لوازم مورد نیاز برای ورزش و نکاتی که هنگام خرید لباس ورزشی باید آن را رعایت کنید

لوازم مورد نیاز برای ورزش و نکاتی که هنگام خرید لباس ورزشی باید آن را رعایت کنید

برای ورزشکار هایی که به طور مرتب ورزش می نمایند فراهم کردن ساک ورزشی عمل چندان سختی نمی‌باشد البته ما قصد داریم در اینجا به شما بگوییم که یک ورزش‌کار ماهر چه وسایلی را در ساک خویش بایستی داشته باشد.
چنانچه جدیدا در باشگاه نام نویسی نموده اید و مبتدی و تازه کار می‌باشید این مقاله می‌تواند شمارا پند نماید تا چه مواردی را رعایت نمائید و چه وسایلی را همراه خویش ببرید.

امروز در وبلاگ های پویان اسپورت میخواهیم به لوازم مورد نیاز برای ورزشکاران و نکاتی که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنیم بپردازیم پس با ما همراه باشید

ورزش همواره یکی ار مهم ترین فعالیت های انسان بوده اما این فعالیت نیازمند وسایلی است که بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید تا تجربه بهتری در هنگام ورزش کردن داشته باشید...

ساک ورزشی

او‌لین چیزی که برای یک ورزش‌کار از اهمیت بالایی برخوردار‌است یک ساک ورزشی با باکیفیت میباشد. ساک ورزشی در اندازه ها، برند و خصوصیت های گوناگون موجود میباشد. شما در صدر بایستی چک فرمایید که چه نیازهایی احتیاج دارید. در صورتی ساک را برای استخر می‌خواهید نیاز میباشد که در آن صرفا حوله، مایو و شامپو در آن قرار گیرد. ولی در شرایطی که ساک ورزشی را برای باشگاه بدنسازی میخواهید نیاز میباشد که ساک بزرگ تر را تعیین نمایید. یک ساک بدنسازی خوب می بایست دارنده جیب های کوچک و فضایی برای قرار گرفتن کفش ها و جامه ها داشته باشد و همینطور بند قابل تهیه و تنظیم داشته باشد که بتوان آن را کوتاه و بلند کرد.

 

لباس ورزشی

هیچ چیز اصلی تر از یک لباس ورزشی مناب برای ورزشکار نمی‌باشد. در صورت مطلوب نبودن جامه ورزشی شما با نیم ساعت ورزش هم به تن خویش آسیب وارد می‌کنید و جامه نامناسب سبب عرق سوز شدن تن شما می گردد. بعضا جامه ها بازدارنده از کشش در حرکات تن شما می‌شود و تحرک شما‌را کم می نماید. ولی یک جامه ورزشی مطلوب قادر است به بهتر و ریلکس تر شدن ورزش یاری دهد و خستگی شما‌را در ورزش کمتر نماید.

برای خرید لباس وزرشی از فروشگاه پویان اسپورت کلیک کنید

شیکر مناسب

تن، در طی اعمال تمرینات، به آب نیاز (یا این که هر آب میوهِ ورزشی که مربی سفارش کرده) دارااست؛ بدین ترتیب ما یحتاج میباشد که یک شیکر مطلوب آب درون ساک ورزشی‌تان داشته باشید، البته باشگاه جایی وجود ندارد که بشود برای گشوده و بسته‌کردنِ در بطری مجال صرف کرد؛ پس مورد نیاز میباشد که از بطری‌های منحصر به فرد ورزشی به کارگیری فرمایید تا هم به‌راحتی آب بنوشید و هم سرعت کارتان بالا برود. این ظروف منحصر به فرد ورزشکاران به عبارتی شیکر منحصر به فرد و مطلوب میباشد. شیکرها از وسایلی می باشند که در ورزش‌هایی مثل بدنسازی کاربرد متعددی دارا هستند. شیکرها نوعی قمقمه‌ محسوب می گردند که برای ترکیب‌ کردن آب با تکمیل کننده‌های ورزشی کاربرد دارا‌هستند.

باند کشی

وظیفه عضله ها، ساخت ثبات در مفاصل و تکان بخش‌های متعدد تن میباشد. با بستن باندکشی، وظیفه ثباتیِ ماهیچه ها، به‌وسیله باندکشی کاهش پیدا کرده و درنتیجه منجر تمرکز قدرتِ عضله ها در بخش حرکتی شود. باندهای‏ کشی، با نگهداری اوضاع مطلوب برای انقباضِ بهتر، منجر ساخت‌و‌ساز نیروی بیشتر حرکتی می‏گردد و شما‌را توانمند می‏سازد با وزنه‌های سنگین‏تری تمرین فرمائید. همینطور ‏ ایمنیِ ورزش‌کار را در طی اجرا ‏تمرینات ورزشی، با ارتقا بسیار زیاد مقدار پشتیبانی و با موقعیت فنری خویش، تا انتهای حرکات تأمین می‏نماید..

حوله ورزشی

تن در برخورد به گرمای زیاد (در زمان جاری ساختن تمرینات) آغاز به تعریق می‌نماید. برای اینکه از حوله‌هایی که به‌شکل آماده در سالن ورزشی قرار داده گردیده به کار گیری نکنید، می توانید یک حوله ورزشی کوچک منزه در ساک ورزشی‌تان داشته باشید تا هنگام عرق‌کردن، دست و صورت خویش را کم آب فرمائید.

 

کیسه یخ

زخم‌دیدگی، جزئی از ورزش‌کردن میباشد، البته با در مشت داشتن کیسه‌های یخ در ساک ورزشیِ خویش، میتوانید وقتی‌که ضربه‌ای به دست یا این که پای شما وارد شد، با گذاشتنِ کیسه یخ برروی آن، از ورم حوزه‌ متبوع خودداری فرمایید.

نکات مهمی درباره لباس های ورزشی هست که شاید همه از آن ها مطلع نباشد و بهتر است قبل خرید از ان ها مطلع شوند ما در ادامه مقاله برخی از این نکات را برای شما بازگو میکنیم

نکته اول

طراحی که برای لباس‌های تیم خود در نظر می‌گیرید باید با اسپرت‌های انتخابی تیم هماهنگی داشته باشد. رنگ و طرح لباس باید جذاب باشد. همچنین باید براساس هدفی که تیم شما تشکیل شده است، طراحی شود. باید جیب هایی در لباس ایجاد شود تا بازیکنان بتوانند وسایل مورد نیاز خود مانند توپ، مچ بند و غیره را در ان قرار دهند.

نکته دوم:

راحتی در لباس تیم های ورزشی بسیار مهم است. بازیکنان باید بتوانند با پوشیدن لباس تیم آزادانه حرکت کنند. لباس ورزشی نباید در قسمت های مشترک مانند زانوها و شانه ها محکم و سفت باشد. پارچه باید دارای وزن سبکی باشد، که در هنگام بازی دمای بدن ورزشکاران را پایین نگه دارد و ورزشکاران در آن احساس راحتی داشته باشند.

 

نکته سوم:

یکی از مهمترین عوامل هنگام انتخاب لباس ورزشی، انتخاب پارچه مناسب است. . به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که پس از انجام ورزش، در ناحیه زیر بغل جوش و یا زخم ایجاد می‌شود ، در این صورت ممکن است جنس پارچه از ترکیباتی باشد که کیفیت چندان مناسبی ندارند و در مقابله با عرق بدن باعث آسیب می‌شوند. در این بین می‌توان سراغ پارچه‌هایی رفت که مخلوطی از پلی پروپلین، پلی استر، و یا اسپندکس یا پشم باشند که البته پنبه مطلوب تر است.

لباس تیم باید از مواد بادوام تشکیل شده باشد، که تمیز کردن و نگهداری از آنها آسان باشد. این نکته به  این دلیل مهم است، که ورزشکاران باید به طور مرتب لباس خود را عوض کنند بنابراین مجبورهستند که به طور مرتب لباسس خود را بشویند. نه تنها پارچه بلکه چاپ آرم نیز باید از دوام بالایی برخوردار باشد، تا اطمینان حاصل شود که پس از چندین بار شستشو کیفیت و دوام آن از بین نمی‌رود. اگر مواد با دوام باشد، می تواند در برابر شستشوی مداوم مقاومت کند، و اغلب نیازی به تعویض نخواهد داشت. مواد با کیفیت خوب ممکن است، هزینه زیادی برای شما داشته باشد، اما ماندگاری بالایی دارند و از این رو می توانند سرمایه گذاری شما را توجیه کنند.

 

.

لباس ورزشی با پارچه های پلاستیکی

در حالی که در دسترس ترین مواد همیشه موادی هستند، که مستقیماً از طبیعت حاصل می شوند مانند ابریشم، پشم، پنبه و پارچه که در هنگام کار کردن، و فعالیت زیاد،  براساس تکنولوژی که در بافت و ساختار انها به کار رفته است، هیچگونه مشکلی در بافتها و ساختار لباش به وجود نمی آید. پنبه، آب و عرق را جذب می کند اما بعد از مدت زمان زیادی خشک می شود و امروزه پارچه ها می توانند با تکنولوژی که در آنها به کار رفته است،  عرق را از پوست شما دور کنند و دمای بدن شما را یکنواخت نگه داشته به طوری که شما در این مدل لباسها احساس راحتی بیشتری میکنید.

پارچه های فشرده سازی

هنگامی که شما کار می‌کنید، سوزش در ماهیچه‌های شما به وسیله اسید لاکتیک ایجاد می‌شود. این نوع اسید در  عضلات شما ایجاد می‌شود و به همین دلیل است که شما دچار درد عضلانی می‌شوید. زمانی که لباسهای تنگ و فشرده میپوشید،  به بدن و رگهای خونی خود با استفاده از این لباسها برای بهتر جریان پیدا کردن جریان خونی در رگها کمک میکنید.  این نکته به این معنی نیست که از وسایلی استفاده کنید که جریان خود شما را متوقف میکند، بلکه باید به دنبال گزینه هایی بروید که باعث بهبود عملکرد بدن شما چه از لحاظ گردش خون در بدن و چه از لحاظ حرکتی می شود، تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله خواندیم هر ورزشکاری نیاز به یکسری وسایل و لباس های خاص دارد که شما میتوانید آن ها را بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از سایت پویان اسپرت بخرید.

نوشته شده در 1401-12-14 تناسب اندام 0 243

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد