مهم ترین فواید طناب زدن چیست؟

مهم ترین فواید طناب زدن چیست؟

آیا از فواید طناب زدن آگاه هستید؟ امروزه بیشتر صحبت ها حول فواید طناب زدن برای کاهش وزن و سلامتی می چرخد. اما این چقدر درست است؟ طناب زدن یک ورزش ساده و پرطرفدار است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

در این مقاله از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت به فواید طناب زدن برای کاهش وزن و سایر مزایای آن می پردازیم و همچنین به معایب و شایعات پیرامون این ورزش می پردازیم. پس اگر از طرفداران طناب زدن هستید با ما همراه باشید!

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

مهمترین مزایای طناب زدن عبارتند از:

  • چابکی شما را افزایش می دهد
  • عضلات شما را تقویت می کند
  • هماهنگی خوبی بین اعصاب و ماهیچه ها برقرار می کند
  • به طور قابل توجهی عملکرد قلب و عروق را بهبود می بخشد

خرید طناب پرش یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. زیرا طناب زدن سلامت کلی شما را بهبود می بخشد. برای انجام این تمرین نیاز به فضای خاصی ندارید. فقط یکی را تهیه کنید، یک تایمر روی تلفن خود تنظیم کنید و اجازه دهید کمی خلاقیت به روال تمرینی شما کمک کند.

با طناب زدن چقدر کالری سوزانده می شود؟ تعداد کالری سوزانده شده در طول تمرین تا حد زیادی به مدت زمان تمرین، شدت و وزن فرد بستگی دارد. اما به طور کلی طناب زدن می تواند 15 تا 20 کالری در دقیقه بسوزاند. چندین عامل کلیدی وجود دارد که بر تعداد کالری سوزانده شده در حین طناب زدن تأثیر می گذارد، از جمله:

  • وزن
  • سرعت ورزش کنید
  • تعداد پرش ها
  • مدت زمان ورزش

به عنوان مثال، یک فرد 68 کیلوگرمی که با سرعت 1 پرش در ثانیه (60 پرش در دقیقه) به مدت 10 دقیقه طناب می پرد، بیش از 100 کالری در دقیقه می سوزاند. به عنوان مثال، طناب پرش فردی 91 کیلوگرمی با سرعت 2 پرش در ثانیه (120 پرش در دقیقه) به مدت 15 دقیقه تقریباً 300 کالری در دقیقه می سوزاند.

بنابراین میزان چربی سوزی به وزن، سرعت و شدت تمرین فرد بستگی دارد و نمی توان عدد خاصی را در نظر گرفت.

 مهم ترین فواید طناب زدن

مهم ترین فواید طناب زدن

فواید طناب زدن برای کل بدن اگر هنوز به فواید طناب زدن برای سلامتی، کاهش وزن و چربی سوزی شک دارید، این قسمت را با دقت بخوانید. در این قسمت 6 دلیل برای تاثیر این تمرین برای شما آورده ایم.

1. موثر برای کاهش وزن، انعطاف پذیری، و کاهش صدمات

از دیگر فواید طناب زدن، موثر بودن آن برای کاهش وزن و همچنین افزایش انعطاف بدن و انعطاف پذیری عضلات پا می باشد. همچنین خطر آسیب دیدگی پا را کاهش می دهد.

2. تقویت عضلات ساق پا

قبل از پرداختن به توضیح جامپ طناب زدن برای کاهش وزن، اگر به طور منظم طناب بزنید، عضلات ساق پا تقویت می شوند و خاصیت ارتجاعی تاندون ها و رباط های پاهای شما افزایش می یابد. سعی کنید در حین طناب زدن روی گوی های پای خود پایین بیایید.

3. بهبود تعادل و هماهنگی اعضای بدن

یکی دیگر از فواید طناب زدن این است که تعادل و هماهنگی بدن را تقویت و تقویت می کند. ریتم طناب زدن به بهبود هماهنگی بین پاها، چشم ها و دست ها کمک می کند.

4. افزایش آگاهی بدن

طناب زدن به بهبود آگاهی شما از بدن کمک می کند. از طریق ورزش با الگوهای حرکتی بدن خود بیشتر آشنا می شوید. این آشنایی باعث بهبود ارتباط بین سیستم عصبی، مغز و دست ها و پاهای شما می شود. این آگاهی از بدن و ارتباط موثر بین اعضای بدن، به ویژه در سنین بالاتر و برای افراد میانسال و مسن اهمیت زیادی پیدا می کند.

5. کمک به افزایش شدت تمرینات دایره ای

طناب زدن به افزایش شدت تمرینات دایره ای کمک می کند. تمرینات قدرتی که شامل حرکات متناوب برای گروه های مختلف عضلانی است، ضربان قلب را افزایش می دهد و سلامت قلب و عروق و استقامت رگ های شما را بهبود می بخشد.

توجه: اگر یک تمرین ثابت به آن اضافه کنید، شدت تمرین شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. اگر می خواهید طناب زدن را برای کاهش وزن و کالری سوزی تجربه کنید، در پایان تمرین خود دو تا سه دقیقه پرش در محل را با این ابزار اضافه کنید.

6. قابل استفاده در مکان های مختلف

ششمین مزیت طناب زنی قبل از توضیح پرش طناب برای کاهش وزن، سبک وزن و قابل حمل بودن طناب پرش است که به شما امکان می دهد به پارک مورد علاقه خود بروید. (سالن ورزشی سیار): بسیاری از پارک های شهر دارای امکانات و تجهیزات ورزشی هستند که می توانید از آنها برای ورزش استفاده کنید.

حتما این ابزار شگفت انگیز را برای انجام تمرینات تمام بدن و درگیر کردن تمام عضلات خود همراه داشته باشید. تمام تمرینات خود را با طناب زدن ترکیب کنید و بعد از هر تمرین به مدت دو تا سه دقیقه به صورت چرخشی طناب بزنید قبل از اینکه به تمرین بعدی بروید.

7. کالری سوزی بالا

طناب زدن چقدر کالری می سوزاند؟ از مزایای طناب زدن استفاده کنید و 200 کالری بسوزانید! طناب زدن برای کاهش وزن موثر است. میزان کالری سوزی در طول این ورزش برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مهم است. با هر دقیقه ورزش، علاوه بر تقویت عضلات ساق، باسن و شانه، 10 کالری می سوزانید. یعنی با دو جلسه طناب زدن 10 دقیقه ای 200 کالری (که 1000 کالری در هفته می شود) می سوزانید.

 

مقاله پبشنهادی---چرا حرکت لانگز (LUNGES) مفید است؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در پایان، در حالی که صحبت های زیادی در مورد فواید طناب زدن برای کاهش وزن و سلامتی وجود دارد، مهم است که با احتیاط و اعتدال به این ورزش نزدیک شوید. طناب زدن در واقع یک ورزش ساده و محبوب است که می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق، هماهنگی و استقامت کمک کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که طناب زدن بیش از حد یا با فرم ضعیف می تواند منجر به آسیب شود.

همیشه بهتر است قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید با یک متخصص تناسب اندام مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای نیازهای فردی شما ایمن و موثر است. بنابراین، در حالی که طناب زدن می‌تواند یک مکمل عالی به روال تناسب اندام شما باشد، مهم است که با دقت و با راهنمایی مناسب به آن نزدیک شوید.

نوشته شده در 1403-03-14 توسط تناسب اندام 0 93

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد