فواید ورزش برای کودکان

فواید ورزش برای کودکان

ورزش کردن برای کودکان بسیار مهم است چرا که کلید مهمی برای کاهش خطرات ابتلا به بیماری ها است از جمله بیماری های مثل بیماری قلبی، سکته، سرطان در کودکان است همچنین ورزش کردن یا فعالیت بدنی منظم می تواند باعث خلق و خو، کیفیت خواب و عزت نفس را بالا ببرد در کودکان و این که کودکان کم تحرک احتمالاً به بزرگسالان غیر فعال تبدیل می شوند.

این مقاله از بخش مقالات وبسایت پویان اسپرت منتشر میشود.

۱۲ فواید ورزش کردن برای کودکان:

  1. ایجاد فرصتی برای معاشرت
  2. سرگرمی سالم
  3. افزایش تمرکز
  4. بهبود نمرات تحصیلی
  5. بهبود عزت نفس
  6.  بهبود وضعیت بدن
  7. کاهش استرس
  8. خواب باکیفیت
  9. تشویق به رشد سالم
  10. استحکام استخوان ها
  11. کنترل ورزن
  12. کاهش علائم اضطراب و افسردگی

ورزش تیمی کودکان

بهترین ورزش برای کودکان 

فعالیت بدنی منظم بخش مهم از سلامت کلی کودکان درحال رشد است. و نه تنها فعال بودن سلامت جسمانی را بهبود می بخشد بلکه مزایای شناختی وعاطفی هم بهبود خواهد داد و اولویت اول ورزش کردن در خانواده است یعنی والدین به فرزندانشان انگیزه دهند برای ورزش کردن داشته باشند بهترین کار الگو قرار دادن خودشان است بزرگ ترین عاملی است که می توان بر کودک تاثیر بگذارد پس به جای اینکه کودک به تنهایی به ورزش هدایت کنید بهتر است تا حد امکان با والدین با کودک همراه شوند.

بهترین ورزش های خانوادگی

  • پیاده روی خانوادگی
  • دوچرخه سواری خانوادگی
  • ورزش های تیمی خانوادگی

بهترین ورزش ها برای کودکان بالای ۵ سال

  • اسکیت
  • پیاده روی
  • شنا
  • دویدن
  • بازی های دسته جمعی
  • یوگا

بهترین زمان برای ورزش کودکان

با ۱۵ دقیقه تا یک ساعت تمرین بدنی در صبح، کودک می‌تواند در طول روز سالم‌تر، متمرکزتر و آماده‌تر برای یادگیری شود. ورزش عصرانه نیز ‌به تخلیه انرژی کودک و آماده شدن او برای خواب کمک می‌کند. فواید ورزش برای کودکان بسیار گسترده است. ورزش در تقویت قلب، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، ریه و افزایش رشد قد و کنترل قندخون کودک نقش مهمی دارد. همچنین ورزش با کمک‌به کاهش وزن‌، به‌بهبود انرژی و روحیه کودک کمک می‌کند. ‌بهترین ورزش برای کودکان بالای پنج سال، اسکیت، پیاده‌روی، دویدن، بازی‌های دسته‌جمعی یا انفرادی، رقص و شنا است. برای برنامه‌ریزی ورزش کودکان، هدف‌گذاری، خلاقیت و همراهی والدین، جزو شروط اصلی است.

ورزش کودکان

ورزش برای کودکان، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است!

ورزش منظم در دوران کودکی هم به ایجاد یک سبک زندگی سالم کمک می‌کند و هم موجب می‌شود تا فرزندان ما در بزرگسالی با مشکلات کمتری روبرو شوند. تناسب اندام و پیشگیری از بروز بیماری‌ها، از یک سو کیفیت زندگی کودک را بهبود می‌دهد و از سوی دیگر موجب افزایش اعتماد به نفس او می‌شود. 

علاوه بر فواید جسمی و روانی ورزش برای کودکان، فواید اجتماعی ورزش را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. ورزش به بچه‌ها کمک می‌کند تا در گروه‌های دوستی بیشتری قرار بگیرند و از روابط بهتر و حمایت اجتماعی برخوردار باشند که همین موضوع باعث افزایش طول عمر می‌شود. به همین دلیل کودکان هر چقدر فعال‌تر باشند، زندگی بهتری دارند! 

ما در فروشگاه پویان اسپرت بزرگترین وبسایت فروشگاهی خرید لباس ورزشی مردانه یا زنانه و همچنین تجهیزات ورزشی در کشور برای شما عزیزانی که به ورزش فرزندانتون اهمیت میدهید، امکان خرید لباس ورزشی زنانه یا مردانه ورزشی و همچنین ست های ورزشی پرفروش ورزشی مانند ست بسکتبالی را آماده کرده ایم تا بدون دغدغه خریدتان را انجام دهید.

نوشته شده در 1401-11-21 توسط سرگرمی, تناسب اندام 0 244

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد