تمام اطلاعاتی که درباره لباس ورزشی باید بدانید

تمام اطلاعاتی که درباره لباس ورزشی باید بدانید

احتمالا این روزها بسیار مشاهده کردید که افراد مختلف برای ورزش کردن یا فعالیت‌های مختلف از لباس ورزشی استفاده می‌کنند. ورزش و علاقه مردم به ورزشکاران سبب شده است، تا هر روز پدیده‌ای جالب در بخش پوشاک رخ دهد به خصوص در پوشاک ورزشی . یکی از پوشش‌های ورزشی که امروز تنوع و طرفدار زیادی بین اقایان ورزشکار پیدا کرده، لباس ورزشی مردانه است. در این مقاله که از وبلاگ پویان اسپرت منتشر میشود قصد داریم برای شما توضیح دهیم که لباس ورزشی چیست و چه کاربردهایی دارد.

لباس ورزشی مردانه از جمله لباس‌های ورزشی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

 

لباس های ورزشی مردانه باید شامل موارد زیر باشند

 

  • انعطاف برای انجام حرکات مختلف ورزشی.
  • راحتی استفاده از لباس در ورزش‌های مختلف.
  • سبک بودن لباس ورزشی (از جمله مزیت‌های محبوب آن است).
  • جذب بهتر عرق که باعث می‌شود، تنفس پوستی بهتر انجام شود.
  • و…

 

 

 

چرا لباس ورزشی میپوشیم؟

 

ورزش کردن و باقی ماندن در مسیر ورزش نیاز به انگیزه دارد، یک مطالعه در انگلستان نشان داد افرادی که در خانه لباس ورزشی می‌پوشند انگیزه بیشتری برای ورزش کردن نسبت به دیگران دارند. یکی از دلایلی که مردم از ورزش گریزان هستند، موانعی است که ذهن برای ورزش کردن ایجاد می‌کند و ما اسم آن را تنبلی می‌گذاریم؛ اما تنبلی نیست که مانع ورزش کردن می‌شود، بلکه موانع ذهنی است که از ورزش کردن جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای لباس ورزشی تصویری است که ما از خود می‌سازیم و همین تصویر سبب افزایش انگیزه برای ورزش می‌شود.

 

 

 

نکات مهم خرید لباس ورزشی مردانه

 

برندهای مختلف لباس های ورزشی از آخرین تکنولوژی استفاده می‌کنند و دائما در حال نوآوری هستند. ورزشکار باید بر اساس راحتی شخصی و شرایط آب و هوایی لباس مناسب را انتخاب کند. تنوع لباس های ورزشی برای آقایان در پویان اسپرت، انتخاب لباس مناسب با فعالیت و سلیقه‌تان را راحت می‌کند. در ادامه مقاله بهترین لبای ‌های ورزشی برای آقایان را معرفی می‌کنیم.

 

 

برای خرید لباس ورزشی زنانه کلیک کنید

 

رنگ لباس ورزشی هم ممکن مهم است.

 

 

 

برای انتخاب لباس ورزشی مناسب بر اساس فصول باید به این نکته توجه داشت که قبل از هر چیز این مورد کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام کرد که حتماً درچه فصلی لباس ورزشی با رنگ خاصی پوشیده شود.

به‌صورت کلی در فصل بهار معمولاً از لباس ورزشی زردرنگ برای انجام تمرینات ورزشی در فضای خارج از باشگاه استفاده‌ می‌شود. چراکه می‌تواند انرژی بخشی کافی را به‌صورت روانی به  فرد ورزشکار ارائه دهد.

در فصول گرم سال معمولاً این توصیه وجود دارد که از لباس‌های آبی‌رنگ و یا رنگ روشن برای انجام حرکات ورزشی استفاده ‌کرد چراکه مخصوصاً برای  ورزش در خارج از محیط باشگاه این توصیه وجود دارد که تا حد امکان از لباس روشنی همچون آبی‌رنگ استفاده ‌شود.

در فصول سرد همچون پاییز و زمستان معمولاً توصیه می‌شود که از لباس‌های ورزشی تیره‌رنگ استفاده ‌شود چراکه عمده ورزش‌های انجام‌شده در چنین فصولی معمولاً در فضای داخلی انجام می‌شود و به همین دلیل به‌صورت کلی ورزشکاران ترجیح می‌دهند که از رنگ‌های تیره و مشکی استفاده کنند.

 

در نظر گرفتن آب و هوا در خرید لباس ورزشی بسیار مهم است.

 

 اگر در جای گرمسیر هستید پیشنهاد میکنیم از لباس نازک تر و عرق گیر استفاده کنید چون بعد از ورزش بدن شما حسابی عرق میکند و ممکن است با وزش باد یا سرما بخورید یا عضلات شما خشک شود.

   

برای خرید شلوارک ورزشی مردانه کلیک کنید

و اگر هم در جا هایی با آب و هوای سرد هستید پیشنهاد میکنیم

ار گرم کن های ورزشی استفاده کنید چون باعث میشود بدن شما در سرما گرمای بیشتری را ذخیره کند و در نتیجه بدن شما در هنگام ورزش نرم تر عمل کند.

جنس لباس های ورزشی

 

مهمترین جنبه جنس پارچه لباس است. زیرا در مورد سبک، طراحی، راحتی و کیفیت محصول باعث می‌شود تصمیم نهایی را بگیرید. برخی از پارچه‌های استاندارد عبارتند از:

  •          پلی استر: رایج‌ترین پارچه‌ای که در لباس های ورزشی استفاده می‌شود. با نام‌های تجاری مختلف در بازار عرضه می‌شود. همچنین با ترکیبات دیگر مانند پارچه تِری یا پنبه استفاده می‌شود. ویژگی‌های رطوبت‌گیری لباس های پلی استر برای دویدن کاملا مناسب است. ترکیب با پارچه‌های دیگر آن را برای شرایط آب و هوایی مختلف مانند زمستان، تابستان، دویدن، پیاده‌روی و… مناسب‌تر می‌کند.
  •          مرینو: علاوه بر رطوبت‌گیری خاصیت خشک شدن سریع دارد. بسیار نرم است و دارای خواص ضد میکروبی است که باعث می‌شود لباس کمتر بوی عرق و بد به خود بگیرد. مرینو دما را تنظیم می‌کند، در روزهای گرم خنک و در روزهای سرد بدن را گرم نگه می‌دارد.
  •          نایلون: نخی است که زود خشک می‌شود. این پارچه دارای ویژگی رطوبت‌گیر است که آن را برای دویدن مناسب می‌کند. با دوام و قابل شستشو و استفاده مکرر است. همچنین به کیفیت ضد آب بودن لباس های ورزشی می‌افزاید.

 

سایز بندی لباس های ورزشی

 

لباس های ورزشی هم درست مثل باقی لباس ها دارای سایز بندی هستن که بهتر است برای راحتی بیشتر از سایز خود قبل خرید آگاه باشید و به خوبی موقع خرید به سایز آن دقت کنید.

  •        سایز Lمناسب وزن زیر 80 کیلوگرم
  •        سایز XLمناسب وزن 80 الی 90 کیلوگرم
  •        سایز XXLمناسب وزن بالای 90 کیلوگرم

 

نکات و عوامل ایده آل در خرید لباس ورزشی مردانه

 

 

لباس های ورزشی استاندارد با داشتن این ویژگی‌ها برای فعالیت‌های ورزشی بسیار مناسب هستند:

  •          رطوبت گیر: پارچه لباس های ورزشی باید به از بین بردن عرق از روی پوست کمک کنند. در واقع باید جنس پارچه به تنفس پوستی ورزشکار کمک کند. بنابراین، هنگام ورزش احساس خشکی و چسبندگی نخواهید داشت.
  •          پارچه‌هایی که به سرعت خشک می‌شوند: ورزشکار را در حین تمرین راحت نگه می‌دارند. این پارچه‌ها حتی پس از باران خفیف نیز به سرعت خشک می‌شوند و احساس سنگینی و رطوبت نخواهید داشت.
  •          برخی از لباس های ورزشی دارای خاصیت SPF هستند: یعنی از اشعه‌های UVA و UVB خورشید محافظت می‌کند. اگر قصد دویدن در منطقه آفتابی یا در طول روز را دارید، انتخاب مناسبی برای محافظت از پوستتان است.
  •          آستر داخلی لباس های ورزشی: برخی از لباس های ورزشی دارای آستر داخلی هستند که نقش لباس زیر را ایفا می‌کند. آستر داخلی از چروک شدن بین ران‌ها جلوگیری و به خشک نگه داشتن اندام تحتانی در هنگام دویدن کمک می‌کند. آستر داخلی را احساس نمی‌کنید، اما مانع از تعریق و سوزش پاها پس از ورزش می‌شود.
  •          درزها: لباس های ورزشی با اهداف مختلف ورزشی، دارای درزهایی هستند تا حرکات مربوط به آن ورزش راحت انجام شوند. درزها باید صاف باشند، پوست را اذیت نکنند و طوری طراحی شوند که از سایش جلوگیری کنند.

 

 

کلام پایانی

 

امروزه کاربرد لباس ورزشی محدود به محل تمرین نیست و می‌توان با توجه به مزایای لباس ورزشی از این لباس در موقعیت‌های اجتماعی خاص استفاده کرد. در این مطلب بیشتر به لباس وزشی پرداختیم و از مزایا و کاربردهای آن گفتیم.

                                 

نوشته شده در 1401-12-15 توسط مد و فشن 0 203

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد