یوگا چیست؟ فواید ورزش یوگا برای سلامت بدن

یوگا چیست؟ فواید ورزش یوگا برای سلامت بدن

یوگا چیست؟ فواید ورزش یوگا برای سلامت بدن ؛ یوگا چیست؟ فواید ورزش یوگا برای سلامت بدن ؛ فواید یوگا به قدری خارق العاده است که با انجام تمرینات آن، زندگی شما واقعاً چشمگیر خواهد شد. ابتدا باید بدانید یوگا چیست و چگونه این ورزش محبوب را شروع کنید.

در مقاله زیر به طور مفصل به فواید یوگا و تمرینات آن خواهیم پرداخت. همچنین در مورد چیستی یوگا و فواید تمرین ورزش یوگا صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد میکنیم برای شروع این ورزش تا پایان این وبلاگ از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت همراه ما باشید. 

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

یوگا چیست؟

قدمت یوگا به هفت هزار سال قبل باز می گردد. این ورزش هزاران سال است که وجود داشته و اکنون در سراسر جهان بسیار محبوب شده است، تا جایی که می تواند پدیده قرن ما باشد. یوگا در واقع یک تمرین معنوی است. مجموعه ای از تمرینات ذهنی، جسمی و روحی برای افزایش کیفیت زندگی. این ساده ترین تعریفی است که می توانیم از یوگا ارائه کنیم.

در یوگا، تمرینات بدنی، تمرکز، تنفس عمیق و آرامش ذهن انجام می شود تا به افراد کمک کند آرامش و ذهن آگاهی پیدا کنند. جالب اینجاست که شایان ذکر است که با ورزش مدیتیشن نیز مرتبط است. این بدان معناست که هر چه فرد در تمرینات یوگا بهتر عمل کند، در مدیتیشن موفق تر خواهد بود.

تمرین‌کنندگان یوگا، هم مردان (یوگی‌ ها) و هم زنان (یوگینی‌ ها)، ذهن و بدن خود را از طریق وضعیت‌های مختلف بدنی، تمرین‌های تنفسی، تمرکز، آرامش، و سایر تمرین‌های یوگا به هم متصل می‌کنند. یوگا به صنعت چند میلیارد دلاری در سراسر جهان تبدیل شده است که شامل کلاس‌ها، دوره‌های مربیگری، کتاب‌ها، فیلم‌های آموزشی و تجهیزاتی مانند تشک می‌شود.

انواع یوگا

انواع مختلفی از این ورزش و شاخه های زیادی در این تمرین معنوی وجود دارد. با این حال، افزودن ساده تمرینات بدنی به برنامه روزانه می تواند به تقویت استقامت، قدرت، آرامش، انعطاف پذیری و به طور خلاصه، بهبود رفاه ما کمک کند. یوگای مدرن بر قدرت، چابکی و تنفس عمیق تمرکز دارد.

چنین تمریناتی می تواند به شما کمک کند ذهن و بدن آرام و سالم تری داشته باشید و از زندگی خود لذت بیشتری ببرید. این ورزش شامل سبک های تمرینی زیادی است و هر فردی با توجه به اهداف و آمادگی بدنی سبک مناسب خود را انتخاب می کند.

1. آشتانگا

این نوع یوگا از آموزه های قدیمی یوگا استفاده می کند. یوگا آشتانگا در دهه 1970 در غرب رایج شد. آشتانگا یوگا مجموعه ای از حرکات و تمرینات همراه با تکنیک های تنفسی خاص است.

2. بیکرام

یوگا بیکرام که به عنوان «یوگای داغ» نیز شناخته می‌شود، شامل مجموعه‌ای چالش برانگیز از ۲۶ حرکت است که در اتاقی گرم با دمای بالا انجام می‌شود. دمای استاندارد در این اتاق ها حدود 105 درجه فارنهایت با رطوبت 40 درصد است.

3. هاتا

هاتا یک اصطلاح رایج برای تمرینات اساسی و اساسی یوگا است. در این نوع، تکنیک های مختلف تنفس نیز در سری های متعدد آموزش داده می شود. کلاس های هاتا معمولاً به عنوان مقدمه ای ملایم برای کسانی که قبلاً کلاس یوگا را تجربه نکرده اند استفاده می شود.

4. یانگار

نوعی یوگا که از وسایلی مانند بلوک، تسمه و صندلی استفاده می کند تا به شما کمک کند بدن خود را به درستی تنظیم کنید و تعادل مناسب را حفظ کنید.

5. کوندالینی

کوندالینی یک سیستم انضباطی است که با هدف رهاسازی انرژی فروخورده انجام می شود. کلاس یوگا کوندالینی معمولاً با شعارهای آرامش بخش شروع می شود و با شعار پایان می یابد. آساناها و تمرینات مختلفی با هدف نظم و انضباط انجام می شود.

6. یوگا قدرتی

در اواخر دهه 1980، مربیان یوگای غربی سبک جدیدی از یوگا را با تمرینات اولیه یوگا ترکیب کردند و یوگای قدرت را ایجاد کردند. در این سبک تمرینات با سرعت بیشتر و شدیدتر انجام می شود که تا حدودی خاصیت عضله سازی دارد.

7. یوگای بارداری

این نوع که بیشتر به عنوان آمادگی برای زایمان شناخته می شود، از تمرینات خاصی برای مادران باردار بر اساس شرایط آنها استفاده می کند تا به آنها کمک کند تا تجربه بارداری بهتری داشته باشند و پس از زایمان سریعتر به فرم خود بازگردند و زایمان راحت تر شود.

 مهم ترین فواید ورزش یوگا برای بدن

مهم ترین فواید ورزش یوگا برای بدن

این ورزش فواید زیادی دارد که به دو دسته فواید جسمانی و فواید روحی تقسیم می شود. بیایید مزایای فیزیکی آن را بررسی کنیم که عبارتند از:

1. بهبود بیماری ها

بسیاری از مردم از یوگا به عنوان یک درمان مکمل در کنار درمان های پزشکی معمولی برای بهبود کیفیت زندگی خود استفاده می کنند. برخی شواهد نشان می دهد که این ورزش می تواند کیفیت زندگی افراد را با شرایط زیر بهبود بخشد:

  • سرطان پروستات:
    شرکت در کلاس یوگا دو بار در هفته در طول درمان سرطان پروستات، خستگی را کاهش می دهد و عملکرد جنسی و عملکرد دستگاه ادراری را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.
  • سکته:
    ورزش یوگا می تواند تعادل و عملکرد حرکتی را پس از سکته مغزی بهبود بخشد، حتی اگر فرد مدت ها پس از سکته شروع به ورزش کند.
  • روماتیسم مفصلی:
    شرکت در دوره های یوگا می تواند علائم و درد جسمی و روحی را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد. تحقیقات اولیه در مورد نقش یوگا در بهبود کیفیت زندگی در بسیاری از شرایط امیدوارکننده است. با این حال، اگر تحت درمان برای یک بیماری خاص هستید، بهتر است قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

2. انعطاف و تعادل

برخی افراد صرفا به منظور انعطاف بدن به این ورزش روی می آورند. زیرا انعطاف پذیری یکی از اولین و برجسته ترین فواید یوگا است. ممکن است در جلسه اول نتوانید انگشتان پای خود را لمس کنید، اما ناامید نشوید، جلسه به جلسه پیشرفت چشمگیری خواهید دید.

حرکات آسان یوگا اغلب تمرینات ملایم، متمرکز و مخصوصاً کششی هستند. اگر این تمرینات به طور منظم ادامه یابد، انعطاف پذیری عضلات و دامنه حرکتی مفاصل را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

3. قدرت عضلانی

درست است که فردی با هدف تقویت عضلات خود به تمرین یوگا روی نمی آورد، اما این ورزش در بهبود قدرت عضلانی بی تاثیر نخواهد بود. البته باید بدانید که یوگا به تنهایی برای تقویت عضلات کافی نیست. با این حال، قطعا به شما کمک می کند تا به هدف خود برای داشتن بدنی لاغرتر و بدون چربی برسید.

4. بهبود تنفس

تمرینات تنفسی که در یوگا انجام می دهید پرانایاما نامیده می شوند. انجام این تمرینات تنفسی در طول زمان باعث بهبود کیفیت تنفس و در نتیجه افزایش ظرفیت ریه شما می شود. این افزایش حجم ریه به دلیل انجام تمرینات یوگا باعث می شود هوای بیشتری وارد ریه های شما شود و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز و بافت های بدن شما برسد.

 

"تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت"

 

5. کاهش وزن و حفظ وزن

تحقیقات نشان می دهد که اگرچه تمرینات یوگا آرام و غیر سنگین هستند، اما در نهایت منجر به کاهش وزن می شوند. اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، باید یک برنامه حرفه ای را دنبال کنید.

6. سلامت قلب

یکی دیگر از مزایای یوگا این است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند. تمرین یوگا استرس را کاهش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. بنابراین، اگر می خواهید قلبی سالم داشته باشید و از بیماری های قلبی و عروقی دوری کنید، باید حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش کنید.

7. پیشگیری و بازیابی آسیب

ورزشکاران در تمام رشته های ورزشی برای جلوگیری از آسیب در حین ورزش و بهبودی پس از آن به تمرین یوگا روی می آورند. هدف از این تمرین موثر بر خلاف تمرینات بدنسازی، بازیابی بدن و بهبود عملکرد عضلات است.

 

مقاله پیشنهادی---کرانچ چیست؟ مهم ترین فواید کرانچ

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در پایان ، فواید یوگا واقعاً خارق‌ العاده است و با انجام تمرینات آن، زندگی شما واقعاً چشمگیر خواهد شد. با تمرین منظم، یوگا می تواند سلامت جسمی، سلامت روانی و کیفیت کلی زندگی شما را بهبود بخشد. این می تواند به کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری، بهبود وضعیت بدن و افزایش آرامش کمک کند. علاوه بر این، یوگا همچنین می تواند به تقویت قدرت، بهبود تعادل و افزایش تمرکز و تمرکز شما کمک کند.

به طور کلی، گنجاندن یوگا در برنامه روزانه شما می تواند تأثیر عمیقی بر زندگی شما داشته باشد و آن را پر جنب و جوش، صلح آمیز و رضایت بخش کند. بنابراین، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، یوگا را امتحان کنید و تحول شگفت‌انگیزی را که می‌تواند در زندگی‌تان ایجاد کند، تجربه کنید.

نوشته شده در 1403-03-07 توسط 0 101

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد