تمرین دادن همزمان عضلات با هم چه فوایدی دارد؟

تمرین دادن همزمان عضلات با هم چه فوایدی دارد؟

تمرین دادن همزمان عضلات با هم چه فوایدی دارد؟ ؛ تمرین عضلات با هم بهتر است یا جدا؟ آیا می دانستید که بیش از 600 ماهیچه مختلف در بدن خود دارید؟! هر عضله ای تمرین خاص خود را می طلبد و جالب اینکه «ورزش و بدنسازی» نه تنها یک ورزش بلکه یک علم تخصصی نیز هست.

اینکه هر ماهیچه را با هم تمرین کنید یا جداگانه، یک علم تخصصی است. در این مقاله از فروشگاه پویان اسپرت به بررسی موضوع تمرین عضلات با هم یا جداگانه می پردازیم.

 

"برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

سیستم جداسازی عضلات چیست؟

سیستم جداسازی عضلات ممکن است مفهومی پیچیده به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است. این به معنای جدا کردن عضلات از یکدیگر برای داشتن یک "برنامه تمرینی دقیق" است. به عبارت دیگر تعیین اینکه کدام ماهیچه ها باید در هر جلسه تمرینی با هم ورزش شوند و کدام عضلات نباید با هم تمرین شوند.

یک مثال ساده از جداسازی عضلانی این است که تصمیم بگیرید فقط یک جلسه در هفته روی پاها کار کنید و فقط در یک جلسه دیگر روی قسمت بالاتنه کار کنید.

کدام عضلات را با هم تمرین کنیم؟ آیا تمرین عضلات با هم مجاز است؟

شما باید گروه های مختلف عضلانی را با تمرینات مناسب تحریک کنید تا بیشترین بهره را از یک جلسه تمرینی ببرید. وقتی یک یا دو گروه عضلانی به درستی با هم تمرین شوند، اندازه و قدرت هر عضله متناسب با دیگری خواهد بود و مسائلی مانند عدم تعادل عضلانی یا آسیب دیدگی رخ نخواهد داد.

اما آیا تمرین عضلات با هم مجاز است؟ اگر بله دقیقا کدام عضلات را با هم تمرین کنیم؟ این بستگی به شرایط و شرایط شما دارد و بهتر است یک مربی تمرینات شما را تعیین کند. در اینجا چند نمونه از سیستم های جداسازی عضلات آورده شده است که نشان می دهد کدام عضلات باید با هم تمرین شوند.

وقتی صحبت از تمرینات قدرتی به میان می آید، معمولاً شش گروه عضلانی جداگانه وجود دارد که تمرینات بر اساس آنها انجام می شود.

  • ماهیچه های سینه
  • عضلات شانه
  • عضلات پشت
  • عضلات بازو
  • عضلات شکم
  • عضلات ساق پا

با این حال، تمرین هر یک از این گروه های عضلانی به طور جداگانه در شش جلسه مختلف در هفته عملی نیست. می تواند زمان بر باشد و حتی ممکن است موثر نباشد. بنابراین، این گروه های عضلانی معمولاً در ترکیب با یکدیگر تمرین می شوند. ترکیب تمرینات نیاز به تخصص دارد، بنابراین توصیه می شود با مربیان تناسب اندام مشورت کنید تا یک برنامه شخصی مناسب تهیه کنید.

کدام عضلات را با هم تمرین کنیم؟ آیا تمرین عضلات با هم مجاز است؟

تمرین قفسه سینه، شانه ها و بازوها با هم

این گروه های عضلانی مسئول قدرت بالاتنه هستند و تمرین این عضلات با هم در این ناحیه ایده خوبی است زیرا همه این عضلات به نوعی بر عملکرد یکدیگر تاثیر می گذارند.

تمرین پاها، شکم و پشت با هم

ایده دیگر برای تمرین عضلات با هم این است که در یک جلسه بر روی قسمت مرکزی و پایین تنه تمرکز کنید. همه این ماهیچه ها به ثبات و وضعیت بدن شما کمک می کنند و به طور مستقیم بر یکدیگر تأثیر می گذارند.

تمرین بازوها، شانه ها و میان تنه با هم

حداقل یک جلسه در هفته باید به عضلات مهم بالاتنه اختصاص داده شود تا تناسب بدن خود را حفظ کنید و از قدرت بالاتنه غافل نشوید.

تمرینات عضلانی کششی و ترکیبی

شما می توانید بر اساس نوع حرکت عضلانی تصمیم بگیرید که گروه های عضلانی را با هم یا جداگانه تمرین کنید. به عنوان مثال، یک روز می توانید عضلات درگیر در تمرینات "فشار" را تمرین دهید که شامل سینه، شانه ها، چهارسر ران و شکم می شود و روز بعد می توانید عضلات درگیر در تمرینات "کشش" که شامل همسترینگ، عضله دوسر و پشت است.

در هر جلسه چند گروه عضلانی باید تمرین کنیم؟

اثربخشی برنامه تمرینی شما به رویکرد شما بستگی دارد، اما در بیشتر موارد، تمرین حداکثر سه گروه عضلانی با هم در یک جلسه ایده بسیار خوبی است.

بیش از این مقدار ممکن است تمرین شما را بسیار سخت و طاقت فرسا کند و عملکرد شما را کاهش دهد. زمانی که عملکرد بدنسازی در یک جلسه کم باشد، تمرین فایده چندانی ندارد.

 

"وبسایت تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت"

 

فواید ورزش کردن عضلات با هم چیست؟ و برای چه کسانی مناسب تر است؟

تمرین عضلات با هم می تواند برای بدنسازان مبتدی یا حرفه ای مناسب باشد. با این حال، هر کدام باید با سیستم مناسب خود ورزش کنند. در ادامه فواید ورزش عضلات را با هم ببینید.

1. بهبود عملکرد عضلات

بسیاری از گروه های عضلانی بدن به طور همزمان در طول یک حرکت درگیر می شوند، به این معنی که عضله هدف یک تمرین ممکن است فقط یک گروه عضلانی باشد، اما عضلات گروه دیگر نیز ممکن است تا حدی در این حرکت درگیر شوند. بنابراین، تمرین عضلات با هم به این معنی است که شما به بهبود عملکرد عضله هدف کمک کرده اید و فرصتی را برای عضلات ایجاد کرده اید تا به بهترین شکل ورزش کنند.

2. زمان کافی برای استراحت و ریکاوری

ورزش عضلات با هم نقش مثبتی در ریکاوری و استراحت دارد. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که هر گروه عضلانی را دو بار در هفته ورزش کنید و همچنین حداقل 2 روز بین تمرینات استراحت کنید. پس مزیت دوم تمرین عضلات با هم این است که دو گروه عضلانی که در یک جلسه تمرین شده اند می توانند تا جلسه بعدی (که چند روز بعد است) استراحت کرده و ریکاوری کنند.

سایر فواید تمرین عضلات با هم

ذکر سایر فواید این نوع ورزش ضروری است:

  • افزایش کالری سوزی
  • صرفه جویی در زمان
  • تقویت قدرت و استقامت عضلات

کدام عضلات را نباید با هم تمرین کرد؟

در مورد تمرین نکردن گروه های عضلانی خاص با هم نباید قوانین سختگیرانه ای وجود داشته باشد. با این حال، برخی از مربیان معتقدند که گروه‌های عضلانی با عملکردهای متضاد (هل و کشیدن) بهتر است در جلسات جداگانه تمرین کنند.

تمرین عضلات را با هم انجام بدیم یا جدا؟

اگر مبتدی هستید، به احتمال زیاد از تمرینات منزوی و تمام بدن سود خواهید برد، زیرا بدن شما در این مرحله به چالش و تحریک برای رشد نیاز دارد.

اگر شما یک کارآموز متوسط ​​یا پیشرفته هستید، تمرینات کل بدن و تمرین عضلات با هم ممکن است برای شما به اندازه کافی چالش برانگیز نباشد و ممکن است به تمرینات تخصصی تری نیاز داشته باشید. در این صورت یک مربی بر اساس نیاز و شرایط شما برنامه ای را برای شما طراحی می کند. بنابراین، اینکه کدام رویکرد بهتر است به موقعیت و اهداف شما بستگی دارد.

 

مقاله پیشنهادی---چگونه میتوانیم چربی زیر شکم را آب کنیم؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

و اما در پایان ، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ماهیچه ها را با هم تمرین کنیم در هر جلسه نیاز به تخصص دارد. تمرین عضلات با هم فواید زیادی دارد و می تواند برای بدنسازان مبتدی و پیشرفته مناسب باشد. در این مقاله همه چیز در مورد تمرین عضلات را با هم یا جداگانه توضیح دادیم.

نوشته شده در 1403-05-31 توسط بدنسازی 0 73

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد