نیتریک اکسید در عضلات بدن + 5 راهکار جهت تقویت

نیتریک اکسید در عضلات بدن + 5 راهکار جهت تقویت

نیتریک اکسید به طور عمده از تغییر آمینو اسید آرژینین در بدن تولید می شود. آرژنین آمینو اسیدی است که نه تنها از سطوح هورمون رشد پشتیبانی می کند، بلکه تولید نیتریک اکسید، در بدن را تقویت می کند. NO باعث اتساع عروق خونی می شود، و از این طریق انتقال خون بیشتر به عضلات را فراهم می کند.
این پمپ بیشتر در عضلات را در پی دارد، جریان خون بیشتر در عضلات به این معنی است که موارد غذایی و اکسیژن بیشتری در اختیار آن ها قرار می گیرد و این به ترمیم سریع تر و رشد بیشتر عضلانی می انجامد.

فواید نیتریک اکسید

  • کمک به درمان اختلال نعوظ در آقایان
  • کاهش درد های عضلانی
  • کاهش فشار خون
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • بهبود حساسیت به انسولین

راهکارهای مختلفی وجود دارد که به افزایش تولید این ماده در بدن کمک می نماید که در مطلب زیر به معرفی آنها می پردازیم .

نیتریک اکسید

راهکارهای افزایش نیتریک اکسید

مصرف سبزیجات حاوی نیترات

نیترات نوعی ماده شیمیایی است که در بدن به نیتریک اکسید تبدیل می شود که به طور طبیعی در سبزیجاتی نظیر چغندر، کرفس، شاهی، کاهو و اسفناج وجود دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف سبزیجات حاوی نیترات می توانند همانند دارو، فشار خون را تنظیم نمایند همچنین شواهد قوی مبنی بر بهبود عملکرد ورزشی با مصرف چغندر به دلیل افزایش سطح نیتریک اکسید وجود دارد.

برخی از افراد به دلیل اثر نیترات در سرطان زایی از مصرف مواد غذایی حاوی نیترات خودداری می نمایند البته باید گفت که  نیترات سدیم که به عنوان نگهدارنده به گوشت های فرآوری شده اضافه می شود، برای سلامتی مضر است زیرا به نیتروزآمین تبدیل شده و احتمال سرطان را افزایش می دهد. ویتامین C موجود در سبزیجات حاوی نیترات مانع از تبدیل نیترات به نیتروز می شود بنابراین نیترات موجود در سبزیجات نه تنها خطرناک نیست بلکه با افزایش سطح نیتریک اکسید در سلامتی موثر است.

افزایش مصرف  آنتی اکسیدان ها

از نظر شیمیایی نیتریک اکسید مولکول ناپایداری است که به سرعت تجزیه می شود. مصرف آنتی اکسیدان ها به افزایش پایداری نیتریک اکسید و جلوگیری از تخریب آن کمک می نماید. مصرف میوه، سبزیجات، مغزها و دانه ها به تامین آنتی اکسیدان ها کمک می نمایند.

مطالعات نشان داده اند که دریافت پیش سازهای نیتریک اکسید مانند نیترات یا سیترولین به همراه آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامینC ، ویتامین E و پلی فنول ها در حفظ این مولکول موثر است.

دریافت مکمل های غذایی

مکمل های غذایی نظیر ال- آرژنین و سیترولین پیش ساز نیتریک اکسید هستند. مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل ال آرژنین به دلیل تحریک تولید نیتریک اکسید در کاهش فشار خون موثر است.

ال- سیترولین نوعی اسید آمینه غیر ضروری است که در بدن تولید می شود و پیش ساز اسید آمینه آرژنین است.  مصرف آن در افزایش غلظت خونی آرژنین موثرتر از مصرف مکمل آرژنین به تنهایی است.

کاهش استفاده از دهان شویه ها

باکتری های خاصی در بزاق دهان وجود دارند که نیترات را به نیتریک اکسید تبدیل می نمایند. استفاده از دهان شویه ها با از بین بردن این باکتری ها مانع از تولید نیتریک اکسید می شوند. بهتر است برای جلوگیری از کاهش تولید نیتریک اکسید در بدن در استفاده از دهان شویه ها زیاده روی نکنید.

ورزش مداوم

اختلال در فعالیت سلول های اندوتلیال باعث کاهش تولید نیتریک اکسید می گردد. ورزش منظم با بهبود فعالیت این سلول ها نقش موثری در افزایش تولید نیتریک اکسید دارد. همچنین ورزش منظم با تقویت فعالیت آنتی اکسیدان ها مانع از تجزیه نیتریک اکسید می شود. بنابر این برای افزایش تولید نیتریک اکسید در بدن روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش نمایید.

این مقاله در وبسایت پویان اسپورت منتشر شده است . پویان اسپورت تولید کننده و فروشگاه تجهیزات ورزشی ، پوشاک ورزشی زنانه و پوشاک ورزشی مردانه است و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تازگی ورزش را شروع کرده اید میتوانید با خرید ست ورزشی زنانه و ست ورزشی مردانه ورزش را برای خود دلپذیرتر و با انگیزه بیشتر دنبال کنید.

نوشته شده در 1401-12-05 توسط تناسب اندام 0 216

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد