چگونه میتوانیم چربی زیر شکم را آب کنیم؟

چگونه میتوانیم چربی زیر شکم را آب کنیم؟

چگونه میتوانیم چربی زیر شکم را آب کنیم؟ ؛ اگر به دنبال لاغری شکم و پهلو با بهترین تمرینات پایین شکم هستید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله از فروشگاه پویان اسپرت قصد داریم شما را با موثرترین تمرینات زیر شکم آشنا کنیم و نحوه انجام هر کدام را به شما آموزش دهیم.

اگر به طور منظم و مداوم برای شکم و تناسب اندام خود ورزش کنید، قطعا پس از مدتی به نتایج بسیار خوبی خواهید رسید و به این نتیجه و پشتکار خود به خود افتخار خواهید کرد.

 

"برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

دلیل چربی زیر شکم چیست؟

احتمالاً در مورد چربی زیر شکم خود احساس خوبی ندارید و می خواهید بدانید که این چربی از کجا و چرا می آید. وقتی دلایل وجود این چربی ها را بدانیم، راحت تر می توانیم برای از بین بردن آنها اقدام کنیم. انواع دلایل وجود چربی زیر شکم را در این قسمت به شما خواهیم گفت.

1. رژیم غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی

محصولات غذایی حاوی چربی های ترانس بالا مانند غذاهای فرآوری شده، قند و چربی های اشباع شده می توانند به کاهش بیشتر چربی شکم کمک کنند. این غذاها پر کالری و کم مواد مغذی هستند و می توانند منجر به افزایش وزن و افزایش چربی شکم شوند.

علاوه بر این، عدم فعالیت بدنی اغلب منجر به افزایش وزن و افزایش چربی شکم می شود. عدم فعالیت بدنی می تواند منجر به کاهش توده عضلانی و متابولیسم و ​​در نتیجه تجمع چربی در بدن شما شود.

تمرکز بر یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی بدون چربی و فعالیت بدنی منظم برای حفظ وزن سالم ضروری است. اکنون می توانید برنامه غذایی و برنامه ورزشی مناسب خود را از مربیان تناسب اندام دریافت کنید و به اندام و تناسب اندام دلخواه خود برسید.

2. استرس زیاد و کم خوابی

استرس بیش از حد و کمبود خواب می تواند با افزایش سطح کورتیزول به افزایش چربی شکم کمک کند. استرس مزمن همچنین می تواند منجر به پرخوری و افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم شود.

علاوه بر این عوامل، کم خوابی روی چربی های زیر شکم موثر است. در واقع، هورمون هایی وجود دارند که اشتها را تنظیم می کنند، کمبود خواب عملکرد این هورمون ها را مختل می کند و حفظ وزن سالم را سخت تر می کند.

3. عدم تعادل هورمونی

این یک مشکل رایج به خصوص در زنان است و به دلایل مختلف می تواند منجر به افزایش چربی زیر شکم شود. یکی از نگرانی های اصلی تغییر سطح استروژن در بدن زنان است.

هنگامی که سطح استروژن بالا باشد، بدن تمایل به ذخیره چربی در باسن و ران دارد. از نظر علمی، زمانی که سطح استروژن در بدن کم باشد، بدن تمایل به ذخیره چربی در ناحیه شکم دارد.  یکی از راه حل های مقابله با این مشکل، ورزش منظم و انجام حرکات پایین شکم با رعایت رژیم غذایی مناسب است.

4. بیماری ها و دارو ها

برخی از داروها و شرایط پزشکی می توانند نقش مهمی در تجمع چربی شکم داشته باشند. داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و کورتیکواستروئیدها اغلب می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث افزایش وزن شوند. علاوه بر این، شرایط پزشکی مانند PCOS، کم کاری تیروئید و سندرم کوشینگ می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش چربی شکم شود.

علاوه بر این عوامل، درمان‌های پزشکی خاص مانند پرتودرمانی و شیمی‌درمانی نیز می‌تواند به افزایش وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم و لگن کمک کند.

چگونه چربی های شکم را از بین ببریم؟

پس از مطالعه لیست بالا در مورد دلایل تجمع چربی شکم، توجه کنید که کدام یک باعث تجمع چربی در مورد شما شده است و سپس آن را اصلاح کنید. در زیر چند توصیه مهم برای مبارزه با این چربی آورده شده است:

- از استرس و اضطراب دوری کنید

- زمان و کیفیت خواب خود را مدیریت کنید

- رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشید

- فعال بمانید و تمرینات زیر شکم را انجام دهید

 چگونه ماهیچه های زیر شکم را تقویت کنیم؟

چگونه ماهیچه های زیر شکم را تقویت کنیم؟

اصطلاح پایین شکم شامل عضلات راست شکمی یا دیواره شکمی است که تمام قسمت میانی را می پوشاند و به لگن متصل می شود. این ناحیه را می توان با تمرینات زیر شکم تقویت کرد.

برای تقویت کردن عضلات قسمت پایین شکم ، باید به طور جدی آن ناحیه را هدف قرار دهید. با این حال، پلانکینگ تنها گزینه برای تمرینات زیر شکم نیست. حرکاتی مانند کوهنوردی، بالا بردن پا در حالت دراز کشیدن و بسیاری دیگر از تمرینات زیر شکم برای تقویت عضلات این ناحیه مفید و موثر است.

نکاتی برای تقویت عضلات زیر شکم

مهم است که در نظر داشته باشید که تقویت عضلات در هر قسمت از بدن فرآیندی تدریجی است که نیاز به صبر و ثبات دارد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که تغییرات قابل توجهی پس از دو یا سه جلسه تمرین ظاهر شود. بنابراین، در کنار یافتن تمرینات و حرکات مناسب برای پایین شکم، باید این تمرینات را با صبر و حوصله و مداوم دنبال کنید تا به شکمی سفت و قوی برسید.

برای تقویت عضلات زیر شکم ورزش کنید

مانند بسیاری دیگر، ممکن است متوجه شوید که حتی با ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل، قسمت پایین شکم شما شل و ضعیف باقی می ماند، مهم نیست برای تقویت و تقویت آن چه کاری انجام می دهید. به هر حال، این چنین نیست؛ هر تمرینی که انجام می دهید قطعا تاثیر دارد و به مرور زمان عضلات پایین شکم شما سفت و قوی می شوند.

انجام تمرینات زیر شکم مانند پلانک، کرانچ، بالا بردن ساق پا و ... می تواند به تقویت عضلات مرکزی و پایین شکم کمک کند و تقویت این ناحیه را آسان کند.

دستیابی به شکم صاف در کمترین زمان

برای سوزاندن چربی زیر شکم، فقط انجام تمرینات نقطه ای کافی نیست. بلکه انجام تمرینات برای سایر عضلات شکم (مانند عضلات مایل، راست شکم و غیره) و همچنین عضلات پشت و پایین تنه بسیار مهم هستند و می توانند به شما کمک کنند تا سریعتر به هدف خود برسید.

 

مقاله پیشنهادی---کجا ورزش کنیم؟ - بهترین مکان برای ورزش کردن

 

نتیجه گیری و کلام آخر

برای سوزاندن چربی های زیر شکم باید رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسبی داشته باشید. بیشتر تمرینات شکمی چندین ماهیچه شکم را هدف قرار می دهند. بنابراین با هر بار تکرار، چربی می سوزانید. در این مقاله بهترین و موثرترین تمرینات زیر شکم برای لاغری و چربی سوزی را معرفی کردیم.

نوشته شده در 1403-05-13 توسط تناسب اندام 0 101

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد