معرفی کش های ورزشی + تمریناتی که میتوانید با آن ها انجام دهید

معرفی کش های ورزشی + تمریناتی که میتوانید با آن ها انجام دهید

 

امروزه بسیازی از افراد برای بردست اوردن سلامتی خود به ورزش رو آورده اند. افرادی که تازه به ورزش روی اورده اند شاید آشنایی زیادی با کش های ورزشی نداشته باشند که در اون میتوانید با خواندن این مطلب میتوانید اطلاعات زیادی کسب کنید.

امروز در وبلاگ پویان اسپرت به این مطلب میپردازیم که کش های ورزشی چه نوعی دارند و چه تمریناتی میتوانید با آن ها انجام بدهید. در ادانه با ما همراه باشید.

 

کش پیلاتس(Pilates bands)

 

این نوع از کش ها, بعلت مقاومت پایینی که دارند, , بخاطر کارایی بالای این کش به یک وسیله ورزشی جدایی ناپذیر در باشگاههای ورزشی تبدیل گردید. معمولا پهنای این کش ها بین 10 تا 20 سانتیمتر می باشد. محدوده‌ی حرکات ورزشی قابل انجام با این کش‌ها بسیار متفاوت است و تمرینات آن به تمرینات فول بادی مشهورند. به صورتی که رو عضلات پشت پا کشاله‌ی ران ، شکم ، پهلو ، بازوها ، شانه‌ها و سینه تاثیر چشم گیری دارند. اینگونه از کش ها در رنگهای مختلفی موجود می باشند, که هر کدام از این رنگها دارای ضخامت مشخصی بوده که بیانگر میزان قدرت کش مورد نظر می باشد. تولید کنندگان مختلفی در سطح دنیا اینگونه از کش ها را تولید می کنند, که هر کدام از آنها استانداردهای خاص خود را برای رنگبندی, بمنظور تعیین قدرت کش, دارند.

 

کش های بدن سازی

این نوع کش ها برخلاف کش های پیلاتس از مقاومت بالایی برخوردارند ودارای ضخامت بیشتری هستند.این کش ها همانطور که از اسمشون پیداست بخاطر مقاوت بالایی که دارند در بدنسازی استفاده میشوند.

 

کش های بدن سازی(با قابلیت اتصال به در یا دیوار)

این کش ها هم درست همانند کش های بدن سازی هستند با این تفاوت که این کش ها قابلیت اتصال به در را دارند که باعث میشود ورزشکار بتواند از آن در خانه هم به راحتی استفاده کند.

این کش ها بیشتر برای تقویت عضلات بالاتنه و بازو ها استفاده میشود.

 

کش های ایروبیک یا کش های هشتی

 

این کش ها طول کوتاهی دارند این کش ها برای حرکات ورزشی با محدوده کوتاه مورد استفاده میکنند، اما برای حرکات پایین تنه هم استفاده میشود.

 

کش های پاور بند

 

این کش ها به خاطر طول زیادشون تقریبا 2 یا 3 متر است معروف هستند اگر میخواهید تمرکز ورزشتان را روی پا و مچ پا بگذارید این کش بهترین گزینه برای شماست.این کش ها بخاطز ضخامت و طول زیادشون در بارفیکس استفاده میکنن

از این کش ها در ژیمناستیک هم برای باز کردن پا ها در 180 درجه استفاده میشود.

 

 

کش های چهار جهته

 

این کش ها مقاوم ترین کش ها هستند و برای انجام حرکات قدردتی بازو ها،پهلو ها،پا ها و ... استفاده میشود. این کش ها برای حرکات قدرتی باشگاه هم استفاده میشود.

 

 برای خرید لباس ورزشی زنانه کلیک کنید

کش های لوله ای

 

این کش ها که به اسم سی ایکس هم شناخته میشوند کش هایی سنگین و از جنس لاستیک محکم ساخته میشوند. دو دسته آن ها از جنس پلاستیکی دارند که برای آسانی نگه داشت آن ها در دست استفاده میشوند.تمریناتی که با این کش ها میتوان انجام داد بسیار زیاد است. چون این کش ها هم برای بالاتنه هم پایین تنه استفاده میشود.تاثییر گذاری این کش روی بالاتنه بسیار چشم گیر است.تمرکز این کش روی قفسه سینه، شانه، است

 

تمریناتی که میتوانید با این کش ها انجام بدید.

 

  •       اسکوات
  •       کشش پا
  •       پل کمر
  •       صدف باز
  •       کشش مچ
  •       قدم زدن جانبی

 

اسکوات

روی کش درحالی‌که فاصله‌ی دو پا کمی بیشتر از عرض شانه است، بایستید. دسته‌های کش را با دو دست خود بگیرید و آنها را به‌‌سمت شانه بیاورید. بنشینید در‌حالی‌که سینه را صاف نگه داشته‌اید، عضلات شکم منقبض است و جهت قرارگیری زانوها به‌سمت بیرون قرار دارد. دوباره بایسیتد. این حرکت را ۸-۱۲ بار تکرار کنید.

 

 

کشش پا

یک کشِ ‌بی‌دسته را در ارتفاع پایین به میله‌ای متصل کنید. سر دیگر کش را به دور مچ پای راست ببندید. پشت به میله قرار بگیرید. فاصله‌ی دو پا به اندازه‌ی عرض باسن باشد. وزن خود را روی پای چپ بیندازید و پای راست را از روی زمین بلند کنید. زانو را رو به جلو بکشید. به آرامی دوباره به محل اولیه بازگردید. حرکت را ۸-۱۲ بار انجام دهید و سپس برای پای چپ هم آن را تکرار کنید.

 

پل کمر

یک کش بی‌دسته را به دور پاهای خود، بالای زانوها ببندید. به پشت دراز بکشید درحالی‌که کف پاهای شما روی زمین قرار دارد. زاویه‌ی زانو‌ها ۹۰ درجه باشد. باسن خود را از روی زمین بلند کنید تازمانی‌که شانه‌ها و باسن و زانوها در یک راستا قرار بگیرند. در تمام طول حرکت،کمر در حالت انقباض قرار بگیرد. ۱۵-۲۰ بار حرکت را تکرار کنید.

 

صدف باز

کش ورزشی بی‌دسته را به دور زانوهای خود ببندید. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را ۹۰ درجه خم کنید. زانوهای خود را از هم دور کنید و اجازه بدهید به مدت ۲-۳ ثانیه باسن تحت فشار قرار بگیرد. به‌آرامی به محل اولیه برگردید و حرکت را تکرار کنید. این حرکت را ۱۰-۱۲ بار دیگر تکرار کنید.

برای خرید لباس ورزشی مردانه کلیک کنید

کشش مچ

کش ورزشی را به دور مچ پای خود ببندید و روی زمین در حالی بنشینید که یک پای خود را دراز کرده‌اید. به عقب خم شوید و وزن خود را روی دست‌ها بیندازید. پای خود را به جلو خم کنید تا کمی کشش را در ران حس کنید. به‌صورت کنترل‌شده، کف پای خود را تا جای ممکن عقب بکشید. به‌آرامی به نقطه‌ی اولیه برگردید. حرکت را ۱۰-۱۲ بار دیگر تکرار کنید.

قدم زدن جانبی

کش ورزشی را به دور دو پای خود، بالاتر از مچ پا ببندید. فاصله‌ی بین دو پا بیشتر از عرض شانه باشد تا تنش ایجاد شود. به‌حالت نیمه‌اسکوات پایین بروید و به‌سمت چپ حرکت کنید. پای راست را نیز به‌سمت چپ حرکت دهید. تلاش کنید به‌حالت ایستاده قرار بگیرید؛ اما فشار را حفظ کنید. ۸-۱۰ بار دیگر حرکت را تکرار کنید. سپس حرکت را برای سمت دیگر هم تکرار کنید.

 

نتیجه گیری

 

همانطور که در امروز در این مقاله خواندیم کش های ورزشی وسیله عالی برای ورزشکاران است که به آن ها در انجام دادن حرکات ورزشی زیادی به آن ها کمک میکند.

 اگر علاقه به مقالات ورزشی دارید میتوانید از صفحه وبلاگ های پویان اسپرت دیدن کنید

نوشته شده در 1401-12-16 توسط تناسب اندام, بدنسازی 0 204

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد