فواید ورزش سوارکاری - مهم ترین نکات سوارکاری

فواید ورزش سوارکاری - مهم ترین نکات سوارکاری

فواید ورزش سوارکاری - مهم ترین نکات سوارکاری ؛ چقدر با اسب سواری آشنایی دارید؟ هزاران سال است که انسان ها سوار بر اسب بوده اند و چیزی که زمانی وسیله حمل و نقل بود، امروزه به یک ورزش تبدیل شده است. اگر اسب سواری می کنید یا به آن علاقه دارید، ممکن است بخواهید در مورد مزایای آرامش بخش و لذت بخش این ورزش و همچنین برخی از تکنیک های مهم بیشتر بدانید. با ما در وبلاگ فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت همراه باشید تا به شما بگوییم به دنبال چه هستید.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

فواید اسب سواری برای تناسب اندام چیست؟

اسب سواری یک ورزش برای جسم و روح است! بله، این ورزش زیبا فواید زیادی برای ذهن و بدن شما دارد. به عنوان مثال، استرس را کاهش می دهد، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و مغز شما را تمرین می دهد. اسب سواری همچنین عضلات شما را تقویت می کند، یک تمرین قلبی عروقی را فراهم می کند و چندین مزیت مهم برای تناسب اندام دارد. در اینجا برخی از فواید اسب سواری برای تناسب اندام آورده شده است:

1. تقویت عضلات مرکزی

اسب سواری ورزشی است که نیاز به تعادل و ثبات دارد که در درجه اول توسط عضلات مرکزی تامین می شود. حفظ وضعیت بدنی مناسب بر روی زین این عضلات را فعال می کند و به مرور زمان منجر به بهبود قدرت مرکزی بدن می شود.

2. عضله سازی

نه تنها اسب سواری برای افزایش قدرت بدنی عالی است، بلکه سوارکاری منظم به عضله سازی و افزایش دامنه حرکتی شما کمک می کند.
کسانی که تازه اسب سواری را شروع کرده اند یا بعد از مدتی دوباره سوار اسب شده اند، بدون شک درد بعد از اسب سواری را به یاد خواهند آورد، درست مانند درد بعد از تمرین!

در هر قسمت از اسب سواری، یک سری از گروه های عضلانی درگیر هستند. چه در حال سوار شدن بر اسب، سوار شدن با سرعت، تغییر جهت یا یورتمه، گروه های عضلانی شما سخت کار می کنند.
اسب سواری گروه های عضلانی مختلف به ویژه عضلات مرکزی و پایین تنه را درگیر می کند. این گروه های عضلانی شامل عضلاتی مانند راست شکم، ، باسن، چهارسر ران می شوند.

3. افزایش تعادل و هماهنگی

برای حفظ ثبات در حین اسب سواری، باید مرکز ثقل خود را با مرکز ثقل اسب تراز کنید. این کار آسان نیست و نیازمند تلاش و تمرین فراوان است. خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید! دلیلش این است که مرکز ثقل اسب همیشه در نوسان است.

برای یافتن تعادل خود در حین اسب سواری، باید موقعیت مناسبی را روی زین پیدا کنید، بدن خود را تراز کنید و وزن خود را به طور مساوی و ایمن بر روی رکاب با هر دو پا تقسیم کنید.

4. کالری سوزی

شاید فکر کنید در ورزش سوارکاری، اسب تمام کارهای سخت و تمام کارها را انجام می دهد، بنابراین تمام کالری سوزی برای اسب خواهد بود. بله، این گفته صحیح است; اما سوارکار نیز در حال ورزش و سوزاندن کالری است.

درگیر کردن ماهیچه ها و تلاش برای حفظ تعادل روی اسب، کالری بسیار بیشتری از آنچه فکر می کنید می سوزاند. هنگامی که برای اولین بار این ورزش را شروع می کنید، به سادگی نشستن روی اسب بسیار چالش برانگیز خواهد بود. اما با گذشت زمان، همه حرکات برای شما عادی می شود. با این حال، فراموش نکنید که حتی زمانی که کاملا حرفه ای می شوید، باز هم درگیر کار سخت و سوزاندن کالری بالایی هستید.

5. کاهش فشار خون

یکی از فواید ورزش منظم برای سلامتی، تنظیم فشار خون است. تحقیقات نشان داده است که فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون بالا را بین 5 تا 8 میلی متر جیوه کاهش دهد. همچنین ثابت شده است که بودن در کنار حیوانات به کاهش فشار خون کمک می کند و اسب سواری برای رفع خستگی و کاهش استرس بسیار عالی است، بنابراین یک موقعیت برد-برد است.

اگر به اسب حیوان نجیب و این ورزش علاقه دارید، نه تنها می توانید از گذراندن وقت با اسب لذت ببرید بلکه از مزایای این ورزش به ویژه بهبود فشار خون نیز بهره مند شوید.

6. تقویت سیستم قلبی عروقی

اسب ها نه تنها نماد عشق و محبت هستند، بلکه برای سلامت قلب سوارکاران نیز واقعاً مفید هستند! اسب سواری یک ورزش هوازی است که اگر به طور منظم انجام شود، سیستم قلبی عروقی شما را تقویت می کند.

 چگونه اسب سواری کنیم؟ برای اسب سواری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

چگونه اسب سواری کنیم؟ برای اسب سواری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اجازه دهید چند تکنیک و نکات ساده را به شما معرفی کنیم تا به شما کمک کند در این ورزش تسلط بیشتری پیدا کنید و کار خود را آسان تر کنید.

  • سعی کنید با اسب ارتباط عاطفی برقرار کنید

ایجاد رابطه دوستانه با اسب جزء ضروری ورزش سوارکاری و اولین قدم برای یک ارتباط زیبا و جذاب است. به سرعت متوجه خواهید شد که اسب حیوانی احساسی و حساس است و تعامل با آن برای شما لذت بخش خواهد بود.

بار اول با یک مربی نزدیک به اسب بروید و به مربی اجازه دهید اسب را آرام کند. سپس بازوی خود را دراز کنید و اجازه دهید اسب پشت دست شما را بو کند. این اغلب به عنوان "دست دادن با اسب" شناخته می شود و نشانه ای از رضایت اسب برای سوار شدن در نظر گرفته می شود.

  • همیشه اعتماد به نفس داشته باشید

حسی که تجربه می کنید به اسب منتقل می شود، پس با اطمینان و آرامش سوار اسب شوید تا اسب نیز احساس راحتی و آرامش کند و مضطرب نشود.

  • نحوه صحیح سوار شدن بر اسب را یاد بگیرید

اسب سواری برای اولین بار با مربی ضروری است. روش صحیح سوار کردن اسب استفاده از پای چپ و قرار دادن آن بر روی رکاب است زیرا اسب ها نیز این گونه آموزش دیده اند.

یک پایه چهار پا در سمت چپ اسب قرار دهید و به آرامی پای چپ خود را در رکاب قرار دهید. افسار اسب را با دست چپ خود بگیرید و پای راست خود را بالا بیاورید، سپس به آرامی سوار شوید. مراقب باشید که به گردن اسب فشار نیاورید و به آن فشار وارد نکنید. زیرا این می تواند به اسب آسیب برساند.

 

"تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت"

 

  • نگاهتان را رو به جلو نگه دارید

شاید از خواندن این تکنیک تعجب کنید زیرا بسیار معمولی به نظر می رسد اما نکته بسیار مهمی است! بسیاری از مبتدیان به اسب نگاه می کنند، اما این یک اشتباه است و شما باید به جلو نگاه کنید. نگاه کردن به سر اسب در ورزش سوارکاری مانند نگاه کردن به کاپوت ماشین در هنگام رانندگی است! پس به جلو نگاه کنید و به مسیر توجه کنید.

  • آهسته حرکت کنید

زمانی که مبتدی هستید، هرگز حرکات نمایشی یا کارهای عجیب و غریب روی اسب انجام ندهید! به مبتدیان اکیداً توصیه می شود که فقط با اسب راه بروند. اجازه دهید اسب به شما عادت کند و همچنین به موقعیت، حرکت و احساس کلی که با هم دارید عادت کنید. هر حرکت جدید، افزایش سرعت یا پرش های ساده نیاز به مربیگری حرفه ای دارد و نباید به تنهایی انجام شود.

  • به گرفتن افسار عادت نکنید

سوارکاران مبتدی ممکن است برای حفظ تعادل خود، افسار را بکشند، اما این یک اشتباه است! سعی کنید از همان ابتدا عادت به گرفتن افسار نکنید. زیرا ممکن است یک موقعیت یا حادثه رخ دهد و شما ممکن است زمین بخورید! درعوض، از مربی خود بخواهید تا به شما یاد دهد که چگونه تعادل را با توجه به بدن و اسب خود به دقت حفظ کنید. تنظیم وضعیت بدن، کشیدن پاها یا نگه داشتن افسار (به آرامی و مهربانی) راه هایی برای حفظ تعادل در اسب هستند.

 

مقاله پیشنهادی---یوگا چیست؟ فواید ورزش یوگا برای سلامت بدن

 

نتیجه گیری و کلام آخر

اسب سواری یک ورزش لذت بخش است که فواید مختلفی برای تناسب اندام، سلامت بدن و سلامت روان دارد. در این مقاله در مورد فواید اسب سواری صحبت کردیم و نکات و تکنیک های مختلفی که یک سوارکار باید بداند را آموزش دادیم.

نوشته شده در 1403-03-09 توسط تناسب اندام 0 109

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد