smoothie ورزشی

smoothie ورزشی

نوشیدن برای همه افراد امری ضروری میباشد و این موضوع برای ورزشکاران هم یکسان است. اگر بدن شما در هنگام ورزش آب زیادی از دست بدهد و شما آن را جبران نکنید ممکن است به بدن خود آسیب های جدی برسانید اسموتی که با نام انگلیسی smoothies  شناخته میشود به آب میوه هایی گفته میشود که با مواد طبیعی زیادی مثل آجیل، میوه پوره شده، شیر های گیاهی و ... ترکیب میشود و حاوی مقادیر زیادی از پروتئین و کلسیم است.که میتواند برای ورزشکاران یک نوشیدنی بسیار مناسب است. امروز با هم در وبلاگ های پویان اسپرت میخوانیم که اسموتی های ورزشی چه فوایدی دارند و راجب چگونگی ساخته شدن آن ها حرف میزنیم.

 

انواع اسموتی

اسموتی انوتاع مختلفی دارند این تفاوت ها میتواند به نوع مصرف و شخص مصرف کننده و مواد سازنده آنها نیز مربوط باشد که امروز به برخی از آنان میپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

  •        اسموتی های مناسب لاغری و کاهش وزن
  •        اسموتی های ورزشی
  •        اسموتی های انرژی زا
  •        اسموتی های پر کالری

اسموتی های مناسب کاهش وزن

این اسموتی ها بخاطر ترکیبات خاص خود که اکثرا شامل کرفس و اسفناج است دارای خاصیت بالای چربی سوزی هستند.

این اسموتی ها ببشتر توسط اشخاصی که قصد لاغری دارند استفاده میشوند لاذم به ذکر است که این اسموتی ها برای اهداف پزشکی نیز کاربرد دارند که نشان دهنده خواص این اسموتی هاست.

اسموتی های ورزشی

در ساخته این دسته از اسموتی ها از میوه هایی با پروتئین زیاد استفاده میشود تا ورزشکار بتواند مواد کافی را از این نوشیدنی مفید جذب کند

اسموتی انری زا

همانطور که از اسمش پیداست این نوشیدنی انرژی زا است اما فرق اسموتی انرژی زا با باقی نوشیدنی های انرژی زا این است که اسموتی های انرژی زا از مواد طبیعی استفاده میکنند و برخلاف نوشیدنی های شیمیایی به شما انرژی کاذب نمیدهند و مدت بیشتری نیز انرژی را در بدن شما بالا نگه میدارند.

اسموتی های پرکالری

شاید عجیب به نظز برسد که این نوشیدنی طبیعی کالری زیادی داشته باشد ولی به یاد داشته باشید که این نوشیدنی ها تنها از میوه جات درست نمیشوند و ترکیبات دیگری نیز دارند که میتواند باعث شود تا کالری این نوشیدنی تا حد زیادی بالا برود برای همین این نوع ار اسموتی ها برای ورزشکاران پیشنهاد

مزایای نوشیدن اسموتی

میدانید که نوشیدنی های زیادی نیستند که ضرر های آن ها کمتر از خواصشان باشد.اما اسموتی بر خلاف باقی نوشیدنی ها خواص بسیار زیادی دارد و ضرر های انگشت شماری دارد.

بیاید راجب خواص این نوشیدنی صحبت کنیم، این نوشیدنی ها از مواد طبیعی ساخته میشوند پس طبیعی است نتوانیم راجب همه خواص ان ها صحبت کنیم اما برخی از این خواص ها به حدی مهم هستند که باید راجبشان صحبت کنیم.

 

یکی از مزایای نوشیدن اسموتی کمک به لاغری شما است.برای مثال در خیلی از این اسموتی ها از سبزیجاتی مثل کرفس استفاده میکنند، آیا واقعا کسی مانده است که راجب خواص لاغری کرفس نداند؟

 

یکی دیگر از خواص این نوشیدنی ها ویتامین بسیار زیاد آن هاست. بدلیل اینکه این نوشیدنی ها از مواد طبیعی درست میشوند دارای مواد معدنی زیادی هستند که میتواند به بدن ورزشکار کمک بسیار زیادی بکند.

 شما میتواندید لباس ورزشی خود را با بالاترین کیفیت ممکن خریداری کنید کافیست همین الان کلیک کنید

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که امرزو در وبلاگ های پویان اسپرت خواندیم اسموتی ها نوشیدنی های بسیار مقوی برای ورزشکاران هستند که میتواند نیاز بدن را در هر شرایطی برطرف کنند، همچنین در مقاله قبلی خواندیم که نوشیدن به موقع آب میتواند بدن شما را از آسیب های جدی دور نگهدارد.

نوشته شده در 1401-12-23 توسط لایف استایل, تناسب اندام 0 186

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد