زیاده روی ورزشکاران در مصرف ویتامین ها + 3 نکته

زیاده روی ورزشکاران در مصرف ویتامین ها + 3 نکته

ویتامین‌ها برای سلامتی ضروری هستند؛ اما نیاز بدن به ویتامین مقدار اندکی است که معمولاً بیشتر افراد می‌توانند با رژیم غذایی، ویتامین مورد نیاز خود را دریافت کنند. زیاده‌روی در مصرف ویتامین‌ها به (Hypervitaminosis) یا «مسمومیت با ویتامین» منجر شده و برای سلامتی مشکلاتی جدی ایجاد می‌کند. اگرچه برخی انتخاب‌های غذایی ممکن است خطر مصرف بیش از حد ویتامین‌ها را افزایش دهد اما مسمومیت با ویتامین از طریق مصرف غذاها تقریباً غیرممکن است.در این مقاله که از وبلاگ پویان اسپرت منتشر میشود به صورت جامع و کامل درباره این موضوع به بحث و تبادل اطلاعات میپردازیم.

مصرف ویتامین ورزشکاران

زیاده روی در مصرف ویتامین ها

  • زیاده روی نکنید!

اشاره به این مهم الزامی است که افراط در مصرف ویتامین نیز ممکن است خطرناک باشد و هرگز نباید در مصرف ویتامین و مکمل‌ های ویتامینی نیز افراط کرد. در برخی موارد مکمل فروشان برای فروش بیشتر و مربی‌ های مکمل فروش نیز برای قالب کردن مکمل‌ های بیشتر به ورزشکاران دوزهای بسیار بالای این دسته از مکمل‌ها را به ورزشگاه تجویز می‌ کنند که این موارد خود معدن عارضه بوده و خطراتی را سبب می‌ شود.

  • اگر عرق نکرده‌اید پس به اندازه کافی کار نکرده‌اید

عرق کردن تدبیر بدن به منظور خنک کردن آن می‌ باشد فاکتورهای مختلفی بر روی دمای بدن تأثیر دارند فاکتورهای نظیر دمای اتاق انواع تمرین‌ های انجام شده سطح چربی بدن  لباس و شدت تمرین در این مسئله مؤثر است از شدت تمرین را نمی‌ توان به وسیله حجم عرقی که می‌ ریزد تعیین کرد. البته شخصی که به خوبی تمرین کند. زیاد هم عرق می‌کند زیرا بدن در این حالت مترصد تنظیم گرمای بدن به صورت با قاعده می‌ باشد.

  • مکمل‌ ها همه چیز نیستند

بعضی از بدنسازان سعی می‌کنند با مصرف مکمل‌ ها ال کارنیتین و یا کرومیوم چربی‌ های بدن خود را کم کنند اما این ابتکار را که برای کاستن چربی بدن خود از میزان کالری‌ های مصرفی خود بکاهند ندارند بعضی نیز کراتین گلوتامین یا اسیدهای آمینه زنجیره‌ ای را جهت تقویت خود و افزایش حجم کار می‌برند اما از مصرف کالری کافی و پروتئین مناسب و به اندازه جهت ایجاد یک تعادل نیتروژنی مثبت غافلند شما نیز بایستی بدانید که مکمل‌ های غذایی  موجود در بازار تنها برای کمک به برنامه غذایی و ایجاد تغییرات مناسب در آن کاربرد دارند نه اینکه شما از این مکمل‌ ها جهت پوشاندن تغذیه خود استفاده نمایید.

توجه داشته باشید

توجه داشته باشید که این‌ها عوارضی هستند که افراد سالم هنگام مصرف دوزهای بالای ویتامین‌ها تجربه می‌کنند. ممکن است افراد بیمار واکنش‌های جدی‌تری به مصرف بیش از حد یک ویتامین نشان دهند.

اگر شما ورزشکاران بدنسازی یا هر شاخه آن بدنبال خرید لباس ورزشی مردانه یا زنانه هستید و همچنین برای تمرین در باشگاه و یا خانه اقدام به خرید تجهیزات ورزشی نکردید ، وبسایت پویان اسپرت بزرگترین فروشگاه ورزشی ایران برای خرید لباس ورزشی زنانه یا مردانه است و انتخاب را برای شما ورزشکاران راحت کرده است.

نوشته شده در 1401-11-25 توسط تناسب اندام, بدنسازی 0 318

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد