اهمیت تمرینات بدنسازی برای قایقرانان

اهمیت تمرینات بدنسازی برای قایقرانان

چرا بدنسازی برای قایقرانان ضروری است؟ چه چیزی تمرینات بدنسازی را برای ورزشکاران این رشته حیاتی می کند؟ یک قایقران برای موفقیت و درخشش در رشته خود کدام عضلات را باید تقویت و ورزش کند؟ تمرینات بدنسازی قایقرانی چه تاثیری بر بدن و پیشرفت قایقرانان دارد؟

قایقرانی فقط یک ورزش آبی نیست. این یک ورزش قدرتی و استقامتی هیجان انگیز است که به بدن بسیار قوی نیاز دارد.در این وبلاگ از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت با ما همراه باشید تا تمام رازهای دستیابی به اندامی قدرتمند را فاش کنیم و بهترین تمرینات بدنسازی برای قایقرانی را معرفی کنیم.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

دلیل اهمیت تمرینات بدنسازی قایقرانی چیست؟

چرا قایقرانان باید تمرینات بدنسازی انجام دهند؟ لازم است بدانید که نه تنها قایقرانی، بلکه هر ورزش دیگری که در سطح حرفه ای انجام شود، نیاز به تمرینات بدنسازی خاصی دارد. در غیر این صورت به عنوان یک ورزشکار با افت عملکرد، فشار بیش از حد، خستگی و حتی آسیب مواجه خواهید شد. اما چرا قایقرانان دقیقاً به تمرینات بدنسازی نیاز دارند؟

بیایید قایقرانی را مرور کنیم. ابتدا برای به حرکت درآوردن قایق به قدرت قابل توجهی نیاز دارید. سپس، برای هر حرکت رو به جلو، به قدرت لازم برای ادامه پارو زدن نیاز دارید. همچنین حفظ شتاب قایق نیازمند تلاش مستمر و تولید نیروی ثابت است و نیرو از کجا می آید؟ از ماهیچه های پارویی!

چه زمانی عضلات پارویی می توانند نیرو تولید کنند؟ زمانی که تمرینات بدنسازی قایقرانی را به خوبی انجام داده باشند. در دنیای قایقرانی، اهمیت تمرینات قدرتی را نمی توان نادیده گرفت. در اینجا چند دلیل برای اهمیت تمرینات بدنسازی قایقرانی آورده شده است:

  • افزایش قدرت عضلانی
  • حفظ ثبات مفصل
  • تعادل عضلانی
  • از صدمات جلوگیری کنید
  • استقامت عضلات بیشتر برای مسابقات و مسافت های طولانی

کدام ماهیچه ها برای قایقرانی باید تقویت شوند؟

هر عضله ای که در قایقرانی استفاده می شود باید با تمرینات بدنسازی قایقرانی به خوبی تقویت و تمرین شود.

  • عضلات پشت
  • عضلات شانه
  • ماهیچه های سینه
  • عضلات بازو و دست
  • عضلات مرکزی
  • عضلات پایین تنه

ممکن است فکر کنید که فقط عضلات پشت یا عضلات بازو که پارو را نگه می‌دارند مسئول تمام کار پارویی هستند و مهم هستند، اما داستان بسیار پیچیده‌تر است. در حالی که یک بازو در حال انجام یک حرکت کششی (عقب) روی قایق است، بازوی مقابل باید یک حرکت هل دادن به جلو انجام دهد. بنابراین برای چرخش طبیعی بالاتنه در حین حرکت قایقرانی به یک هسته بسیار قوی نیاز است.

علاوه بر این، عضلات مایل خارجی شکم به ایجاد نیرو کمک می کنند و عضلات صاف کننده ستون فقرات از ستون فقرات ورزشکار در طول حرکات چرخشی محافظت می کنند.

ماهیچه های ساعد و ماهیچه های دست که همگی مسئول قایقرانی هستند باید به خوبی تمرین داده و تقویت شوند. در نهایت، عضلات سرینی و ساق پای شما نقش مهمی در قایقرانی دارند و بدن ورزشکار را روی قایق ثابت نگه می دارند (برای جلوگیری از افتادن).

 چگونه برای قایقرانی استقامت عضلانی ایجاد کنیم؟

چگونه برای قایقرانی استقامت عضلانی ایجاد کنیم؟

از آنجایی که قایقرانی یک فعالیت هوازی قدرتی است، تمرینات قدرتی هوازی و مخصوص قایقرانی برای ایجاد استقامت عضلانی در پاروزنان ضروری است.

تمرینات هوازی برای افزایش استقامت عضلانی در قایق رانی

دویدن می تواند یک ورزش مکمل خوب برای قایقرانی باشد. با این حال، فعالیت هایی مانند شنای استقامتی یا دوچرخه سواری نیز گزینه های هوازی خوبی هستند. به ویژه شنا، استقامت عضلانی شما را افزایش می دهد و عملکرد شما را در هنگام پارو زدن بهبود می بخشد. دوچرخه سواری، به ویژه دوچرخه سواری در کوهستان، می تواند استقامت عضلانی شما را افزایش دهد و همان گروه های عضلانی درگیر در قایقرانی را تقویت کند.

تمرینات قدرتی برای افزایش استقامت عضلانی در قایق رانان

یکی دیگر از راه های بهبود استقامت عضلانی، انجام تمرینات قدرتی خاص است که توسط مربی برنامه ریزی شده است.

برای افزایش استقامت عضلانی، معمولاً باید 1 تا 3 بار در هفته تمرینات استقامتی انجام دهید و بین جلسات حداقل دو روز استراحت داشته باشید. مطمئن شوید که با گرم کردن (مانند فعالیت های هوازی سبک مانند طناب زدن یا دویدن) شروع کنید.

نمونه تمرینات بدنسازی مناسب برای قایقرانی

اگر می خواهید در قایقرانی برتر باشید، سرعت یا قدرت پارو زدن خود را افزایش دهید و به طور کلی در این ورزش بدرخشید، به تمرینات بدنسازی نیاز دارید. از آنجایی که قایقرانی تقریباً تمام عضلات را درگیر می کند، به یک برنامه بدنسازی جامع نیاز دارید. لازم است به طور خاص روی قدرت مرکزی، قدرت ساق پا، باسن، قدرت بازوی شانه و عضلات پشت کار کنید.

  • برای تقویت عضلات پایین تنه، می توانید تمریناتی مانند اسکات، پرس پا، استپ آپ و لانگز انجام دهید.
  • برای عضلات مرکزی، پلانک یا پیچش روسی را امتحان کنید.
  • برای عضلات بالاتنه، پرس شانه، ردیف سوئدی، پرس سینه و غیره عالی هستند.

 

مقاله پیشنهادی---مهم ترین فواید طناب زدن چیست؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

هر ورزشی که می خواهید به صورت حرفه ای دنبال کنید نیاز به تمرینات قدرتی و بدنسازی دارد. یک قایقران باید عضلات خود را به خوبی تقویت کند تا در ورزش خود بدرخشد و بهترین عملکرد و استقامت را داشته باشد. تقویت عضلات با انجام منظم تمرینات بدنسازی قایقرانی به دست می آید. در این مقاله در مورد تمرینات قدرتی مخصوص قایقرانان صحبت کردیم و بهترین تمرینات بدنسازی برای قایقرانی را معرفی کردیم.

نوشته شده در 1403-03-16 توسط تناسب اندام, بدنسازی 0 96

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد