شود تا در انتخاب لگ های ورزشی، متناسب با فعالیت و نیازتان دقیق تر باشید. بخش فروشگاه پویان اسپرت لگ های ورزشی برای آقایان را با ویژگی‌های مختلف برای رشته‌ها و سلیقه‌های متنوع ارائه می‌دهد.

جنس پارچه این لگ ها پلی استر و فلامنت است. کیفیت و دوام لگ های ورزشی به دلیل استفاده از پارچه پلی استر و فلامنت بسیار بالاست. پارچه فلامنت پرزدهی و حساسیت ندارد و رنگ آن با شستشو و قرار گرفتن در برابر نور خورشید عوض نمی‌شود. ماندگاری بالا در برابر سایش در عین حال نرمی و چروک نشدن از دیگر مزیت‌های جنس پارچه فلامنت است. پلی استر دوام بسیار بالایی دارد و از طرفی عایق رطوبت و مناسب ورزش حتی در هوای بارانی است. همراه پویان اسپرت بهترین لگ های ورزشی برای آقایان را مشاهده و به راحتی تهیه نمایید.

کلام پایانی

امروزه کاربرد لگ ورزشی مردانه محدود به محل تمرین نیست و می‌توان با توجه به مزایای لگ ورزش مردانه از این لباس در موقعیت‌های اجتماعی خاص استفاده کرد. در این مطلب بیشتر به لگ مردانه که زیر دست لباس ورزشی مردانه است پرداختیم و از مزایا و کاربردهای آن گفتیم.بزودی نیز درباره پوشاک ورزرشی زنانه و لگ زنانه هم مطالبی خواهیم گذاشت.

نوشته شده در 1401-11-15 توسط استایل مردانه 0 551

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد