هرچیزی که قبل از خرید لباس بسکتبال لازم است بدانید

هرچیزی که قبل از خرید لباس بسکتبال لازم است بدانید

امروز در وبلاگ های پویان اسپرت هر آنچیز که باید درباره ست لباس بسکتبال باید بدانید را میخوانبم پس اگر قصد خرید ست بسکتبال را دارید خواندن این مطلب برای شما ضروری است، همچنین میتوانید ست بسکتبال خود را از سایت پویان اسپرت با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت خریداری کنید.

اول بیاید از تاریخچه بسکتبال شروع کنیم

بسکتبال در برای اولین بار در کشور آمریکا و در سال 1891 میلادی توسط شخصی به نام جیمز نای اسمیت ایداع شد،ورزش بسکتبال ورزشی تیمی است که در آن دو تیم 5 نفره در زمینی مستطیل شکل با هم رقابت میکنند و خر تیم سعی میکند تا توپ را از تیم حریف گرفته ئ داخل سبد تیم حریف بندازد،

لباس مخصوص بسکتبال

بسکتبال ورزشی پرتحرک به حساب میآید پس لباس های معمولی یا لباس های ورزشی عامیانه برای این ورزش مناسب نمیباشد.پس لباس های خاصی برای این ورزش طراحی شده است که شامل یک تاپ بلند و یک شلوارک است،که این لباس ها خصوصیاتی دارند که باعث میشود برای این ورزش مناسب باشند.در ادامه به بررسی چند تا این ویژگی های جذاب میپردازیم. و به این موضوع میپردازیم که جنس این لباس ها از چه پارچه ای است و چه چیزی باعث تمایز این لباس ها با بافی لباس های ورزشی میشود.

تاریخچه لباس بسکتبال

این لباس ها همیشه دارای این فرم و حالت مشخص نبوده اند و در طول تاریخ مانند هر چیز دیگه ای دست خوش تغییراتی شده اند که این تغییرات در تلاش بودند تا تجربه بازیکن را بخبود ببخشند.در سال هایی که بسکتبال تازه شناخته شده یود بازیکنان با لباس های آستین دار و شلوار های بلند به این بازی میپرداختند اما طولی نکشید که داوران متوجه شدند این لباس ها جلوی حرکت آزادانه بازیکنان را میگیرد پس یه سرعت دست به ایجاد تغییراتی در این لباس ها شدند و پس از گذشت سال ها و طراحی های مختلف در سال 1984 آخرین تغییرات اسای در این لباس ها به درخواست اسطوره بسکتبال یعنی مایکل جردن ایجاد شد.

کفش های بسکتبال

لاذم به ذکر است که بسکتبال دارای کفش های مخصوصی است که بخاطر طراحی بخصوصی که دارند از لغزش و سور خوردن پای بازیکن جلوگیری میکند، این کفش ها روی مچ پای بازیکن را نیز میپوشاند که باعث جلوگیری از آسیب مچ پای بازیکن میشود.یکی از مجیوب ترین این کفش ها که بصورت روزمره توسط جوانان نیز پوشیده میشود کفش های جردن است همانطور که از اسمش پیداست این کفش ها از برند جردن هستند که توسط اسطوره بسکتبال یعنی مایکل جردن اداره میشود.

ست مردانه تاپ حلقه ای و شلوارک راک RSPCT

اتحادیه ملی بسکتبال(NBA)

NBA معتبرترین لیگ بسکتبال چهان است مه در آمریکا و با مدیریت مل گیبسون برگذار میشود.این لیگ در شهر نیویورک در تاریخ ۶ ژوئن ۱۹۴۶ به عنوان انجمن بسکتبال آمریکا (BAA) تأسیس شد؛ تا اینکه در تاریخ ۳ اوت ۱۹۴۹، پس از ادغام با لیگ بسکتبال ملی (NBL) نام اتحادیهٔ ملی بسکتبال را به خود گرفت.این لیگ در دو کنفرانس (همایش) شرق و غرب برگزار می‌شود. (NBA)در حال حاضر با شرکت ۲۹ تیم از آمریکا و یک تیم از کانادا برگزار می شود.

تیم های کنونی این اتحادیه

  • منطقه آتلانتیک
  • بوستون سلتیکز، بروکلین نتز، نیویورک نیکز، فیلادلفیا سونتی سیکسرز، تورنتو رپترز

 

  • منطقه مرکزی
  • شیکاگو بولز، کلیولند کاوالیرز، دیترویت پیستونز ، ایندیانا پیسرز، میلواکی باکز

 

  • شهرهای عضو لیگ و چگونگی تقسیم‌بندی مسابقات لیگ به شش گروه منطقه‌ای در دو همایش (کنفرانس) شرق و غرب.
  • منطقه جنوب شرقی
  • آتلانتا هاوکز، شارلوت هورنتس، میامی هیت، اورلاندو مجیک، واشینگتن ویزاردز

 

  • تیم‌های همایش غرب
  • منطقه شمال غربی
  • دنور ناگتس، مینه‌سوتا تیمبرولوز، اوکلاهوماسیتی تاندر، پورتلند تریلبلیزرز، یوتا جز

 

  • منطقه پاسیفیک
  • گلدن‌استیت واریرز، لس آنجلس لیکرز، لس آنجلس کلیپرز، فینیکس سانز، ساکرامنتو کینگز

 

  • منطقه جنوب غربی
  • دالاس ماوریکز، هیوستون راکتز، ممفیس گریزلیز، نیو اورلینز پلیکانز، سن آنتونیو اسپرز

جنس لباس های بسکتبال

جنس لباس های بسکتبال بسیار مهم است و باید از پارچه و دوخت خوبی برخوردار باشد، این لباس ها باید با دوام و قابلیت کشسانی داشته باشند تا ورزشمار حین ورزش اذیت نشود و بتواند با آزادی به حرکت ادانه بدهد.شما باید مطمئن شوید که موقع حرید لباس بسکتبال به این نکات توجه کنید در غیر این صورت لباس شما صرفا ظاهر خوبی خوهد داشت، و احتمالا مجبور شوید تا لباس خود را عوص کنید.پس در انتخاب جنس پارچه لباس باید دقت زیادی بخرج دهید.

لباس پنبه ای

یکی از جنس های مناسب برای لباس های ورزشی ، پنبه است زیرا لباس های پنبه ای رطوبت را به خود جذب می کنند . برای اینکه لباس های ورزشی با چند بار شستشو شکل خود را از دست ندهند ، معمولا پنبه رابا الیاف پلی استر ترکیب می کنند.

مردان بهتر است از لباس های پنبه ای برای ورزش کردن استفاده نمایند چرا که حین فعالیت بدنی شدید بخش زیادی از عرق بدن را به خود جذب می کنند. ورزشکاران در حین انجام ورزش هایی مانند بسکتبال بدنسازی و وزنه برداری که در آن تعریق بالا است باید لباس مناسب به تن کنند.

 

لباس های تمام نخ

لباس های تمام نخ بهترین جنس برای لباس های ورزشی هستند چرا که عرق را به خود جذب می کنند و جلوی عرق سوز و قرمز شدن بدن را به خصوص در ناحیه زیر بغل و کشاله ران می گیرند.

ست مردانه بسکتبالی BOSTON

برترین پارچه ها برای لباس بسکتبال

 

  1. پلی استر دو پارچه
  2. پلی استذ بافته شده با هوا
  3. پلی استر رطوبت گیر
  4. مش پلی استر
  5. پلی استر پنبه

شما میتوانید برای خرید ست بسکتبال با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت از فروشگاه پویان اسپرت دیدن کنید. میتوانیم به شما تضمین بدهیم تمام لباس هایی که در فروشگاه پویان اسپرت موجود است دازای تمام این ویژگی های میباشد پس اگر قصد خرید لباس بسکتبال را دارید همین الان کلیک کنید.

پلی استر

پلی‌استرها شامل مواد شیمیایی حاصل از واکنش‌های طبیعی مانند آنچه در کاتین پوسته گیاهان وجود دارد و نیز از سنتزهای پلیمریزاسیون پله‌ای همانند پلی بوتیرت می‌باشند. پلی‌استرهای طبیعی و برخی از پلی‌استرهای مصنوعی قابل تجزیه زیستی می‌باشند، ولی این خاصیت شامل بیشتر پلی‌استرهای حاصل از سنتز نمی‌شود

ست مردانه تاپ حلقه ای و شلوارک نایک تکی

انواع پلی استر

این ماده با استفاده از چندین روش قابل تولید است. روش مورد استفاده به فرم نهایی مورد نظر بستگی دارد. در ادامه به انواع پـلی استر و كاربرد آن می‌پردازیم. چهار فرم اصلی این ماده عبارتند از: فیلامنت، استپل، تو و فیبر فیل. در فرم فیلامنت هر رشته فیبر به صورت مداوم در طول رشد می‌كند و پارچه‌هایی با سطح صاف تولید می‌كند.

فرم استپل در واقع همان فرم فیلامنت است كه در اندازه‌های از قبل تعیین شده برش داده می‌شود. این فرم از پـلی استر به راحتی با الیاف دیگر نیز تركیب می‌شود. تو به فرمی گفته می‌شود كه در آن رشته‌ها به طور مداوم در هم تنیده می‌شوند. فیبر فیل شكلی از پـلی استر است كه بسیار حجیم است و به همین خاطر در ساخت لحاف، بالش و لباس بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو فرم این ماده كه بیشتر از همه كاربرد دارد استپل و فیلامنت هستند.

پلی استر و پنبه

ترکیب این دو شاید در نکاه اول اندکی عجیب بنظر برسد، ولی این ترکیب برای اهداف مختلفی خاصی انجام می شود. از جمله دلایل آن می توان به کسب خاصیت رنگ پذیری متفاوت، مقاومت متفاوت و سایر موارد دیگر اشاره داشت. اما بیشترین و مهم ترین خاصیت مورد استفاده این امر، در تغییر رطوبت متفاوت آن است. زیرا پنبه رطوبت بالایی دارد در حالی که پارچه های پلی استری خالی هیچ قادر به جذب رطوبت از بدن نیستند.

تناسب سایز

اندازه گیری و خرید لباس با سایز مناسب بسیار مهم است اپر شما لباسی بخرید که برای شما چند سایز کوچک باشد جلوی حرکت شما را میگیرد.و اگر لیاس شما بزگتر از حد معمول باشد باعث میشود تا شما نتوانید عملکرد لازم را داشته باشید.

مواد استفاده شده در ساخت لباس بسکتبال

این لباس ها اکثرا از مواد بازیافتی ساخته میشوند تا به محیط زیست کمک کنند و هزینه کمتری را برای ساخت این لباس ها صرف میکنند البته لباس هایی هم هستند که در ساختشان از مواد بازیافتی استفاده نمیکنند.ولی اکثر کمپانی های بزرگ مثل نایک از مواد بازیافتی استفاده میکنند.

نکات و عوامل ایده آل لباس ورزشی

  • کشسانی
  • راحتی
  • با دوام
  • توانایی جذب رطوبت
  • قالبیت تنفس و هوا گیری

میتوانیم به شما تضمین بدهیم تمام لباس هایی که در فروشگاه پویان اسپرت موچود است دازای تمام این ویژگی های میباشد پس اگر قصد خرید لباس بسکتبال را دارید همین الان کلیک کنید تا لباس بسکتبال حود را با بهترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

کشسانی

لباس های بسکتبال همانطور که از اسمشان پیداست برای رشته ورزشی بسکتبال طراحی و ساخته میشوند که باعث میشود مردم انتظاراتی را ار این لباس ها داشته باشند یکی از ویژگی های این لباس ها قابلیت کشسانی آن هاست که یکی از مهم ترین ویژگی ها نیز میباشد زیرا بسکتبال از جمله های پر تحرک است، اگر قابلیت کشسانی این لباس ها به اندازه کافی خوب نباشد میتواند باعث ایجاد تجربه بد ورزشکار شود.

راحتی

وقتی اسم لباس ورزشی میاید صد در صد شما بدنبال لباسی هستید که بتوانید با آن به راحتی به ورزش بپردازید، پس به میزان راحتی آن لباس ها توجه میکنید و بدنبال لباسی میگردید که بتواند خواسته های شما را حسن ورزش کردن برآورده کند.

با دوام بودن

یکی دیگه از ویژگی های این لباس ها دوام بالای این لباس هاست،چون شما در ورزش بسکتبال میاز به لباسی با کیفیت بالا و دوام زیاد میگردید که پس از یکبار استفاده باز هم قابل استفاده باشد، برای همین بدنبال لیاس های با دوام میروید.

توانایی جذب رطوبت

مطمئنا تا به حال برایتان پیش آمده که حین ورزش عرق میکنید و بدنتان خیس عرق میشود در این شرایط بدن شما در خطر سرما خوردگی و گرفتگی عضلات قرار میگیرد. ولی لباس های بسکتبال طوری ساخته و طراحی میشوند که تا حد زیادی رطوبت را به خود جذب کنند و بدن ورزشکار را خشگ نگهدارند.

قابلیت تنفس و هواگیری

لباس های بسکت بال علاوه بر توانایی جذب رطوبت بالای خود برای کمک بیشتر به ورزشکار از تعرق ورزشکار تا  حد زیادی جلوگیری میکند، لباس های بسکتبال بخاطر طراحی خاص خود توانایی هواگیری و تنفس را دارد که از خطراطی مثل بیماری های پوستی جلوگیری میکند.

 

ویژگی کفش های بسکتبال

پا قلب دوم انسان است بنابراین پوشیدن کفش ورزشی مناسب، اهمیت زیادی دارد . کفش ورزشی نامناسب به زانو ها و مفاصل فشار وارد می کند. کفش ورزشی شما باید اندازه مناسب و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد تا قوزک پا به هیچ عنوان نچرخد.

زیره¬ کفش نیز از پای ما به هنگام فرود آن بر روی زمین در هنگام دویدن و یا پریدن محافظت خواهد کرد بنابراین از کفش های استاندارد استفاده کنید. کفش های ورزشی مناسب هم بعد از گذشت مدتی فرسوده می شوند و دیگر کارایی مورد نظر را نخواهند داشت و باید تعویض شوند. برای انتخاب کفش دقت کنید که برایتان تنگ یا گشاد نباشد زیرا اندازه نبودن کفش باعث گرفتگی عضلات پا و یا لیز خوردن می گردد.

همچنین کفش های بسکتبال از مچ پای شما هم محافطت میکند شاید برایتان سوال باشدکه چرا این موضوع اینقدر مهم است، پاسخ سوال شما مربوط به نوع تحرک و پرش هایی بلندی است  که بسکتبالیست ها انجام میدهند.

 

تفاوت لباس بسکتبال زنانه و مردانه

در ایران لیاس بسکتبال بین زنان و مردان اندکی متفاوت است، ست بسمتبال زنان در ایران شامل تاپ و شلوارک است اما با این تفاوت که باید شئونات اسلامی کامل رعایت شود. در مجموع لباس بسکتبال بین زنان مردان تفاوتی ندارد و تفاوت اصلی در سایز این لباس هاست که اغلب برای زنان کوچک تر است.

 

کلام پایانی و نتیجه گیری

امروز در وبلاگ های پویان اسپرت راجب تاریخچه بسکتبال و لباس بسکتبال آموختیم و راجب تمام نکات لازم برای خرید لباس بسکتبال خواندیم، و همچنین دانستیم که لیاس های ورزشی اکثرا از جنس مواد بازیافتی هستند که باعث میشود این شما با پوشیدن این لباس یه طور نامحصوصی به محیط زیست کمک کنید.امیدواریم که این مقاله راجب خرید لباس بسکتبال به شما کمک کرده باشد.

نوشته شده در 1401-12-21 توسط استایل مردانه, استایل زنانه 0 1952

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد