ورزش هایی مناسب دیسک گردن

ورزش هایی مناسب دیسک گردن

ورزش هایی مناسب دیسک گردن

با سلام خدمت شما دوستان عزیز امروز در خدمتون هستیم با مقاله ای دیگر از سایت پویان اسپرت امروز با هم به بررسی دیسک گردن و ورزش هایی که ممکن است به گردن شما آسیب بزند میوردازیم پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دیسک گردن چیست؟

دیسک گردن یک فرآیند تحلیل رونده است که می‌تواند باعث درد شدید و همچنین بی‌حسی و ضعف در شانه، بازو و دست‌های شما شود.ستون فقرات گردنی در گردن شما از هفت استخوان به نام مهره تشکیل شده است که توسط دیسک‌هایی پر از یک ماده ژل مانند بالشتک از هم جدا می شوند. دیسک‌های گردن، هم گردن شما را تثبیت می‌کنند و هم به گردن اجازه می‌دهند که به آرامی از یک طرف به سمت دیگر بچرخد و به جلو و به عقب خم شود.بدون وجود این دیسک‌ها، ستون فقرات بسیار سفت خواهد بود. دیسک‌ها به بدن ما اجازه می‌دهند به روشی که ما می‌خواهیم حرکت کند. آنها همچنین بالشتکی برای بدن فراهم می‌کنند که به عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کنند.

چه زمانی دیسک گردن سراغ ما می‌آید؟

با گذشت زمان، بالشتک‌های طبیعی بین ستون فقرات، فرسوده می‌شوند و می‌توانند شروع به تحلیل رفتن کنند. فضای بین مهره‌ها تنگ و باریک می‌شود و رگ‌های عصبی فشرده می‌شوند. این فرآیند به عنوان بیماری دیسک دژنراتیو گردن شناخته می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۲۵ درصد از افراد بدون علائم زیر ۴۰ سال و ۶۰ درصد بالای ۴۰ سال درجاتی از بیماری آسیب دیدگی دیسک را دارند. با پیشرفت بیماری دیسک گردن، گردن انعطاف خود را از دست می‌دهد و ممکن است گردن درد و سفتی، به خصوص در اواخر روز احساس شود.

ممکن است آسیب دیدگی دیسک گردن بدون هیچ علامتی رخ دهد. اما در موارد زیادی، دیسک به عصب گردن فشار می‌آورد و علایم زیر را خواهید داشت:

به طور کلی شایع‌ترین و بارزترین علامت بیماری دیسک گردن، درد و سفتی گردن است. هنگامی که بر روی یک یا چند اعصابی که از طناب نخاعی عبور می‌کنند فشار وارد شود، احتمالا درد، بی‌حسی یا ضعفی را حس خواهید کرد که در شانه، بازو و دست شما تیر می‌کشد.

 

علائم دیسک گردن

دلایل به وجود آمدن دیسک گردن

هنگامی که ستون مهره‌ها خم می‌شود یا می‌چرخد، دیسک‌های بین مهره‌ای برای حمایت از حرکت و جلوگیری از اصطکاک بین استخوان‌ها، حرکت می‌کنند و تغییر اندازه می‌دهند.داشتن وضعیت نامناسب و بلند کردن وزنه با فرم نامناسب نمونه‌هایی از مواردی است که می‌تواند باعث آسیب به دیسک گردن شود. سایر علل احتمالی عبارتند از:

بی تحرکی

اضافه وزن

افزایش سن

استعمال دخانیات (سیگار)

ابتلا به بیماری‌های التهابی و عفونت دیسک بین مهره‌ای

فتق دیسک چیست و چرا به وجود می‌آید؟

گاهی ممکن است که دیسک‌های ستون مهره‌ها به کل از جای خود خارج شوند. این اتفاق بیشتر در قسمت تحتانی ستون فقرات دیده می‎‌شود. با این حال، می‌تواند در قسمت بالایی ستون فقرات (گردن) نیز رخ دهد و باعث بیرون زدگی از کانال نخاعی شود. در موارد شدیدتر، این حالت، می‌تواند منجر به فتق دیسک شودفتق و بیرون زدگی عباراتی هستند که بیماری دیسک را توصیف می‌کنند. برخی از پزشکان دیسک بیرون زده را با لاستیکی که در حال پنچر شدن است توصیف می‌کنند و فتق دیسک را شبیه به بیرون زدگی لاستیک از جایش می‌دانند.هر دیسک حاوی یک ماده داخلی نرم با لایه بیرونی اطراف است که ساختار دیسک را حفظ می‌کند. فتق دیسک زمانی اتفاق میفتد که آسیب به لایه بیرونی باعث نشت ماده داخلی از دیسک شود.

علل برآمدگی یا فتق دیسک شامل ضربه ناگهانی یا فشار وارده در طولانی مدت است. دیسک‌های ستون فقرات با گذشت زمان ضعیف‌تر و آسیب پذیرتر می‌شوند. این بدان معنی است که افزایش سن خطر برآمدگی یا فتق دیسک را افزایش می‌دهد. این موضوع به سبک زندگی افراد و رفتار آن‌ها با بدن‌شان بستگی دارد.

درمان دیسک گردن

راه‌های مختلفی برای درمان برآمدگی یا عارضه‌های مربوط به دیسک گردن وجود دارد. خوشبختانه تنها حدود ۱۰ درصد از افرادی که دیسک‌های بیرون زده دارند، نیاز به جراحی دارند. در این قسمت انواع روش‌های درمان دیسک گردن را معرفی می‌کنیم.

 

درمان محافظه کارانه

درمان محافظه کارانه در واقع شامل مدیریت درد از طریق روش‌های غیر جراحی است. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

 

فیزیوتراپی (PT) و کار با بعضی دستگاه‌های فیزیوتراپی؛

استراحت و مصرف دارو؛ (اغلب برای درمان بیرون‌زدگی دیسک گردن کافی است.)

مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن؛ (برای درد شدیدتر، پزشک ممکن است شل‌کننده عضلانی یا مسکن‌های مخدر را تجویز کند.)

تزریق کورتیزون یا تزریق استروئید اپیدورال به ستون فقرات؛ (این داروها می‌توانند تسکین طولانی مدتی را ایجاد کند.)

ورزش برای دیسک گردن

در کنار دارو و سایر تکنیک‌های کنترل درد، پزشکان ممکن است که تمرین‌هایی را نیز برای درمان دیسک گردن، تجویز کنند. این تمرینات را می‌توانید با یک فیزیوتراپیست یا در خانه و با اجازه پزشک خود انجام دهید.

تمرینات برای دیسک بیرون زده گردن، شامل ترکیبی از کششی‌های ملایم و تمرینات تقویت کننده عضلات می‌شود. کشش گردن می‌تواند به کاهش درد و فشار در این ناحیه کمک کند. کشش گردن معمولاً شامل حرکت آهسته سر به عقب، جلو یا از یک طرف به سمت دیگر است.

تمرین‌هایی که عضلات گردن را تقویت می‌کنند، روشی موثر‌تری برای کاهش فشار روی گردن است. همچنین این تمرینات، ممکن است به تقویت سایر عضلات حمایت کننده از ستون فقرات مانند عضلات شکم کمک کند. مربیان فیتامین می‌توانند با طراحی یک برنامه ورزشی و اصلاحی مناسب به شما در این مسیر کمک کنند.

جراحی

گاهی پزشک تشخیص می‌دهد که درمان از طریق فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی کافی نیست و باید برای جراحی اقدام کرد. در شرایط خاصی شما به جراحی ستون فقرات گردن نیاز خواهید داشت. چنین جراحی‌هایی شامل حذف بخشی یا تمام دیسک گردن است. ممکن است برای کمک به تثبیت ستون فقرات پس از جراحی، لازم باشد تا مدتی گردنبند طبی بسته شود..

نوشته شده در 1402-05-03 توسط لایف استایل 0 238

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد