چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟ - تاثیر لباس ورزشی مناسب هنگام ورزش کردن

چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟ - تاثیر لباس ورزشی مناسب هنگام ورزش کردن

آیا می دانستید داشتن لباس ورزشی مناسب چه تاثیری بر عملکرد ما در ورزش دارد؟ مطمئنا همه ما دوست داریم زیبا به نظر برسید، مخصوصا الان که لباس های ورزشی متنوع و جذابی در بازار وجود دارد. اما در کنار زیبایی، عوامل دیگری نیز در انتخاب لباس ورزشی مناسب اهمیت دارند.

اگر می خواهید زیبا به نظر برسید و در عین حال در ورزش خود راحت و موفق باشید، به لباس ورزشی مناسب نیاز دارید. در این مقاله همه چیزهایی که در انتخاب لباس ورزشی باید بدانید را به شما خواهیم گفت.

"برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

لباس ورزشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

داشتن لباس ورزشی مناسب بسیار مهم است و می تواند تمرینات و عملکرد ورزشی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اکنون به معرفی ویژگی هایی می پردازیم که لباس های ورزشی باید داشته باشند.

1- مختص ورزش شما باشد!

لباسی که خریداری می کنید باید مختص ورزش شما باشد و به شما اجازه دهد تا در آن ورزش راحت انجام دهید. به عنوان مثال، اگر ورزش شما بوکس است، علاوه بر کفش های بوکس مناسب، به شورت بوکس و تاپ تاپ نیاز دارید تا در این لباس به خوبی حرکت کنید و لباس هایتان مانع شما نشوند.

در عین حال، برای دویدن در فضای باز، باید لباسی را انتخاب کنید که بیشتر پوست شما را بپوشاند تا از آفتاب سوختگی محافظت کند. عملکرد لباس های بدنسازی بر اساس ورزش شما تعیین می شود. اگر خیلی شل یا خیلی سفت باشند، مانع حرکت شما می شوند و بر عملکرد شما تأثیر می گذارند. به خاطر داشته باشید که لباس های باشگاه باید نسبتا راحت باشند.

2- مناسب مکان و زمان ورزش باشد!

انتخاب لباس ورزشی مناسب، اگرچه ممکن است برای اکثر مردم بدیهی به نظر برسد، اما بسیار به زمان و مکانی که در آن ورزش می کنید، مرتبط است.

همیشه باید قبل از انتخاب لباس محل تمرین خود را در نظر بگیرید. لباسی که برای ورزش در خانه می پوشید با لباس ورزشی شما در خارج از خانه متفاوت است. اگر در فضای باز ورزش می کنید و هوا سرد و بارانی است، باید با لباس خود کلاه داشته باشید.

3- رنگ مناسب داشته باشد!

رنگی که برای لباس ورزشی خود انتخاب می کنید می تواند بر ورزش شما هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی تأثیر بگذارد. رنگ هایی که می پوشید می تواند بر جذب نور و دمای کلی بدن شما در حین ورزش تاثیر بگذارد. اگر بیشتر از دیگران عرق می کنید، مشکی در روزهای گرم ممکن است رنگ مناسبی برای شما نباشد.

حین ورزش از تاثیرات ذهنی رنگ ها آگاه باشید. گفته می شود قرمز ضربان قلب شما را افزایش می دهد و می تواند رنگ مفیدی برای تمرینات با شدت بالا باشد، در حالی که رنگ های خنثی به دلیل داشتن اثر آرام بخش برای ورزش های آرام مانند یوگا و پیلاتس مناسب تر هستند.

4- انتخاب لباس های ورزشی که عرق و رطوبت را جذب می کنند ضروری است!

جذب رطوبت مهمترین عاملی است که باید هنگام خرید لباس ورزشی در نظر گرفت. پارچه قابل تنفس به شما امکان می دهد بهتر و راحت تر به اهداف خود برسید. به این ترتیب عرق شما را کند نمی کند. با انتخاب لباس های تنفسی، می توانید مطمئن باشید که بهترین معامله را انجام داده اید.

5- پارچه لباس تمرین شما باید سبک باشد!

پنبه ترکیب شده با پلی استر همان چیزی است که باید در لباس های ورزشی به دنبال آن باشید. سبک‌ترین تی‌شرت ممکن را انتخاب کنید، زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد لباس‌های سنگین را در حین ورزش سنگین کند. هنگام مقایسه وزن لباس، پارچه نخی از همه سبک تر است.

 لباس ورزشی مناسب

لباس های ورزشی چگونه باید باشند؟

حال به معرفی انواع لباس های ورزشی و ویژگی های مهمی که آن ها را برای ورزش مناسب می کند می پردازیم. برای خرید لباس ورزشی می توانید به فروشگاه های همکار ویتامین مراجعه کنید.

  • لگ ورزشی مناسب

"لگ" یک انتخاب محبوب برای بدنسازان و ورزشکاران است. اما بهترین لگ چیست؟ لگ های خوب علاوه بر زیبایی باید دارای پارچه مناسب برای محافظت از پاهای ورزشکار در برابر گرما و سرما باشد. در عین حال، آنها باید انعطاف پذیر و نرم باشند و اجازه دهند ورزشکار آزادانه حرکت کند.

"لگ ورزشی" باید نسبتاً تنگ باشد تا با استفاده مکرر از پارگی جلوگیری شود و در صورت ضربه از پوست ورزشکار در برابر خراش و آسیب محافظت شود.

خنکی و جذب رطوبت نیز برای لگ ها مهم است. عرق کردن در حین ورزش می تواند عملکرد شما را مختل کند. اما وقتی شلوار لگ می پوشید، الیاف لگ رطوبت ناشی از تعریق را جذب می کند و شلوار لگ را سریعتر خشک می کند.

لباس زیری که در حین ورزش می پوشید بسیار مهم است. زیرا قرار است شما عرق کنید و پارچه آن باید بتواند عرق را جذب کند و بهداشت را تامین کند. بهترین پارچه برای شلوارک نخی است. زیرا این نوع پارچه باعث ایجاد حساسیت یا خارش نمی شود، شما را گرم نمی کند، بیشتر عرق نمی کند و اجازه می دهد هوا از آن عبور کند.

علاوه بر پارچه شورتک، کمربند هم باید راحت باشد و کمر را اذیت نکند. خیلی مهم است که "شورتک" شما تنگ و چسبیده نباشد. زیرا ممکن است باعث تحریک یا حتی عفونت شود. در مورد نیم تنه ورزشی نیز، پوشیدن "نیم تنه ورزشی" برای سفت نگه داشتن بافت سینه و جلوگیری از لرزش آن در حین تمرین بسیار مهم و ضروری است. 

  • لباس ورزشی

مهم ترین فاکتور در انتخاب لباس ورزشی اندازه مناسب است. یک پیراهن در اندازه مناسب انتخاب کنید تا بتوانید آزادانه حرکت کنید. علاوه بر این، پیراهن شما باید برای آب و هوای محل تمرین مناسب باشد. عامل مهم دیگر مواد است. لباس ورزشی شما باید بادوام باشد (در حین ورزش پاره نشود) و عرق را به سرعت خشک یا جذب کند.

  • کفش ورزشی

برای بسیاری از ورزش ها، کفش ضروری است. در چنین مواقعی حتما کفش مناسب ورزشی خود را انتخاب کنید. کفش‌های ورزشی مناسب از زانوها، پشت و مفاصل پا حمایت می‌کنند و فشار روی مفاصل را کاهش می‌دهند. نکته دیگری که در انتخاب کفش ورزشی باید به آن توجه کرد، انعطاف پذیری، سبکی و راحتی است. تهویه خوب کفش باعث ارتقای بهداشت و تمیزی و جلوگیری از بوی بد پا می شود.

 "برای خرید عمده لباس ورزشی مناسب کلیک کنید"

چرا باید لباس ورزشی بپوشم؟

ممکن است دقیقاً دلایل پوشیدن لباس ورزشی مناسب در حین ورزش را ندانید. در این قسمت می خواهیم تمام دلایل پوشیدن لباس ورزشی را به شما بگوییم.

1. راحتی در حین ورزش

یکی از مزیت های اصلی پوشیدن لباس ورزشی مناسب، راحتی و آرامشی است که در حین ورزش برای بدن شما فراهم می کند. اگر لباس‌هایتان راحت نباشد، نه تنها ورزش برایتان لذت‌بخش نخواهد بود، بلکه ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی شود. پوشیدن کفش های نامناسب ممکن است باعث ایجاد تاول در کف پای شما شود یا پوشیدن یک پیراهن تنگ یا گشاد باعث تحریک کمر و سینه شما می شود.

وقتی لباسی را انتخاب می کنید که هم راحت باشد و هم برای ورزش مناسب باشد، ورزش برای شما بسیار متفاوت خواهد بود. لباس ورزشی مناسب به شما این امکان را می دهد که به جای احساس ناراحتی و تحریک روی ورزش تمرکز کنید. علاوه بر این، لباس به هیچ وجه در ورزش شما اختلال ایجاد نمی کند.

2. خنک شدن هنگام عرق کردن و رعایت بهداشت

از آنجایی که هنگام ورزش زیاد عرق می کنید، پوشیدن لباس ورزشی مناسب ضروری است. با پارچه مناسب که اجازه گردش هوا را می دهد، عرق به سرعت جذب و خشک می شود و باعث می شود خیلی زود احساس خنکی کنید. این از منظر سلامت نیز بسیار مهم است.

علاوه بر توانایی عرق کردن، پارچه خوب باعث رشد باکتری ها نمی شود. بهداشت بهتر و رشد کمتر باکتری به این معنی است که دیگر از لباس های ورزشی بدبو استفاده نخواهید کرد.

3. محافظت از لباس های دیگر خود در برابر آسیب

اگر لباس ورزشی نپوشید چه می پوشید؟ احتمالاً لباس های معمولی روزمره شما! مشکل پوشیدن لباس های غیر ورزشی در حین ورزش این است که به سرعت فرسوده و قدیمی می شود (چون برای این منظور مناسب نیست) و در نتیجه هزینه زیادی در کنار ورزش دارد. در نتیجه ، می توانید یک ست لباس ورزشی بادوام و باکیفیت تهیه کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

4. دامنه حرکتی خود را افزایش دهید

حقیقت این است که هیچ کس با شلوار جین به باشگاه نمی رود. اما بسیاری از لباس هایی که ممکن است به اشتباه برای ورزش بپوشید، مانند شلوار جین، انتخاب اشتباهی هستند! لباس ورزشی باید آزاد، گشاد و راحت باشد.

 نکاتی برای خرید لباس ورزشی مناسب

نکاتی برای خرید لباس ورزشی مناسب

اگر از یک فروشگاه فیزیکی لباس می‌خرید، بهترین کار این است که یک بار آن را در فروشگاه امتحان کنید و ببینید آیا در آن راحت هستید یا نه. سعی کنید قبل از خرید لباس از مربی خود در مورد بهترین پارچه سوال کنید، سپس در مورد بهترین فروشگاه سوال کنید و مستقیماً به آن فروشگاه بروید.

اگر تصمیم به "خرید آنلاین لباس ورزشی" دارید، حتما به صفحه راهنمای خرید تکی مراجعه کنید؛ در غیر این صورت، بازگشت یا تعویض کالا ممکن است هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد. همچنین برای خرید عمده لباس ورزشی میتوانید به سایت pooyansport.ir مراجعه کنید.

هنگام خرید لباس ورزشی علاوه بر کیفیت و قیمت آن به زیبایی لباس نیز توجه کنید. لباس های زیبا حس خوبی به شما می دهند و به شما انگیزه می دهند که آنها را بپوشید و سپس ورزش کنید.

+ لباس مناسب برای یوگا و پیلاتس

لباس های مخصوص یوگا و پیلاتس معمولا به صورت ست ساخته می شود و شما می توانید با توجه به بودجه خود آنها را خریداری کنید. جنس این لباس‌ها معمولاً برای تمرینات یوگا و پیلاتس نرم و انعطاف‌پذیر است و باعث راحتی ورزشکار می‌شود. بهتر است از رنگ های خنثی مانند صورتی، کرم یا بژ استفاده کنید که به ماهیت تمرینات آرام بخش یوگا و پیلاتس نزدیک است.

+ پارچه مناسب برای لباس های ورزشی

پارچه لباس های ورزشی از ورزشی به ورزش دیگر متفاوت است. اما به طور کلی لباس هایی که از پنبه و الیاف طبیعی ساخته شده اند به دلیل سبک بودن و جذب رطوبت و عرق مناسب و خوب هستند. الیاف مصنوعی مانند نایلون سبک و راحت هستند، حتی طول عمر بیشتری دارند، اما عرق را جذب نمی کنند و علاوه بر ایجاد بوی بد، ممکن است باعث تحریک پوست شوند. پس اگر در حین ورزش زیاد عرق می کنید بهتر است لباس نخی بپوشید یا حداقل آستر لباستان نخی باشد.

 

مقاله پیشنهادی---گودی کمر چست؟ - درمان گودی کمر در منزل

 

نتیجه گیری و کلام آخر

استفاده از لباس ورزشی مناسب در ورزش بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در کیفیت تمرینات شما خواهد داشت. لباس ورزشی شما باید سبک و راحت باشد، پارچه باید به پوست شما اجازه تنفس دهد و رطوبت بدن را جذب کند. شما باید هم در لباس ورزشی خود احساس راحتی کنید و هم بهداشتتان رعایت شود.

نوشته شده در 1403-02-15 0 103

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد