ورزشکاران برای رشد عضله صبور باشند

ورزشکاران برای رشد عضله صبور باشند

بسیاری از ورزشکارانی که برنامه تمرینی یا دوره حجم و یا همچنین دستور مصرف مکمل از مربی می‌گیرد و معمولاً انتظار دارد در همان دو هفته اول اینکه این برنامه و این دوره را اجرا می‌کنند به اندازه رونی کلمن  یا دستکم به اندازه لی هنی به شود. در این مقاله که از وبلاگ پویان اسپرت منتشر میشود به این موضوع میپردازیم.

نحوه رشد عضلات در بدن‌سازی

رشد عضلات در اصطلاح علمی با واژه هایپتروفی شناخته می‌شود که هایپر به معنی بیشتر و تروفی به معنی بزرگ شدن است و یک اصطلاح تخصصی برای افزایش حجم و سایز عضلات یا بطور کلی رشد سلول‌های عضلانی است. برای رسیدن به هایپتروفی سه نظریه متفاوت وجود دارد:

  • نظریه اول: می‌توان با استفاده از تکرار زیاد، فیبرهای موجود در عضلات را آماده هایپرتروفی کرد.
  • نظریه دوم: هایپرتروفی در دو نوع تارچه­ای و سارکوپلاسمی رخ می‌دهد. در صورتی‌که در حین ورزش حواستان به این دو نوع هایپرتروفی، به صورت هم‌زمان نباشد، نمی‌توانید توقع داشته باشید که عضلاتتان بزرگ شوند.
  • نظریه سوم: این موضوع را وابسته به ژنتیک دانسته و می‌گویند اینکه عضلاتتان تصمیم بگیرند بزرگ شوند یا نشوند، جز ژنتیک است و هیچ ارتباطی به شیوه تمرینی شما نخواهد داشت.

رشد عضلات در بدنسازی

به صورت کلی دو نوع هایپرتروفی وجود دارد که نوع اول آن همان افزایش پروتئین داخل عضلات است. این نوع از هایپرتروفی همان رشد عضلانی تارچه­ای است و زمانی رخ می‌دهد که میزان پروتئین در عضلات فرد ورزشکار افزایش پیدا می‌کند. هایپرتروفی تارچه‌ای یا میوفیبریلار از دو واژه میو به معنای عضله و فیبریل به دست می‌آید که به معنای ساختار سلولی است. نوع دوم هایپر تروفی با نام سارکوپلاسمی شناخته می‌شود. سارکو به معنی گوشت و پلاسمی به معنی پلاسما اشاره دارد که همان ماده ژل‌مانند درون سلول‌ها است و اشاره آن به افزایش حجم مایعات و اجزای غیر انقباضی درون عضلات است؛ مانند گلیکوژن، آب و مواد معدنی.

برای رشد عضله

حقیقت این است که فرایند رشد عضلانی فرایندی تجربی تدریجی بوده و هرگز نمی‌توان سرعت و شتاب آن را از حد معینی استان در کرد در بسیاری از موارد نیز این افراد از اینکه نتیجه نامعقول موجود در ذهن خود را نمی‌گیرند تا از ادامه تمرین منصرف شده یا به  خود شک می‌کنند اما حقیقت این است که برای نمایان شدن اثرات برنامه‌ های تمرینی متفاوت در حدود چندین ماه زمان لازم است و قضاوت عجولانه نیز کار معمولی معقولی نیست. در برخی موارد نیز افراد همه روزه بدن خود را در آیینه باشگاه بررسی کرده و جزئیات آن را از نظر می‌گذرانند و به همین دلیل نیز در رشد عضله شان چندان برایشان معلوم نیست کنار هم چیدن تصویر دو ماه قبل و تصویر الان این فرد میزان رشد و پیشرفت وی را نمایان می‌کند. و در برخی موارد خود فرد را نیز شگفت زده می‌کنند.

رشد عضلات در ورزش

نتیجه‌گیری

به هر حال برای رشد عضله صبور باشید. به دنبال کسب فوری و شتابزده حجم و وزن به سراغ مصرف موادی همچون دکورت و …. که آنی و فوری بسیار بی ارزش و آن را به ورزشکار ارزانی می‌کند خودداری کنید.

اگر شما ورزشکاران بدنسازی بدنبال خرید لباس ورزشی مردانه یا زنانه هستید و همچنین برای تمرین در باشگاه و یا خانه اقدام به خرید تجهیزات ورزشی نکردید ، وبسایت پویان اسپرت بزرگترین فروشگاه ورزشی ایران برای خرید لباس ورزشی زنانه یا مردانه است و انتخاب را برای شما ورزشکاران راحت کرده است.

نوشته شده در 1401-11-21 توسط تناسب اندام, بدنسازی 0 251

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد