معرفی برخی از معروف ترین زنان ورزشکار + معرفی یکی از بهترین رژیم های غذایی برای بانوان

معرفی برخی از معروف ترین زنان ورزشکار + معرفی یکی از بهترین رژیم های غذایی برای بانوان

امروز در وبلاگ پویان اسپرت میخوانیم ورزش همیشه یکی از مهمترین فعالیت های انسان شناخته شده است در طول تاریخ ورزشکاران مشهور زیادی وجود داشته اند که به علت استعداد و انگیزه قوی خود به شهرت رسیده اند و به موفقیت های بزرگ دست یافته اند در بین ورزشکاران زنان همیشه تلاش کرده اند تا حضور چشمگیری داشته و توانسته اند در زمینه هاب مختلف ورزشی با مردان رقابت کنند در این مفاله به بررسیو معرفی برخی از معروف ترین ورزشکاران زن که به دلیل استعداد و کوشش خود به این جایگاه رسیده اند میپردازیم

همچنین در ادامه شما را با یکی ار سالم ترین و بهترین رژیم های غذایی مناسب بانوان آشنا میکنیم پس با ما همراه باشید

سرنا ویلیامز

سرنا جامکا ویلیامز یک تنیس باز حرفه ای آمریکایی است. او که در میان برترین تنیسورهای تمام دوران به حساب می‌آید، توسط انجمن تنیس زنان به مدت 319 هفته، از جمله رکورد مشترک 186 هفته متوالی، در رده 1 جهان در تنیس انفرادی قرار گرفت.

الکس مورگان

الکساندرا مورگان کاراسکو بازیکن حرفه ای فوتبال آمریکایی است که به عنوان مهاجم و کاپیتان برای سن دیگو ویو اف سی لیگ ملی فوتبال زنان، بالاترین بخش فوتبال حرفه ای زنان در ایالات متحده، و تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده بازی می کند.

سیمون بیلز

سیمون آریان بایلز یک ژیمناست هنری آمریکایی است. که هفت مدال المپیک او با شانون میلر برای کسب بیشترین مدال المپیک با یک ژیمناست آمریکایی مساوی شد و در مجموع در رتبه نهم 

برای خرید لباس های ورزشی با کیقیت کلیک کنید

ونوس ویلیامز

ونوس آبنوس استار ویلیامز یک تنیس باز حرفه ای اهل ایالات متحده آمریکا است. ویلیامز که قبلاً شماره 1 جهان در هر دو رشته انفرادی و دونفره بود، هفت عنوان گرند اسلم انفرادی، پنج در ویمبلدون و دو عنوان در US Open را به دست آورده است. او به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگان تمام دوران ورزش شناخته می شود

سیمونا هالپ

سیمونا هالپ یک تنیس باز حرفه ای رومانیایی است. او دو بار بین سال‌های 2017 تا 2019، در مجموع به مدت 64 هفته، رتبه 1 جهان را در تنیس انفرادی کسب کرده است که در رده‌بندی انجمن تنیس زنان در رتبه یازدهم قرار دارد. هالپ شماره 1 پایان سال در سال 2017 و 2018 بود.

لیندزی فون

لیندزی کارولین ون یک مسابقه‌دهنده اسکی آلپاین در جام جهانی اهل ایالات متحده آمریکا است. او چهار عنوان قهرمانی جام جهانی را به دست آورد - دومین قهرمانی در بین اسکی بازان زن پس از آنماری موزر پرول - با سه عنوان متوالی در سال های 2008، 2009 و 2010، به علاوه یک عنوان دیگر در سال 2012. بدست آورد.

ماریا شاراپووا

ماریا یوریونا شاراپووا، تنیسور شماره 1 سابق جهان از روسیه است. او از سال 2001 تا 2020 در تور WTA شرکت کرد و به مدت 21 هفته در رتبه اول جهان در تنیس انفرادی توسط انجمن تنیس زنان قرار گرفت. او یکی از ده زن و تنها روسی است که به گرند اسلم حرفه ای دست یافته است.

اَلی رایسمن

الکساندرا رز رایسمن یک ژیمناست بازنشسته آمریکایی است. او کاپیتان هر دو تیم ژیمناستیک زنان المپیک 2012 "Fierce Five" و 2016 "Final Five" بود که در مسابقات تیمی مربوطه پیروز شدند.

جکی جوینر-کرسی

ژاکلین جوینر-کرسی یک ورزشکار بازنشسته دوومیدانی آمریکایی است که در بین برترین ورزشکاران تاریخ در رشته هفت گانه و همچنین پرش طول قرار دارد. او سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز المپیک در این دو رویداد کسب کرد.

تغذیه بهینه جنبه مهمی از آمادگی یک ورزشکار برای دستیابی به سلامت و عملکرد مطلوب است. در حالی که مفاهیم کلی در مورد ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها و زمان‌بندی غذا و مایعات در علوم ورزشی مورد توجه قرار می‌گیرند، به ندرت اثرات خاص فیزیولوژی زنان بر نیازهای انرژی و مایعات در تحقیقات یا عمل بالینی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. زنان نه تنها از نظر جثه، بلکه در ترکیب بدن و محیط هورمونی با مردان تفاوت دارند و همچنین با یکدیگر متفاوت هستند. چرخه های هورمونی ماهانه آنها، با نوسانات استروژن و پروژسترون، اثرات متفاوتی بر متابولیسم و احتباس مایعات دارد. چنین چرخه‌هایی می‌توانند از ماه به ماه تغییر کنند، می‌توانند با هورمون‌های بیرونی سرکوب شوند، و حتی ممکن است برای استفاده از زمان ایده‌آل برای عملکرد دستکاری شوند. اما قبل از اینکه بتوان چنین فیزیولوژیکی را دستکاری کرد، رابطه آن با تغذیه و عملکرد باید درک شود. این بررسی به مفاهیم کلی در مورد متابولیسم سوبسترا در زنان در مقابل مردان، الگوهای رایج قاعدگی ورزشکاران زن، نیاز به مواد مغذی و هیدراتاسیون در طول مراحل مختلف چرخه قاعدگی، و مسائل مربوط به سلامت و عملکرد مرتبط با اختلال چرخه قاعدگی خواهد پرداخت. ما توصیه‌های به‌روز برای تأمین سوخت ورزشکاران زن را مورد بحث قرار خواهیم داد، مناطقی را که به کاوش بیشتر نیاز دارند، و ملاحظات روش‌شناختی را برای اطلاع‌رسانی به کار آینده در این زمینه مهم شرح خواهیم داد

برنامه غذایی مناسب برای بانوان ورزشکار با رژیم غذایی DASH

رژیم DASH یک برنامه غذایی سالم است که برای کمک به ورزشکاران طراحی شده است. رژیم DASH شامل غذاهایی است که سرشار از پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند. این مواد مغذی به کنترل فشار خون نیز کمک می کنند. رژیم غذایی غذاهایی که حاوی سدیم، چربی اشباع شده و قندهای اضافه شده هستند را محدود می کند.

رژیم DASH اهداف تغذیه‌ای روزانه و هفتگی را ارائه می‌هد و برنامه غذایی مناسب برای بانوان ورزشکار به حساب می‌آید. به عنوان یک ورزشکار تعداد وعده‌هایی که باید مصرف کنید، به کالری مورد نیاز روزانه شما بستگی دارد. اگر ۲۰۰۰ کالری در روز نیاز داشته باشید، می‌توانید در این رژیم از مواد غذایی زیر به میزانی که تعیین شده است، استفاده کنید:

  • غلات ۶ تا ۸ سروینگ در روز: هر سروینگ می‌تواند شامل ۱ تکه نان، ۲۸ گرم غلات خشک، نصف پیمانه غلات صبحانه، برنج یا پاستا باشد.

 

  • سبزیجات ۴ تا ۵ سروینگ در روز: هر سروینگ می‌تواند شامل ۱ پیمانه سبزیجات برگ سبز تیره، نصف پیمانه سبزیجات خام یا پخته شده خرد شده یا نصف پیمانه آب سبزیجات باشد.

 

  • میوه‌ها ۴ تا ۵ وعده در روز: یک وعده شامل یک عدد میوه متوسط، ½ پیمانه میوه تازه، منجمد یا کنسرو شده یا ½ فنجان آب‌میوه می‌تواند باشد.

 

  • لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب ۲ تا ۳ وعده در روز: یک وعده شامل ۱ فنجان شیر یا ماست یا حدود ۵۰ گرم

 

  • گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی ۶ وعده ۲۸ گرمی در روز: به این منظور می‌توان ۲۸ گرم گوشت پخته شده، مرغ یا ماهی یا ۱ عدد تخم مرغ استفاده نمود.

 

  • آجیل، دانه‌ها وحبوبات ۴ تا ۵ وعده در هفته: یک وعده شامل یک سوم پیمانه آجیل، ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، ½ پیمانه حبوبات یا ۲ قاشق غذاخوری تخمه باشد.

 

  • چربی‌ها و روغن‌ها ۲ تا ۳ بار در روز: یک وعده شامل ۱ قاشق چای‌خوری کره، ۱ قاشق چایخوری روغن نباتی، ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز و ۲ قاشق غذاخوری سس سالاد است.

 

  • قند و شیرینی ۵ وعده یا کمتر در هفته: یک وعده شامل ۱ قاشق غذاخوری شکر، ژله یا مربا، ۱ فنجان لیموناد یا ½ پیمانه شربت می‌شود.

 

 

 مقالات مرتبط

چگونگی عضله سازی بانوان + 10 راهکار

 

 

نتیجه گیری و سخن آخر

 

در این مقاله به بررسی معروف ترین زنان ورزشکار و رژیم غذایی مناسب بانوان پرداخته ایم بر اساس مطالعات انجام شده انتخاب یک رژیم غذایی بهینه با توجه به نیازو شرایط فردی و نیزانجام ورزش های مناسب میتواند به کاهش وزن، بهبود سلامت و افزایش انرژی کمک کند.

نوشته شده در 1401-12-12 توسط استایل زنانه, لایف استایل 0 294

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد