کرانچ چیست؟ مهم ترین فواید کرانچ

کرانچ چیست؟ مهم ترین فواید کرانچ

کرانچ چیست؟ مهم ترین فواید کرانچ ؛ چقدر با حرکت کرانچ ها و تاثیرات فوق العاده آن آشنایی دارید؟ کرانچ یکی از بهترین تمرینات محسوب می شود که ماموریت آن درگیر کردن عضلات شکم است. چربی اضافی، به ویژه در ناحیه شکم، مانند قارچ رشد می کند. پس لازم است هر چه زودتر با یک اقدام چشمگیر، فرآیند چربی سوزی را آغاز کنید.

در این مقاله از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت انواع کرانچ ها را معرفی کرده و راهنمایی هایی در مورد نحوه اجرای آن ها ارائه می کنیم و تمام جزئیات مهم در مورد حرکت کرانچ را با شما در میان می گذاریم.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

کرانچ چیست؟

حرکت کرانچ یک تمرین سنتی و محبوب است که نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و در واقع کاملاً ساده است. این تمرین یکی از بهترین تمرینات برای درگیر کردن و تقویت عضلات مختلف شکم است. وقت آن رسیده است که این تمرین را امتحان کنید و از خواص عضله سازی آن بهره مند شوید.

نحوه اجرای کرانچ:

  • با نشستن روی زمین شروع کنید.
  • زانوهایتان را خم کنید و پا های خود را به طور صاف روی زمین بگذارید.
  • دستان خود را پشت سر خود قرار دهید یا روی سینه خود ضربدری کنید.
  • به آرامی شانه های خود را از زمین بلند کرده و تا نیمه به سمت بالا فشار دهید.
  • کمر شما نباید از زمین جدا شود. پس از 2 ثانیه مکث، به آرامی به موقعیت شروع بازگردید.

آیا کرانچ به کاهش چربی شکم کمک می کند؟

آیا انجام کرانچ منجر به لاغری شکم و باسن می شود؟ کرانچ قطعا فقط معده شما را کوچک نمی کند یا چربی آن ناحیه را به تنهایی از بین نمی برد. به طور کلی، تمرینات کرانچ به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند. این همچنین منجر به لاغری شکم و باسن می شود.

فواید کرانچ چیست؟

فواید کرانچ چیست؟

در اینجا برخی از مهمترین مزایای انجام کرانچ آورده شده است:

  • تقویت کردن میان تنه

با انجام کرانچ، میان تنه مرکزی خود را تقویت می کنید و اهمیت تقویت عضلات مرکزی را نمی توان نادیده گرفت. این ماهیچه ها از ستون فقرات محافظت می کنند، ساختار کلی بدن را شکل می دهند و قدرت این عضلات نشانگر آمادگی جسمانی است.

  • پیشگیری از صدمات و کمردرد

شاید مهم ترین آسیب ها و کمردردها ناشی از ضعف عضلات باشد، اما خوشبختانه با گذشت زمان، کرانچ عضلات شکم شما را قوی تر کرده و از آسیب های جدی کمر محافظت می کند.

  • بهبود وضعیت بدن

درگیر شدن در تمرینات عضلات شکم به طور مستقیم با وضعیت کلی بدن شما ارتباط دارد. ماهیچه های کمر و هسته شما گروهی را تشکیل می دهند که از هم ترازی ستون فقرات و وضعیت بدن شما پشتیبانی می کنند.

با تقویت عضلات مرکزی بدن، بدن شما به درستی در یک راستا قرار می گیرد، از هر گونه گودی کمر یا تاب خوردن به عقب جلوگیری می کند و وضعیت کلی بدن شما را بهبود می بخشد.

  • افزایش تعادل کلی بدن

پس از مدتی انجام تمرینات شکمی، متوجه بهبود تعادل و ثبات بدن خود خواهید شد. تعادل و ثبات بدن عملکرد شما را در ورزش افزایش می دهد و همچنین با اصلاح الگوهای حرکتی به شما کمک می کند در فعالیت های روزانه بهتر ظاهر شوید.

با کاهش توده عضلانی با افزایش سن و فرسودگی مفاصل، تعادل و ثبات شما به طور طبیعی کاهش می یابد. به همین دلیل است که تقویت عضلات مرکزی یک سرمایه گذاری در بدن شماست.

  • افزایش انعطاف بدن

کرانچ می تواند انعطاف پذیری باسن و ستون فقرات شما را افزایش دهد. انعطاف پذیری بیشتر به شما کمک می کند تا دامنه حرکتی وسیع تری داشته باشید و به شما این امکان را می دهد که حرکات را به طور صحیح و کامل بدون فشار اضافی روی مفاصل خود انجام دهید و از بدن انعطاف پذیر و قوی خود لذت ببرید.

علاوه بر این، افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت به شما کمک می کند تعادل بهتری داشته باشید و الگوهای حرکتی سالم را در فعالیت های روزانه خود دنبال کنید.

  • افزایش عملکرد ورزشی

قدرت و کنترل اصلی برای عملکرد ورزشی شما ضروری است. هر زمان که به فعالیت بدنی می پردازید، چه در ورزش و چه در زندگی روزمره، قدرت و قدرت شما از ماهیچه های اصلی شما ناشی می شود که از ستون فقرات و لگن شما محافظت و حمایت می کنند.

به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه ای عضلات مرکزی قوی دارند. با تقویت عضلات مرکزی بدن، به تدریج متوجه خواهید شد که در تمام حرکات دیگر عملکرد بهتری دارید و سرعت و چابکی شما به طور قابل توجهی بهبود یافته است و کرانچ یکی از بهترین تمرینات اصلی است.

 

مقاله پیشنهادی---آیا ورزش بعد از غذا خوردن مضر است؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

کاهش چربی در ناحیه شکم نه تنها ظاهر شما را بهبود می بخشد بلکه از بیماری های مختلف نیز پیشگیری می کند. اگر به دنبال رسیدن به تناسب اندام و چربی سوزی به خصوص در ناحیه شکم هستید، در کنار کرانچ که بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم است، حتما برنامه های تمرینی مربی ورزش خود را دنبال کنید.

نوشته شده در 1403-03-05 توسط تناسب اندام 0 96

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد