تفاوت لباس های طرفداری با لباس های اصلی

تفاوت لباس های طرفداری با لباس های اصلی

تفاوت لباس هواداران با لباس اصلی

امروز در در این مقاله از وبلاگ های سایت پویان اسپرت به برسی تفاوت های لباس های ورزشی هواداران با تیم اصلی میپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

لباس فوتبال پلیری یا ورژن بازیکن چیست؟

از سال 2014 جام جهانی برزیل شرکت های بزرگ برندهای معتبر جهانی تصمیم به تولید لباس های متفاوت برای بازیکنان و هواداران تیم های فوتبال کردند.اما لباس فوتبال پلیری چیست؟ لباس فوتبال پلیری که با اصطلاح AUTHENTIC شناخته می شود متناسب با فیزیک بدنی ورزشکاران تهیه و تولید می شود و همچنین دارای تکنولوژی های پیشرفته از لحاظ تهویه هوا و قابلیت تنفس پذیری و نیز دارای دوخت و برش های متناسب جهت عملکرد بهتر بازیکن می باشد. پیراهن های ورژن بازیکن با بهترین فناوری و پارچه های ممکن برای بالاترین سطح بازی طراحی شده اند. و دقیقا با فرم بدن بازیکنان مطابقت دارد. مسلما این دسته از لباس های مخصوص که روز به روز برندهای معتبر در حال پیشرفت تکنولوژی آنها هستند، بسیار گران ترند و جهت استفاده فوتبالیست های باشگاهی و حرفه ای طراحی و تولید می شوند.

لباس ورژن هواداری یا Replica چیست؟

تا قبل از مسابقات فوتبال 2014 برزیل، هواداران تیم ها که علاقه مند به پوشیدن لباس های همرنگ و مشابه تیم های مورد علاقه شان بود، مجبور بودند از همان لباس های ورژن بازیکن که قیمت های گزافی هم داشت استفاده کنند. اما کمپانی های تولید کننده جهت راحتی بیشتر هواداران چه از لحاظ قیمت، چه از لحاظ آزادی عمل اقدام به تولید لباس های ورژن هوادار کردند که به اصطلاح Replica گفته می شود. لباس های مخصوص هوادار اصلا فیک یا تقلبی نیستند و از طرف کمپانی های اصلی و معتبر مجوز تولید با مشخصات تعیین شده دارند. پیراهن های هوادار برای پوشیدن در جایگاه ها با مواد عالی برای بالاترین سطح راحتی و آسایش تولید شده اند.

چه تفاوت هایی بین لباس پلیری و هواداری وجود دارد؟

اگر می خواهید یک پیراهن فوتبال دارای مجوز رسمی فوتبال بخرید، دو گزینه پیش رو دارید: یک پیراهن پلیر و دوم پیراهن هوادار. اما چگونه می توانید تشخیص دهید کدام یک را باید خریداری کنید؟

در نگاه اول، پیراهن های فوتبال پلیر و هوادار یکسان به نظر می رسند. آنها دارای آرم های مشابه، رنگ های مشابه بوده و تقریباً یکسان به نظر می رسند.

ممکن است تعجب کنید که چرا اینقدر اختلاف قیمت وجود دارد؟! زیرا پیراهن های ورژن بازیکن 45 تا 70 درصد گرانتر از پیراهن های ورژن هوادار هستند. آیا این بدان معنی است که پیراهن های بازیکنان بهتر هستند؟ اصلا اینگونه نیست همه چیز مربوط به هدف تولید خود پیراهن است. نکته اصلی این است که آیا پیراهن برای بازی در زمین فوتبال مناسب است یا به عنوان لباس روزمره طراحی شده است.

 

تفاوت لوگوی لباس هواداری و پلیری

لوگو برندی که تولیدکننده لباس های پلیر است بر روی پیراهن های فوتبال ورژن هوادار نیز وجود دارد. ولی در تولید لباس های ورژن بازیکن هر کاری انجام می شود تا وزن لباس به حداقل برسد و سطح راحتی بیشتری برای بازیکن فراهم شود. به همین دلیل لوگوها گاها از جنس ژلاتینی بوده که با یک سیستم حرارتی و گرمایی روی لباس چاپ می شوند که این امر جهت اطمینان از سبکترین حالت ممکن برای ورزشکار طراحی شده است.

اما در پیراهن های هوادارن همان لوگو به صورت تکه ای جداگانه دوخت یا گلدوزی شده یا به صورت برچسب زده می شود و ظاهرا وزن بیشتری نسبت به نسخه پلیر دارند.

 

تفاوت جنس لباس هواداری و پلیری

جنس پارچه در پیراهن های فوتبال نسخه بازیکن و هوادار قابل توجه ترین تفاوت می باشد. جنس لباس ورژن پلیر از پلی استر A++ بوده که بسیار سبک و کشدار و دارای پارچه ای نرم، کاربردی با ساختاری فوق العاده تنفس پذیر و همچنین رطوبت گیر است و هدف اصلی آن حفظ خنک و خشک نگه داشتن بدن بازیکنان است در سریعترین زمان ممکن است، بدون توجه به شرایط آب و هوایی. این پارچه به گونه ای طراحی شده است که می تواند تنفس کند و سوراخ های بسیار کوچکی جهت تهویه دارد.

جنس پارچه لباس نسخه هوادار هم از پارچه های بسیار قابل تنفس ساخته می شوند اما تهویه زیادی مانند سوراخ های ریز در پارچه وجود ندارد. این پیراهن ها کششی نیستند و برای ماندگاری بیشتر از پارچه کنترل کننده آب و هوا و وزن بیشتری ساخته شده اند. این لباس ها گزینه های بدی نیستند ولی به اندازه نسخه بازیکن برای آنها هزینه نشده است.

تفاوت کپ و دوخت لباس هواداری و پلیری

وقتی صحبت از پیراهن های هواداری و پلیری می شود، فیت و تناسب یک مورد مهم محسوب می شود. پیراهن های فوتبال نسخه بازیکن دارای ویژگی هایی در کپ و دوخت است که بیشترین عملکرد را برای بهبود حرکت بازیکن دارد. دوخت خمیده پایین لباس با کاهش طول از جلو به عقب حرکتی آزادانه تر و سرعتی تر برای فوتبالیست های سطح بالا ایجاد می کند که بسیار مهم است. لباس های ورژن بازیکن تنگ و فیت بدن ورزشکاران است و تناسب اندام و عملکرد بهینه بازیکن را تضمین می کند و فقط برای بازیکنان حرفه ای در زمین مسابقه طراحی و تولید می شود.

هواداران ممکن است ورزشکار باشند ولی ورزشکاران تمام وقت و حرفه ای نیستند. در این صورت اگر به دنبال تناسب عادی، آرام و منظم هستند، نسخه پلیری برای آنها مناسب نیست. البته اگر بدنتان در فرم عالی است و بخواهید پیراهنی از تیم مورد علاقه تان را به تن کنید که میزان آمادگی شما را به رخ بکشد، می توانید از ورژن بازیکن استفاده کنید. پیراهن های هوادارای برای اکثر انواع بدن مناسب بوده و برای استفاده در جایگاه ها و حتی در خیابان هم طراحی ایده آلی دارند.

لباس تیم هوادار

رعایت ریزه کاری ها در لباس هواداری و پلیری

بعضی از جزییات در لباس نسخه بازیکن به کار رفته که در لباس هواداری دیده نمی شود ولی این به منزله بی کیفیت بودن آنها نیست. بلکه وجودشان در ورژن هواداری ضرورتی ندارد. این موارد کوچک و ریزه کاری ها موجب کمتر شدن هزینه لباس نسخه هوادار شده و توان خرید را برای همه ایجاد می کند. مثلا در ورژن بازیکن یک سری علائم و لوگوهای اضافه تر و جملاتی در قسمت های زیر آستین ها و یا پشت گردن مشاهده می شود که در مدل هوادار نیستند. و حتی گاها لیبل های دوخته شده بر روی پیراهن و یا شلوارک در نسخه بازیکنان به رنگ طلایی و در نسخه هواداران به رنگ نقره ای می باشد.

تفاوت لباس پلیری با هواداری

تفاوت تکنولوژی لباس فوتبال هواداری و پلیری

تکنولوژی به کار رفته در جنس پارچه های پیراهن های نسخه هواداری و پلیری همان چیزی است که آنها را به طور کامل از هم متمایز می کند. فناوری SKIN-THGHT چسبان بودن لباس نسخه پلیر تا شکل آیرودینامیک بدن ورزشکار را بگیرد. فناوری POWERCELL خشک و خنک نگه داشتن بدن بازیکن و نیز کاهش خستگی و ذخیره انرژی فوتبالیست. فناوری ACTV خطوط زیگزاگی در پشت پیراهن جهت تحریک و ماساژ ماهیچه های اصلی دوزنقه ای و افزایش گردش خون و انرژی بازیکن. فناوری ADIZERO قابلیت تنفس و تهویه با لایه ای بسیار نازک. فناوری NBDRY جذب تعریق و خشک کردن رطوبت بدن بازیکن و تکنولوژی های بسیار پیشرفته دیگری که هر برند معتبری برای باشگاه تحت حمایت خود با طراحی های مهندسی و فکر خلاق در لباس های ورژن بازیکن به کار می برد تا بهترین عملکرد را برای حرفه ای ها داشته باشد. البته برخی از این تکنولوژی ها در نسخه هوادار هم وجود دارند مانند CLIMACOOL که این هم موجب تنفس پذیری لباس هوادار می شود ولی فناوری های پیشرفته تر واقعا الزامی نیستند.

به عنوان مثال پیراهن های آدیداس فدراسیون برای یورو 2020 در نسخه بازیکن 100٪ پلی استر doubleknit با دو ویژگی ممتاز تنفس پذیری و خنک کننده هوا دارای فناوری HEAT.RDY بودند، در حالی که نسخه هوادار 51٪ پلی استر، همراه با پارچه AEROREADY سبک و رطوبت پذیر بودند. این تفاوت ها ممکن است کوچک به نظر برسند، اما 100٪ پارچه ای که برای تولید لباس نسخه پلیر به کار می رود برتر است و دارای تکنولوژی و جزئیات داخلی بسیار بیشتری نسبت به نسخه هوادار می باشد.

تفاوت قیمت لباس فوتبال هواداری و پلیری

وقتی نوبت به قیمت می رسد، شما می بایست برای فناوری های اضافی و جزئیات هر پیراهن در نسخه بازیکن مبلغ هنگفتی پرداخت کنید. ولی قیمت برای همه افراد مناسب نیست و ممکن است توان پرداخت آن را نداشته باشند و این دلیل خوبی برای تولید نسخه هوادارن است.

اگر از طرفداران Ultra Football هستید و بر روی تیمتان تعصب دارید و نمی توانید مبلغ اضافی را هزینه کنید، بهتر است همان پیراهن کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی یا هر فوتبالیست ستاره ای را که دوست دارید در زمین بازی به نام خود کنید!

در حال حاضر اولین دسته از پیراهن های ورژن بازیکن تیم ملی فدراسیون آدیداس از 180 دلار شروع می شود و نسخه های هوادار از 120 دلار در بازار به فروش می رسد.

خرید اینترنتی لباس های باشگاهی ورژن هوادار

اگر تصمیم به خرید آنلاین دارید و به نظر می رسد قیمت لباس نسخه هوادار بیش از حد مناسب است، احتمالاً لباس اصلی نسخه هوادار موردنظر شما نیست و کپی می باشد! خرید به صورت آنلاین دشوار است، قبل از خرید تا آنجا که ممکن است خوب تحقیق کنید و جزییات را دقیق تر بررسی نمایید. از فروشگاه های معتبر خرید کنید. با این کار شما از باشگاه خود حمایت کرده و یک پیراهن دارای مجوز رسمی دریافت کرده اید. اما به هر حال، کیفیت پیراهن به خودی خود بزرگترین عاملی است که به عنوان یک مصرف کننده متوجه خواهید شد. بنابراین، اگر به دنبال یک پیراهن رسمی مجوزدار هستید و قیمت خیلی پایین است، مراقب باشید. طبق این جمله قدیمی، "شما آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، به دست می آورید." و هنگامی که هزینه های بسیار کمتری پرداخت کنید، به احتمال زیاد چیزی کمتر از اصل خواهید گرفت.

 

OFFICIAL LICENSE: دارا بودن مجوز رسمی از برند و باشگاه

در دوره ای که فرهنگ تولید پیراهن فوتبال در حال رونق است، لباس های فیک و تقلبی زیادی در بازار وجود دارد و همه افراد از دریافت و خرید جدیدترین و بهترین محصولات ناامید هستند. در هنگام خرید نسخه هوادار به دنبال یک هولوگرام یا برچسب سریال "Authentic Soccer Replica" یا "Official Replica" دارای مجوز رسمی باشید که معمولاً در یقه یا بند کمر یافت می شود. هر پیراهن رسمی شماره سریال خاص خود را در این برچسب نشان داده شده است. مطمئن شوید که یک مارک رسمی از نایک، آدیداس، پوما و غیره ... در پیراهن وجود دارد. اگر نیست، مطمئناً علامت تقلبی بودن آن است. و در آخر از یک فروشگاه معتبر دارای مجوز فروش محصولات برند ورزشی خرید کنید تا اطمینانی بر اصل بودن لباس مورد نظر شما باشد.

تفاوت های بین لباس باشگاهی ورژن بازیکن و هوادار

آیا می خواهید با یک لباس فوتبال جدید حمایت از باشگاه مورد علاقه خود را نشان دهید؟ پوشیدن پیراهن تیم یا بازیکن مورد علاقه خود می تواند راهی عالی برای به نمایش گذاشتن برنامه های شگفت انگیز شما در طول سال باشد. چه در جایگاه و چه روی نیمکت، یک پیراهن می تواند مناسب ترین گزینه برای نشان دادن پشتیبانی بی دریغ شما باشد. علت اصلی این است که پیراهن های کپی ساخته شده اند تا هواداران خارج از زمین مسابقه بپوشند در حالی که پیراهن های اصل سبک بازی بازیکنان حرفه ای هستند. یعنی پیراهن های فوتبال واقعی همان هایی هستند که فوتبالیست ها در زمین آنها را پوشیده و بازی می کنند.

ما سه برند اصلی و معتبر جهانی در زمینه تولید لوازم فوتبال را مورد بررسی قرار می دهیم و جزئیاتی را انتخاب خواهیم کرد که هر کدام را منحصر به فرد می کند. سعی بر این شده است که هر مارک را بر اساس تفاوت نسخه پلیر با نسخه هوادار به ترتیب بیشترین شباهت توضیح دهیم. نایک ، آدیداس و پوما.

لباس باشگاهی نایک

برای برند Nike، چند روش وجود دارد که می تواند بین پیراهن های بازیکنان و هواداران تفاوت ایجاد کند. یکی از ساده ترین موارد این است که به برچسب موجود در پایین سمت راست پیراهن را نگاه کنید. پیراهن های ورژن بازیکن دارای برچسب طلایی هستند، در حالی که ورژن هوادار دارای یک برچسب رنگ متفاوت می باشد. این تنها موردی است که پیراهن بدون بررسی جزئیات از نظر ظاهری متفاوت بوده و با چشم به راحتی قابل بررسی است.

تفاوت بعدی بین این دو بسیار عمده است. پیراهن های نسخه بازیکن حس باریک تر و محکم تری در آستین و قسمت میانی دارند. نسخه هوادار نسبت به نمونه های بازیکن مناسب تر و راحت تر هستند. چیزی که نایک را از رقبای خود متمایز می کند این واقعیت است که هر دو نسخه پلیر و نسخه هوادار از فناوری Dri-FIT نایک برخوردار هستند.

تفاوت ظریف دیگر سیستم تخلیه است. با استفاده از نایک، پیراهن های بازیکنان دارای سوراخ های مختلف در مناطق خاص هستند که امکان تنفس و جریان هوای بیشتر را برای بازیکن فراهم می کند. مانند سوراخ های برش لیزر که از هر طرف بدنه عبور می کنند. از بین سه مارک اصلی، نایک بیشترین شباهت را بین پیراهن های بازیکن و هوادار دارد.

 

تفاوت های لباس باشگاهی آدیداس

 

لباس باشگاهی آدیداس

پیراهن های نسخه بازیکن و هوادار آدیداس تفاوت های مشهود تری نسبت به پیراهن های نایک دارند. اول و مهمترین، آرم شرکت Adidas در پیراهن ها متفاوت است. روی نسخه بازیکن، آرم روی پیراهن چاپ می شود، در حالی که نمونه هوادار مارک روی آن را گلدوزی می کنند. جنس پارچه نیز متفاوت است، با پیراهن های پلیر تکنولوژی "adizero" به کار رفته، در حالی که در نمونه هوادار "climacool" است. پارچه adizero نازک تر و تنفس پذیرتر از climacool است. همانند نایک، نسخه پلیر متناسب تر با بدن بازیکن است و عملکردی بهتر دارد، در حالی که نسخه هوادار سبک تر و سنتی تر است.

 

تکنولوژی در لباس باشگاهی پوما

لباس باشگاهی پوما

از بین این سه برند بزرگ، Puma بیشترین تفاوت را بین نسخه های پلیر و هوادار دارد. همانند آدیداس ، در نسخه بازیکنان لوگوی آرم چاپ شده است، در حالی که در ورژن هوادار گربه پوما دوخت شده است. تفاوت در تناسب اندام و فیت شدن با بدن در پیراهن های پوما بسیار عمیق است. نسخه های بازیکن بر روی پوست چسبان هستند و دارای یک فناوری تلفیقی به نام powerCELL می باشند. اگر می خواهید منحنی های خود را به نمایش بگذارید، این نمونه پلیر مناسب شما است. برای کسانی که می خواهند تناسب اندام کمتری به تصویر بکشند، با نسخه هوادار همراه شوند. این نمونه از تناسب سنتی تری برخوردار است که بدن شما را همانند نسخه بازیکن برجسته نمی کند. این امر باعث می شود Puma آسان ترین نسخه از بین سه مارک اصلی باشد تا نسخه های پلیر و نسخه های هوادار را از هم متمایز کند.

 

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله خواندید لباس های ورزشی تیم ها با نسخه ای که برای هواداران عرضه میشود تفاوت هایی دارد که راجب دلایل تفاوت هاش و خواندیم میتوانید برای خواندن مقاله های ورزشی بیشتر کلیک کنید.

نوشته شده در 1401-12-29 توسط استایل مردانه, استایل زنانه 0 181

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد