معروف ترین رژیم های غذایی

معروف ترین رژیم های غذایی

امروز در وبلاگ های پویان اسپرت میخوانیم اکثرا ورزشکاران در تلاش هستند تا با تنظیم رژیم غذایی خودشان تجربه زندگی بهتری را داشته باشند اما این موضوع امری ساده نیست امروز ما میخواهیم با معرفی رژیم های ساده ولی تاثییر گذار به شما در این زمینه کمک کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

غذا سئخت بدن و منبع تامیین انرژی بدن است پس تنها با نخوردن و یا کم کردن غذا صرفا به خودتان آسیب میرسانید رژین های غذایی توسط پزشکان متخصص ایجاد شده و برای هر شرایط رژیم خاصی پیشنهاد میشود، پس لطفا قبل از انجام هر کدام از این رژیم ها با پزشک خود صحبت کنید ونظر او را دراین زمینه گوش کنید.

شناخت بدن خود

 

یکی از مهم ترین نکاتی که برای رژیم های ورزشی باید بدانید این است که آن ها برای همه افراد یکسان نیستند و نسبت به بدن هر شخص رژیم نیز تغییر میکند برای مثال ممکن است رژیمی که برای دوست شما بسیار مفید بوده برای شما مضر باشد و باعث ایجاد بیماری هایی مثل سوئتغذیه شود.لازم است قبل از شروع هر رژیم از نیاز های بدن خود آگاه باشید و مصرف مقدار زیاد یک پروتئین یا یک ماده غذایی را به خود اجبار نکنید. برای همین است که پیشنهاد میشود قبل از شروع رژیم با دکتر خود مشورت کنید.

رژیم های غذایی مختلف

 

رژیم ها انواع مختلفی دارند که برای بدن های مختلف یا شرایط مختلف با هدف های مختلف به وجوود آمده اند.امروز با هم به معرفی و بررسی چند تا از معروف ترین رژیم های غذایی میپردازیم.

  •          رژیم مدیترانه ای؛
  •          رژیم کانادایی
  •          رژیم فستینگ

رژیم مدریترانه ای

مردمی که ساکن حاشیه دریای مدیترانه هستند اصولا عمر طولانی تری دارند و از بیماری های کمتری رنج می برند. رمز و راز عمر طولانی و سلامت این افراد رژیم غذایی با میزان گوشت قرمز، شکر و روغن اشباع کم و همچنین سبک زندگی پرتحرک آنها است. رژیم مدیترانه ای سرشار از غذاهای دریایی، گوشت ماهیان ،میوه و سبزیجات، آجیل، حبوبات، غلات کامل و روغن زیتون در حد متعادل است.

 

رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از معروف ترین و البته بهترین رژیم های غذایی در دنیا است. این رژیم حد استانداری از پروتئین، کربوهیدارت، چربی و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد. انواع ورزش به خصوص پیاده روی در سبک زندگی مدیترانه ای جای دارد. یکی از معایب اصلی رژیم مدیترانه ای پرهزینه بودن آن است. اما مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد که عبارتند از:

  • کاهش وزن
  • سلامت مغز و قلب
  • پیشگیری از سرطان
  • پیشگیری و کنترل دیابت

این رژیم قبل از اینکه یک رژیم لاغری باشد، می تواند یک سبک زندگی سالم برای تمامی افراد باشد اما منجر به کاهش وزن زیادی نشود. رژیم مدیترانه ای در میان بهترین رژیم های لاغری برای کاهش وزن در دنیا رتبه دوازدهم را دارد. 

 

شما میتوانید تنها با چند کلیک لباس ورزشی خود را از ما خریداری کنید با تضمین بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت ممکن

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یکی دیگر از معروف ترین رژیم های لاغری دنیا است که پیروی از آن برای ما مسلمان ها شاید آسان تر باشد. در طی رژیم فستینگ بدن شما دوره های روزه داری و غذا خوردن را می گذراند که به آن رژیم روزه داری متناوب هم گفته می شود.

 

اصول این رژیم لاغری به این شکل است که به جای محدود کردن غذاهای مصرف زمان خوردن آنها را باید کنترل کنید. رژیم فستینگ را می توان بیشتر الگوی غذا خوردن دانست تا یک رژیم. از جمله روش های رژیم فستینگ عبارتند از:

 

روش 8/16: در این روش نباید صبحانه بخورید و تا 8 ساعت ناشتا بمانید و در 16 ساعت باقی مانده از روز می توانید غذا بخورید. این روش شباهت زیادی به روزه داری ما مسلمانان دارد با این تفاوت که ساعت آن را می توانید تغییر دهید.

روش  :eat-stop-eat در این روش باید یک الی دو بار در هر هفته روزهای غیر متوالی هفته به مدت 24 ساعت روزه باشید.

رژیم جنگجو: در این روش باید مقدار کمی میوه و سبزیجات خام را در طول روز میل کنید و یک وعده غذایی کامل و بزرگ را هم در شب میل کنید.

رژیم روزه داری متناوب اصولا برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد زیرا باعث محدودیت نسبتا آسان کالری می شود. در صورت پیروی از این رژیم غذایی کاهش وزن 3 الی 8 درصدی را در یک دوره 3 تا 24 هفته ای تجربه خواهید کرد که در مقایسه با اکثر رژیم های لاغری این حد از کاهش وزن بسیار چشمگیر است.

رژیم روزه داری به هیچ عنوان برای این افراد مناسب نیست:

  • افرادی که به افت سطح قند خون حساس هستند.
  •  زنان باردار و شیرده
  •  نوجوانان، کودکان و افرادی که دچار سوء تغذیه، کمبود وزن یا کمبود مواد مغذی هستند.

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی با نام های دیگر مثل رژیم 13 روزه، رژیم 15 روزه و ... هم شناخته شده است. این رژیم یک رژیم 13 روزه بسیار سخت است. در این رژیم شما در طول روز تنها 600 کالری دریافت می کنید که این کالری از مواد غذایی پروتئین دار دریافت می شود. مقدار مصرف کربوهیدرات در این رژیم بسیار ناچیز است و محدودیت های بسیار زیادی دارد.

به دلیل شوکی که رژیم کانادایی به سیستم سوخت و ساز بدن وارد می کند پزشکان به هیچ عنوان استفاده از آن را بیش از یک بار در سال توصیه نمی کنند. این رژیم به دلیل کالری کمی که دارد مناسب هر کسی نمی باشد و در موارد بسیار جزئی برای کاهش وزن سریع قبل از برخی از عمل های جراحی از آن استفاده می شود.

رژیم های سختی مثل رژیم کانادایی که فقط بر مصرف مواد غذایی خاصی متکی است، شاید منجر به کاهش وزن شود اما عوارض بسیار زیادی دارند و به هیچ عنوان پیروی از آنها توصیه نمی شود.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله خواندیم از وبلاگ های پویان اسپرت رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که نیتواند به شما کمک کنید اما این انتخاب این رژیم ها است که مهم ترین بخش این موضوع است. شما باید برای انتخاب رژیم غذایی با یک دکتر تغذیه مشورت کنید. 

نوشته شده در 1401-12-20 توسط لایف استایل, تناسب اندام 0 208

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد