چگونه کمر خود را لاغر کنیم؟ - نکات مهم برای لاغر کردن کمر

چگونه کمر خود را لاغر کنیم؟ - نکات مهم برای لاغر کردن کمر

چگونه کمر خود را لاغر کنیم؟ - نکات مهم برای لاغر کردن کمر ؛ راز داشتن کمر باریک چیست؟ بهترین ورزش برای کمر باریک و رسیدن به اندامی متناسب کدام است؟ چگونه می توانم سایز کمرم را کم کنم؟ کدام رژیم باعث از بین رفتن چربی شکم و پهلو می شود؟ اینها سوالاتی هستند که همه ما به صورت آنلاین در نزدیکی تعطیلات یا مهمانی جستجو می کنیم. حتی برخی از افراد به دنبال راه هایی برای لاغری دور کمر خود در یک هفته هستند، متاسفانه در این مدت کوتاه نمی توان به نتیجه رسید.

فروشگاه اینترنتی پویان اسپرت در این مقاله بهترین راه حل ها و تمرینات برای داشتن کمری باریک و اندامی زیبا را معرفی می کند. پس برای دستیابی به کمر باریک و شکمی صاف تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

 

چگونه می توانم کمرم را لاغر کنم؟

کاهش سایز دور کمر خواسته و آرزوی بیشتر افراد است! اما رسیدن به این آرزو چندان سخت نیست، اصول ساده ای دارد. نکته اصلی در دستیابی به کمر باریک تغییر سبک زندگی و یافتن سبک زندگی ورزشی است. عوامل زیر در رسیدن به هدف شما بسیار مهم هستند.

  •         رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشید
  •         تحرک و ورزش کافی داشته باشید
  •         استرس و اضطراب خود را کنترل کنید، زیرا به تنهایی عاملی برای تجمع چربی است
  •         به بهبودی و خواب خود توجه کنید

عواملی که به آن اشاره کردیم رازهای دستیابی به کمر باریک بود که در مقاله زیر به تفصیل توضیح خواهیم داد. اما باید بدانید که بهترین تغذیه و ورزش برای کمر باریک می تواند برای همه متفاوت باشد. بنابراین، توصیه می کنم برنامه شخصی خود را داشته باشید.

 چگونه می توانم کمرم را لاغر کنم؟

نکات مهم ورزشی برای کمر باریک

لاغری کمر چیزی نیست که بتوان با یک یا دو ترفند به آن دست یافت. این نیاز به یک سبک زندگی خاص از شما دارد! سبک زندگی که در آن همه چیز از تغذیه گرفته تا حرکت و ورزش و حتی خلق و خو و میزان خواب شما باید استاندارد باشد. در اینجا چند نکته تغذیه ای و ورزشی برای کمر باریک آورده شده است.

تغذیه بسیار بسیار مهم است

غذایی که برای خوردن انتخاب می کنید بیش از هر چیز دیگری بر بدن شما تأثیر می گذارد. به طور خلاصه، زمان حذف غذاهای ناسالم و تمرکز بر تغذیه سالم فرا رسیده است.

تغذیه سالم به معنای کم خوردن نیست، بلکه انتخاب غذاهای مقوی و توجه به کالری آنهاست. مهم است که وعده های غذایی سالم و متعادلی داشته باشید که نیازهای شما را برآورده کند، به شما انرژی بدهد و در عین حال کالری کنترل شده در محدوده مجاز داشته باشد.

لازم نیست تمام چربی ها را حذف کنید

بسیاری از افراد وقتی تصمیم می گیرند شکم خود را لاغر کنند و برای کمر باریک ورزش کنند، چربی ها را کاملا از بین می برند! این کاملا اشتباه است.دریافت مقدار کافی چربی های سالم در رژیم غذایی ضروری است و در واقع می تواند به کاهش وزن کمک کند. چربی های سالم عبارتند از آووکادو، آجیل، زیتون، روغن کنجد، روغن ماهی، سویا و غیره.

گرسنگی نکشید

همراه با ورزش کردن برای کمر باریک، نیازی نیست که گرسنه بمانید و آنقدر کم غذا بخورید که احساس فشار کنید. در عوض، برای کنترل گرسنگی و هوس خود بر افزایش مصرف پروتئین و فیبر تمرکز کنید و در هنگام اعتصاب گرسنگی از میان وعده های سالم مانند میوه ها یا آجیل استفاده کنید. این میان وعده ها کم کالری و در عین حال سالم هستند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

اغلب، غذاهایی که می خوریم نیستند که دور کمر ما را گشاد می کنند، بلکه نوشیدنی هایی هستند که مصرف می کنیم! نوشیدنی هایی مانند نوشابه، قهوه شیرین، آب میوه های بطری شده و غیره کالری بسیار بالایی دارند.

وقتی برای داشتن کمر باریک تلاش می کنید، همه اینها را حذف کنید و به جای آن آب بنوشید. آب ساده بهترین جایگزین است، زیرا به هضم غذا کمک می کند، پوست شما را شفاف می کند و بدن شما را هیدراته نگه می دارد. اگر به آب ساده علاقه ندارید، آن را با برگ نعنا یا لیمو طعم دار کنید.

حتما تمرینات هوازی انجام دهید

واقعیت این است که کاهش لکه وجود ندارد و برای رسیدن به کمر باریک، به کاهش وزن کلی نیاز دارید. خوشبختانه، یک راه عالی برای سوزاندن کالری، ورزش هوازی است. تمرینات هوازی را به همه توصیه می کنیم.

دویدن، رقصیدن، شنا و دوچرخه سواری همگی نمونه های عالی از تمرینات هوازی هستند که اغلب رایگان و مقرون به صرفه هستند! این تمرینات برای کاهش وزن و همچنین برای بهبود سلامت و تقویت خلق و خو بسیار موثر هستند

قدرت تمرینات قدرتی را دست کم نگیرید

در سفر تناسب اندام برای کمر باریک و کاهش وزن، تمرینات قدرتی یک اصل مهم است. هر مربی این را به شما خواهد گفت. اما چرا انجام تمرینات قدرتی اینقدر مهم است؟

ماهیچه یک بافت فعال است، به این معنی که حتی زمانی که در حالت استراحت نشسته اید، کالری می سوزاند. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری در زمان استراحت می سوزانید، متابولیسم شما بالاتر می رود. مثل این است که در سفر کاهش وزن سوار آسانسور شده اید!

خبر خوب این است که مانند کاردیو، تمرینات قدرتی نیز به اشکال مختلف ارائه می شود. وزنه زدن در باشگاه یکی از انواع تمرینات قدرتی است. اگر ورزشگاه را دوست ندارید، می توانید از نوارهای مقاومتی یا وزن بدن خود برای تمرینات قدرتی استفاده کنید و تمرینات لاغری کمر را در خانه انجام دهید.

انجام تمرینات هیت

اگر با تمرینات HIIT آشنایی دارید، می دانید که چقدر برای کاهش وزن و لاغری کمر موثر هستند! تمرینات HIIT شامل تمرینات هوازی با شدت بالا است. به این معنی که شما در مدت کوتاهی تمرینات هوازی شدید انجام می دهید که کالری سوزی بالایی دارد.

روی عضله سازی در قفسه سینه و باسن تمرکز کنید

برای لاغرتر نشان دادن کمرتان، در حین انجام HIIT و کاردیو، سعی کنید عضلات بالا و پایین تنه را نیز بسازید و شکل دهید. هرچه عضلات سینه، شانه و زیر بغل شما بزرگتر باشد، کمر شما باریکتر و لاغرتر به نظر می رسد. به طور مشابه، عضلات پایین تنه مانند باسن و چهار سر را به خوبی تمرین دهید تا اندازه آنها افزایش یابد و شکل ساعت شنی در بدن شما ایجاد شود.

 

مقاله پیشنهادی----ورزش در شب و تاثیر آن بر تناسب اندام

نتیجه گیری و کلام آخر

برای دستیابی به کمری باریک و خوش فرم، پیروی از یک برنامه غذایی مناسب و هدفمند، ورزش منظم و ایجاد تغییرات در سبک زندگی ضروری است. با کمی تغییر و تلاش، سلامت و شادابی خود را بهبود بخشیده اید و همچنین برای خود چهره ای متناسب ساخته اید.

نوشته شده در 1403-02-22 توسط تناسب اندام, بدنسازی 0 90

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد