چگونه به ورزش عادت کنیم؟ - عادت کردن به ورزش با 11 راهکار موثر

چگونه به ورزش عادت کنیم؟ - عادت کردن به ورزش با 11 راهکار موثر

چگونه به ورزش عادت کنیم؟ - عادت کردن به ورزش با 11 راهکار موثر ؛ همه ما از فواید ورزش آگاه هستیم و می دانیم که تبدیل ورزش به عادت یکی از بهترین عادت هایی است که می توانیم در زندگی خود داشته باشیم. شاید بسیاری از ما چندین بار ورزش را شروع کرده باشیم اما به دلایل و شرایط مختلف آن را ادامه نداده ایم. اما چگونه می توانیم عادت ورزش را در خود ایجاد کنیم و هرگز آن را رها نکنیم؟

برای دریافت فرمول جادویی عادت کردن به ورزش با ما در ویتامین همراه باشید. استراتژی هایی که ورزش را به یک فعالیت لذت بخش روزانه تبدیل می کند.

 

"برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

کارهایی که باید انجام دهید تا به ورزش عادت کنید

اکنون با چند راهکار ساده عادت های ورزش را به شما می گوییم. با اتخاذ این عادات می توانید زودتر و بهتر ورزش را به یک عادت برای خود تبدیل کنید.

1. زمان تعیین کنید

ابتدا ببینید آیا تمایل بیشتری به ورزش صبح ها دارید یا بعدازظهرها و به آن زمان پایبند باشید. به عبارت دیگر، ببینید کدام زمان برای ورزش مناسب تر است. اگر زمانی را تعیین نکنید، به احتمال زیاد ورزش را در طول روز به تعویق می اندازید و احتمالاً روز را بدون ورزش به پایان می رسانید. در پایان روز، ورزش به فردا موکول می شود، اما هرگز انجام نمی شود. گفتن "فردا قرار است ورزش کنم" هرگز باعث عادت به ورزش نمی شود.

2. سعی کنید ورزش کردن را تبدیل به کاری لذت بخش برای خود کنید

اگر چیزی برای شما دردناک یا خسته کننده است، قطعا با شکست همراه است. برای ایجاد عادت به ورزش، باید آن را برای خود سرگرم کننده و لذت بخش کنید تا مشتاقانه منتظر انجام آن باشید. به همین دلیل است که در مرحله اولیه یک عادت جدید، خوب است روی لذت بردن از آن تمرکز کنید.

هر چیزی که برای شما لذت بخش است را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، موسیقی جذاب در طول بدنسازی، دویدن در هوای تازه صبح، لباس شنای زیبا و شیک، هر چیزی که لذت بخش است، آن را به تمرین خود اضافه کنید تا بتوانید از جلسه تمرینی خود لذت بیشتری ببرید.

3. موانع را از سر راه خود بردارید

هر چه موانع و مشکلات کمتری در شکل گیری عادت جدید شما وجود داشته باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. دقیقاً ببینید مشکل ورزش نکردن چیست و سپس سعی کنید آن مشکل را برطرف کنید. برای مثال، اگر از ورزش کردن به تنهایی متنفرید، دوست یا همراهی پیدا کنید. اگر از صبح زود بیدار شدن متنفرید، ورزش خود را برای بعد از ظهر برنامه ریزی کنید. اگر در حین تمرین درد دارید (مثل کمردرد یا پا درد)، درد را تسکین دهید و سپس به تمرین خود ادامه دهید.

4. یک روز مرخصی بگیرید

حتما یک روز یا روزهای تعطیل در هفته برای استراحت داشته باشید. این نه تنها برای ریکاوری عضلات و بدن مهم است، بلکه برای استراحت ذهن و روح شما نیز مهم است. یک روز استراحت می تواند یک یا دو روز (یا بیشتر) در هفته باشد. در این روزها، لازم نیست نگران باشید که فعال باشید یا به برنامه ورزشی خود پایبند باشید. بگذارید ذهنتان از استرس و مشغله رها شود تا بتواند برای روز بعد و کارهای پیش رو انرژی جمع کند.

5. از قانون 5 دقیقه استفاده کنید

راه دیگر برای ایجاد عادت ورزش، قانون 5 دقیقه است. این یک قانون ساده است که به شما می گوید "فقط لباس های تمرینی خود را بپوشید و بدون فکر کردن در مورد آن 5 دقیقه اول ورزش کنید." فقط ورزش را شروع کنید، حتی اگر روحیه ندارید، فقط خود را در آن موقعیت قرار دهید و 5 دقیقه ورزش کنید. اگر هنوز از آن لذت نمی برید، می توانید متوقف شوید. اما به احتمال زیاد، شما در حال حاضر در ذهنیت ورزش هستید و ادامه خواهید داد.

چگونه به ورزش عادت کنیم؟ - عادت کردن به ورزش با 11 راهکار موثر

6. تمرین ویژه خود را پیدا کنید

ورزش فقط یک حرکت فیزیکی نیست، بلکه بخشی از زندگی است. تمرینی که انتخاب می کنید باید با شخصیت و سبک زندگی شما هماهنگ باشد. اگر چیزی را انتخاب کنید که با شخصیت شما همخوانی ندارد، بعید است که تبدیل به عادت شود. به جای اصرار بر یک ورزش خاص (مانند ایروبیک) فقط برای کاهش وزن، تمرینی متناسب با شخصیت و روحیه خود پیدا کنید.

اگر اهل رقابت هستید، ورزش های تیمی و ورزش های رقابتی برای شما مناسب است. اگر درونگرا و منزوی هستید، ورزش های فردی را انتخاب کنید.

7. ورزش را بدون اختصاص زمان جداگانه به زندگی خود وارد کنید

اگر علاقه ای به اختصاص دادن زمان و رفتن به باشگاه ندارید، ورزش را به روش های دیگر در زندگی خود بگنجانید. به عنوان مثال، دوچرخه تا محل کار یا دویدن در نیمه راه. همچنین می توانید به جای رانندگی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هنگام ملاقات با دوستان خود در تعطیلات آخر هفته پیاده روی کنید.

8. خود را به خاطر نادیده گرفتن برنامه تمرینی خود تنبیه کنید

بله، شما آن را درست خواندید، خود را به خاطر نادیده گرفتن برنامه تمرینی خود جریمه کنید. یک جریمه می تواند حذف یک جلسه در باشگاه، کنار گذاشتن مقدار مشخصی از پول یا نخریدن لباس مورد نظر شما باشد. تصور کنید رئیسی بالای سرتان باشد که از شما می خواهد در جلسات ورزشی شرکت کنید و تمرین کنید. اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرید، منظم تر و متعهد به ورزش خواهید شد.

9. با یک دوست، همراه یا مربی ورزش کنید

بهتر است ابتدا ورزش را با یک دوست شروع کنید تا عادت ورزش کردن را در خود ایجاد کنید. پیدا کردن یک شریک ورزشی می تواند به شما کمک کند تا در مسیر خود بمانید و به شما انگیزه دهد تا از در خارج شوید. اگر توانایی استخدام یک مربی شخصی را دارید، با یک مربی شخصی تمرین کنید. آنها شما را مسئول ورزش نگه می دارند.

10. به خود پاداش دهید

درست است که گفتیم به خاطر ورزش نکردن خود را جریمه کنید، اما لازم به ذکر است که برای پایبندی به عادت ورزشی خود به خودتان پاداش دهید. وقتی به اهداف کوتاه مدتتان رسیدید، به خودتان پاداش دهید. مثلا به مهمانی بروید یا کتاب بخرید. این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، با انگیزه بیشتری ادامه دهید و در مسیر عادت های ورزشی موفق تر ظاهر شوید.

11. رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سالم دو تاثیر در شکل گیری عادات ورزشی دارد. یکی این که یک رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند سریعتر به نتایج ورزشی دلخواه خود برسید و دیگری اینکه دریافت مواد مغذی کافی تضمین می کند که انرژی کافی برای ورزش دارید و از احساس ضعف یا بیماری جلوگیری می کند

 

مقاله پیشنهادی-----چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟ - تاثیر لباس ورزشی مناسب هنگام ورزش کردن

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در پایان، همه ما از فواید ورزش آگاه هستیم و می دانیم که تبدیل آن به عادت یکی از بهترین عادت هایی است که می توانیم در زندگی خود داشته باشیم. فعالیت بدنی منظم نه تنها سلامت جسمی ما را بهبود می بخشد، بلکه تأثیر مثبتی بر سلامت روانی ما نیز دارد. با تبدیل ورزش به بخشی از برنامه روزانه خود، می توانیم کیفیت کلی زندگی خود را افزایش دهیم و از آینده ای سالم تر و شادتر لذت ببریم. پس بیایید متعهد شویم که ورزش را در زندگی روزمره خود بگنجانیم و از مزایای بی شماری که ارائه می دهد بهره مند شویم.

نوشته شده در 1403-02-17 توسط لایف استایل 0 100

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد