تاریخچه بازی کریکت

تاریخچه بازی کریکت

تاریخچه بازی کریکت

 

با سلام خدمت شما دوستان عزیز با یه وبلاگ دیگه از سایت و.یان اسپرت در خدمت شما هستیم امروز با هم بررسی تاریخ کریکت و معرفی این ورزش میپردازیم

بازی کریکت در واقع یکی از بازی های بسیار قدیمی و محبوب بوده به شکلی که تاریخچه ی این بازی بسیار پر طرف دار حدودا به صده ی هزار و ششصد میلادی بر می گردد و از این زمان یک سری شواهد و نقاشی بر روی یک سری لوح ها وجود دارد که نشان می دهد در آن زمان این بازی بسیار محبوب بین بزرگان و مقامات یک کشور و یا قبیله صورت می گرفته به گونه ای که این بازی بسیار جذاب و اعتیاد آور باعث حاضر نشدن این مقامات و بزرگان یک قبیله یا کشور در کلیسا ها می شده و به همین دلیل برای بسیاری از این افراد جریمه های بسیار سنگینی را قرار می دادند.

جالب است بدانید که نخستین بار این بازی در بین چوپان ها و گوسفند چران ها صورت می گرفته به این گونه که این افراد با چوب دستی های مخصوص گوسفند چرانی خود سنگ ها را پرتاب می کردند و در همین حالت نیز از در محوطه ای که برای چراندن گوسفندان در نظر گرفته بودند به عنوان دروازه ی خود دفاع می کردند. ویکی پیدیا کریکت را یکی از با اصالت ترین ورزش های جهانی تا به امروز دانسته است.

کریکت چیست؟

کریکت در واقع یک ورزش بسیار پر طرف دار و محبوب تپ و بت است که بین دو تیم یازده نفره در محوطه ای باز به همراه استفاده از توپ و تعدادی چوب بازی می شود که بسیار جذاب بوده و قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد. بازی کریکت انقدر پر طرف دار و جذاب بوده که شرکت کارتون سازی والت دیزنی نیز اقدام به ساخت کارتونی بسیار جذاب و تماشایی با نام کریکت گرین کرده که با ساخت این کارتون بسیار جذاب و دیدنی قصد گسترش قوانین و ترفند های این بازی بسیار محبوب را داشته است.

 

کریکت سنتتیک

کریکت سنتتیک یک تفنگ بادی ضامن دار بسیار خوب و حرفه ای می باشد که توسط شرکت های مختلف ساخته شده است. این تفنگ دارای ظاهری بسیار مناسب و جمع و جور بوده به گونه ای که به راحتی در دست قرار گرفته و بسیار خوش دست می باشد. این تفنگ بسیار به روز بوده به گونه ای که قابل شارژ نیز می باشد.

تیم ملی کریکت ایران

در ارتباط با تیم ملی کریکت باید گفت که تیم ملی کریکت ایران در سال دو هزار و سه به طور رسمی توسط تیم بین المللی کریکت تاسیس شد و به طور رسمی از این زمان  به بعد به عضویت کنسول بین المللی کریکت جهان در آمد.

قهرمان کریکت جهان

در ارتباط با قهرمان کریکت جهان باید گفت که مسابقات جام جهانی رشته ی کریکت به وسیله ی انجمن کریکت بین المللی برگزار می شود . این رقابت ها و مسابقات نخستین بار در سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج  برگزار شده و تا به امروز هر ساله نیز برگزار می شود. در این مسابقات و رقابت ها در بین هزاران تیم شرکت کننده در مسابقات جهانی کریکت، تیم ملی کریکت کشور استرالیا توانست با به دست آوردن 5 قهرمانی در این رقابت ها به عنوان یکی از پر پیروزی ترین و پر افتخار ترین تیم های کریکت جهان به شمار رود.

قدرت تفنگ کری کت

تفنگ کریکت یکی از بهترین و خوش دست ترین تفنگ های جهان می باشد. این تفنگ یک تفنگ ضامن دار بوده که توسط شرکت کالیبرگان کشور جمهوری چک تولید شده است. در مقایسه ولکان و کریکت باید گفت که قدرت تفنگ کریکت به نسبت تفنگ ولکان بسیار بیشتر بوده و همچنین سبک تر و خوش دست تر می باشد. این تفنگ دارای طول بسیار کمی بوده و لوله ی بلندی نداشته و به راحتی می توان کنترل و مدیریت آن را به دست گرفت. این تفنگ علاوه بر این که قدرت و دقت بسیار زیادی در شلیک گلوله دارد بسیار جم و جور و مناسب بوده به گونه ای که به راحتی می توان بر آن تسلط پیدا کرد. تفنگ کریکت دارای مکانیسم مسلح شدن به کمک اهرم از بغل می باشد که یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب این تفنگ به شمار می رود. قیمت تفنگ کریکت بسیار مناسب بوده به گونه ای که با این کارایی های بسیار مناسب در سه نوع مختلف از قیمت چهل و سه میلیون تومان شروع شده و تا قیمت چهل و شش میلیون تومان ادامه می یابد.

قوانین بازی کریکت چیست؟

این بازی قوانین و ترفند های بسیار جالبی دارد که در این بخش قصد داریم به مهم ترین و ارزش مند ترین این قوانین و ترفند ها بپردازیم. در بازی کریکت ابتدا تیم مهاجم که آغاز کننده ی بازی است، برای پرتاب کردن توپ با چوب بت دو نفر از بازیکنان تیم خود را به زمین بازی می فرستد، این دو نفر باید توپ را به کمک بت پرتاب کرده و مستطیل خاکی زمین را طی کنند ویا با پرتاب کردن توپ خود به محدوده ای خارج از محدوده ی زمین به کسب امتیاز بپردازند. در بازی کریکت یک سری اصطلاحات بسیار جالب وجود دارد که یکی از این اطلاحات، اصطلاح بتمن بوده که به دو نفر بازیکنی که با چوب های خود در مقابل ویکت ها می ایستند تا به توپی که از طرف تیم حریف به سمت آن ها پرتاب می شود ضربه بزنند، گفته می شود.

اصطلاح بعدی در بازی کریکت اصطلاح باولر می باشد، که به افرادی که وظیفه یپرتاب کردن توپ را با چوب های خود دارند گفته می شود. قبل از این که به وظایف باولر ها بپردازیم باید بدانیم که اصطلاح هاور به چه معناست. این اصطلاح به معنای 6 عدد توپی که در بازی پرتاب می شوند، می باشد. باولر ها در بازی کریکت وظیفه دارند که به تعداد هاور هایی که در بازی تعیین می شود حق پرتاب کردن ده هاور را برای 50 هاور تعیین شده داشته و برای پنجاه هاور در بازی 5 باولر لازم است. اصطلاح بعدی در بازی کریکت، اصطلاح کیچینگ می باشد که در ارتباط با این اصطلاح باید گفت که یک سری از بازیکنان در این بازی باید توپ را قبل از این که به زمین برخورد کند مهار کرده که این کار باعث اوت شدن بازیکن بتمن از بازی می شود به این کار کیچینگ می گویند.

اطلاح بعدی، اصطلاح گروند فلدینگ می باشد که به بازیکنانی در بازی کریکت اتلاق می شود که وظیفه ی مهار کردن توپ های زمینی پرتاب شده را دارند در این قسمت از بازی اگر گروند فیلدینگ ها قبل از آن که بازیکن بتمن امتیازی را به دست آورد در محل مقرر شده نباشند و در این حالت توپ به ویکت ها برخورد کند، بازیکن بتمن از بازی کریکت حذف می شود.

 

فرق کریکت و بیسبال

بازی های بیسبال و کریکت دو بازی تقریبا مشابه بوده که دارای هدفی تقریبا یکسان هستند اما با این که این دو بازی شباهت های بسیار زیادی با همدیگر دارند، از طرف دیگر دارای تفاوت هایی نیز هستند که در قسمت پایین برخی از این تفاوت ها را برای شما عزیزان شرح می دهیم. اولین فرق کریکت و بیسبال توپ هایی است که در این دو بازی مورد استفاده قرار می گیرد.توپ هایی که در این دو بازی استفاده می شود از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم می باشد امت از نظر وزنی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند به گونه ای که وزن توپ کریکت تقریبا بین 155 تا 160 گرم بوده ولی وزن توپ بیسبال تقریبا 150 گرم می باشد. این دو بازی از نظر شکل زمین، تعداد نفرات موجود در بازی، نوبت های بازی، چیدمان بازیکنان در هر کدام از این بازی ها و تعداد داوران حاضر در مسابقات و تورنمنت های این بازی ها با یکدیگر تفاوت دارند..

 

مقایسه ولکان و کریکت

بازی کریکت از ورزش هایی است که در یک زمین بیضی بازی می شود و سیستم بسیار جذاب و هیجان انگیزی برای بازی دارد و در میان بازی های دیگر ورزش بسیار سالم و پر تحرکی بوده است و نیاز به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد و برای افرادی خوب می باشد که بتوانند همزمان از از تمرکز خود و نیروی بدنی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

نوشته شده در 1402-04-29 توسط سرگرمی 0 460

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد