سوسیس و کالباس و جایگاه آن ها در رژیم غذایی

سوسیس و کالباس و جایگاه آن ها در رژیم غذایی

تحقیقات زیادی روی غذاهای فراوری شده ای مانند سوسیس و کالباس صورت گرفته است متخصصان تغذیه معتقدند غذاهایی از این دست  می توانند سیگنال  دهی میان مغز و گوارش را دچار اختلال کنند . این غذاها موجب فریب سیستم پاداش مغز می شوند و همچنان دلتان می خواهد که غذا بخورید و به غذا خوردن ادامه دهید و این باعث اضافه وزن و مشکلات ناشی از چاقی در بدن می شود. البته که این مواد غذایی برای بدن ضررهای دیگری هم دارند برای آشنایی بیشتر با خواص و ضررهای این مواد غذایی با وبلاگ پویان اسپرت همراه باشید .

تحقیقات نشان می دهند برنامه های غذایی که سوسیس و کالباس  در ان زیاد است منجر به چاقی و انواع بیماری ها می شوند از جمله دیابت نوع دوم بیماری های قلبی و عروقی وسکته ی مغزی اما به دلیل لذیذ بودن این غذاها و طعم خوشایندشان نمی توان از آن ها گذشت . افرادی که زیاد از این غذاها استفاده می کنند بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی هستند . این غذاها ارزش غذایی ندارند و ناسالم هستند و کالری بالایی دارند .

سوسیس و کالباس

مصرف سوسیس و کالباس چه مضراتی برای بدن دارد ؟

این غذاها دستخوش فرایند صنعتی قرار می گیرند با استفاده از فراینده ها ی شیمیایی طعم و بافت های این غذا ها برای جذب مصرف کنندگان ساخته می شوند شرکت هایی که این محصولات را می سازند ان ها را به عنوان بهترین گزینه برای رژیم های غذایی سریع و رضایت بخش به فروش رسانده اند با این حال آن ها این واقعیت را پنهان می کنند که ترکیبات مصنوعی وفرایند های تصفیه شده می توانند پیامدهای منفی برای بدن داشته باشند .

این غذاها اعتیاد آور هستند : منافع شرکت های تولید کننده این است که پول بیشتری به جیب بزنند و برای همین از طیف وسیعی از افزودنی های شیمیایی استفاده می کنند که اثر اعتیاد اوری دارند و باعث می شوند مصرف کنندگان به طور مرتب از ان ها استفاده کنند .  این غذاها منجر به چاقی می شوند : چاقی اگر ژنتیکی نباشد به مصرف غذاهای فراوری شده مرتبط است . این غذاها پر از قند و چربی های اشباع شده و کربوهیدرات ها هستند که باعث افزایش چربی برای مصرف کننده هستند . و همچنین آن ها حاوی محصولات شیمیایی مثل گلوتامات مونو سدیم و شربت ذرت هستند که باعث چاقی و اضافه وزن است .

PH بدن تحت تاثیر این مواد غذایی : یکی از خطرات بزرگ این غذاها این است که آن ها اصول ترکیبات غذایی را دنبال نمی کنند . در نتیجه بدن نمی تواند مواد غذایی که دریافت می کند استفاده کند و منجر به اسیدی شدن خون می شوند . این غذاها با ایجاد عدم تعادل در بدن سموم را درخون افزایش می دهند و منجر به بیمار ی های مختلف با التهاب مرتبط می شوند . آن ها متابولیسم را نیز تحت تاثیر قرار می دهند و منجر به افزایش وزن و چاقی می شوند .

جایگاه سوسیس و کالباس در رژیم غذایی

طبق جدول غذایی هر عدد سوسیس بوقلمون حاوی ۱۰ گرم پروتئین و ۵ گرم چربی است. آیا این برای رژیم یک بدنساز مضر است؟

لزوماً نه. شما با هر عدد از چنین سوسیسی حدود ۴۰ کالری از پروتئین و حدود ۴۵ کالری از چربی موجود در آن دریافت می کنید. اگر بدنسازی هستید که تحت رژیمی پر پروتئین قرار دارد، تقریبا..! ۵۰ درصد از انرژی حاصل از این ماده غذایی از پروتئین است. البته مقدار کالری ناشی از چربی موجود در آن کمی بیش از حد مناسب است (متأسفانه بخش زیادی از آن هم از انواع اشباع شده و غیر سالم است). کاری که می توانید انجام دهید این است که در وعده غذایی که از چنین سوسیسی استفاده می کنید، مواد غذایی مناسب دیگری را هم مورد استفاده قرار دهید برای اینکه به نسبت مناسبی از درشت مغذی ها دست یابید.

به عنوان مثال اگر در یک وعده قصد مصرف دو عدد سوسیس دارید، مقداری برنج و سبزیجات، و یک وعده مکمل پروتئین هم در کنارش مصرف کنید. در این صورت نسبت های خوبی از درشت مغذی ها را در اختیار بدن می گذارید.

در ادامه ارزش های غذایی چنین وعده ای برایتان ذکر شده. درصد کالری های درشت مغذی ها، حدوداً ۴۰ درصد از پروتئین، ۴۰ درصد از کربوهیدرات و ۲۰ درصد از چربی ها خواهد بود – و این نسبت های خوبی برای یک بدنساز به شمار می آید.

جایگاه سوسیس و کالباس

تعدیل مقدار چربی موجود در سوسیس بوقلمون

مواد غذایی پروتئین کربوهیدرات چربی کالری
سوسیس بوقلمون (۲ عدد) ۲۰ ۰ ۱۰ ۱۷۰
نوشیدنی پروتئین ۲۵ ۲ ۲ ۱۲۶
یک کاسه کوچک برنج پخته ۴ ۳۵ ۱ ۱۶۵
یک وعده سبزیجات ۱ ۱۰ ۰ ۴۴
مجموع مقادیر دریافتی ۵۰ ۱۷ ۱۳ ۵۰۵
()مقادیر بر حسب گرم است.

این مقاله در وبسایت پویان اسپورت منتشر شده است . پویان اسپورت تولید کننده و فروشگاه تجهیزات ورزشی ، پوشاک ورزشی زنانه و پوشاک ورزشی مردانه است و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تازگی ورزش را شروع کرده اید میتوانید با خرید ست ورزشی زنانه و ست ورزشی مردانه ورزش را برای خود دلپذیرتر و با انگیزه بیشتر دنبال کنید.

نوشته شده در 1401-12-05 توسط تناسب اندام 0 220

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد