چگونه بدون وسیله ورزش کنیم؟

چگونه بدون وسیله ورزش کنیم؟

چگونه بدون وسیله ورزش کنیم؟ ؛ آیا می توان بدون تجهیزات ورزش کرد و همچنان به اهداف خود رسید؟ اگر قصد ورزش دارید اما زمان یا شرایط لازم برای رفتن به باشگاه را ندارید، ورزش در خانه بهترین گزینه برای شماست. به راحتی می توانید بدون هیچ وسیله ای در خانه ورزش کنید و به سطح تناسب اندام دلخواه خود برسید.

مکان تمرین شما اهمیت زیادی ندارد، آنچه مهم است این است که به طور منظم ورزش کنید و یک برنامه تمرینی شخصی داشته باشید. در این مقاله از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت هر آنچه برای شروع ورزش بدون تجهیزات نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

مزایای ورزش بدون تجهیزات چیست؟

1. قابل دسترس برای همه

اول از همه، ورزش بدون تجهیزات برای همه قابل دسترس است! چه در خانه، چه در سفر، چه در پارک، روز یا شب، همیشه این فرصت را دارید که ورزش کنید! این قابلیت دسترسی به شما کمک می کند در هزینه و زمان صرفه جویی کنید.

2. می تواند تمام گروه های عضلانی را درگیر و تقویت کند

ثانیاً باید به تأثیرات شگفت انگیز و مهم ورزش بدون تجهیزات اشاره کرد. شاید یک ذهنیت کمال گرا فکر کند که برای نتیجه گیری به تجهیزات خاصی نیاز است، اما این کاملا اشتباه است.

ورزش بدون تجهیزات، با تکیه بر تمرینات وزن بدن مانند شنای سوئدی، اسکات، لانژ و پلانک، به طور موثر تمام گروه های عضلانی اصلی شما را هدف قرار می دهد و قدرت، استقامت و انعطاف پذیری عضلات را افزایش می دهد. علاوه بر این، تمرینات قلبی اغلب بدون تجهیزات هستند و نیازی به تجهیزات خاص یا گران قیمت ندارند.

3. عملکرد روزانه شما را بهبود می بخشد

از آنجایی که ورزش بدون تجهیزات تا حدودی محدود است، یک مربی تمرینات بدنسازی عملکردی اولیه تری را به شما ارائه می دهد. تمرینات عملکردی چندین گروه عضلانی را به طور همزمان درگیر می کند و عملکرد شما را در فعالیت های روزانه بسیار بهبود می بخشد.

4. اثرات روانی مثبت دارد

در نهایت باید به فواید ذهنی ورزش بدون تجهیزات اشاره کرد. ورزش بدون تجهیزات یعنی تکیه نکردن به وسایل و کاوش در تمرینات جدید! این به خودی خود یک بازی ذهنی و چالشی جالب برای شما است زیرا یاد می گیرید که بر حرکات مختلف مسلط شوید و تمرینات جدیدی را امتحان کنید. به نوعی ذهن شما «انعطاف پذیر و سازگار» می شود.

احساس موفقیت و شادی در پایان تمرین یکی از بهترین احساسات و عامل اصلی کاهش استرس زندگی روزمره است و ارزش تلاش شما را دوچندان می کند.

کدام ورزش ها را می توان بدون تجهیزات انجام داد؟

بسیاری از ورزش ها را می توان به راحتی و بدون نیاز به صرف هزینه برای تجهیزات انجام داد. برای شروع ورزش فقط به یک برنامه تمرینی خاص نیاز دارید.

اکنون چند ورزش را معرفی می کنیم که می توانید به راحتی و به طور موثر بدون تجهیزات انجام دهید:

  • یوگا
  • زومبا
  • پیلاتس
  • تناسب اندام
  • ایروبیک
  • تمرین وزن بدن


چگونه بدون وسیله و تجهیزات ورزش کنیم؟

چگونه با وسایلی که در خانه داریم ورزش کنیم؟

اگر هیچ وسیله ای در خانه ندارید، مشکلی نیست. هنوز هم می توانید از ورزش کردن لذت ببرید. همانطور که اشاره کردیم برای تمرینات هوازی نیاز به تجهیزات خاصی ندارید و به راحتی می توانید از زومبا، پیاده روی، دویدن، طناب پرش خیالی و ... به عنوان تمرینات کاردیو بهره مند شوید.

برای تمرینات قدرتی، توصیه می کنیم از تمرینات با وزن بدن یا پیلاتس استفاده کنید. همانطور که تمرینات قدرتی در طول زمان برای شما آسان تر می شوند، می توانید از یک مربی بخواهید که تمرین را تغییر دهد و آن را چالش برانگیزتر کند. برای تمرینات وزنه برداری، می توانید از بطری آب یا حوله به عنوان نوارهای مقاومتی یا وزنه نیز استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی---آیا بدنسازی برای افراد لاغر یا اکتومورفیک مفید است؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

انجام ورزش بدون تجهیزات هم ممکن و هم موثر است. شما به راحتی می توانید بدون تجهیزات و فقط با وسایل داخل خانه ورزش کنید تا به هدف خود برسید.

نوشته شده در 1403-06-19 توسط تناسب اندام 0 60

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد