مهم ترین اشتباهات ورزشی

مهم ترین اشتباهات ورزشی

مهم ترین اشتباهات ورزشی ؛ درک اشتباهات ورزشی مهم است زیرا این ایده جدیدی نیست که بگوییم ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید. ورزش ماهیچه ها و استخوان های شما را تقویت می کند، سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد، حافظه را تقویت می کند، خواب را بهبود می بخشد و بسیاری از فواید دیگر!

با این حال، فقط ورزش برای بهره مندی از مزایای ورزش کافی نیست. نحوه انجام آن بسیار مهم است. برای داشتن یک تمرین با کیفیت و جلوگیری از آسیب باید با اصول صحیح ورزش کنید.

در این مقاله از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت مهم ترین اشتباهات ورزشی را معرفی می کنیم تا بتوانید آنها را به خوبی تشخیص دهید و زودتر به این مسائل بپردازید. این اشتباهات نه تنها مانع پیشرفت شما می شود بلکه خطر آسیب دیدگی را نیز افزایش می دهد.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

گرم نکردن بدن یکی از بزرگترین اشتباهات ورزشی

هنگامی که یک کش برای مدت طولانی نشسته باشد، اگر آن را به طور ناگهانی بکشید، می شکند. اما اگر کمی آن را بکشید و رها کنید و سپس به تدریج آن را بیشتر بکشید. بسیار الاستیک و انعطاف پذیر می شود. به زبان ساده آماده شده است. این دقیقا همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد. به خوبی برای ورزش آماده شوند. گرم کردن بدن تنها راه آماده کردن بدن برای ورزش است.

گرم کردن قبل از ورزش ماهیچه ها، قلب و ریه های شما را برای فعالیت بدنی آماده می کند، دمای بدن و جریان خون را افزایش می دهد، خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد و به آمادگی ذهن شما برای تمرین کمک می کند.

نداشتن برنامه ورزشی شخصی و هدفمند

ورزش بدون برنامه مشخص زمان و تلاش شما را هدر می دهد. ورزش بدون برنامه به تدریج از شور و شوق ورزشکار می کاهد و در نهایت باعث می شود که ورزش به طور کامل کنار گذاشته شود.

اما راه حل چیست؟ ابتدا باید هدف خود را برای ورزش به وضوح مشخص کنید. جلسات و روزهای تمرینی خاصی داشته باشید و یک برنامه شخصی را دنبال کنید. به این ترتیب نتایج ورزش خود را بر روی بدن خود خواهید دید و به مرور زمان پایبندی به این برنامه ورزشی برای شما تبدیل به یک عادت شده و انجام آن را بسیار آسان خواهید کرد.

توجه نکردن به ریکاوری

غفلت از بهبودی برای یک ورزشکار به اندازه حذف وعده های غذایی خطرناک است! وقت نگذارید برای استراحت و ریکاوری یک اشتباه ورزشی خطرناک است که متاسفانه بسیاری از افراد ناآگاهانه به آن دچار می شوند.

اگر بدون دادن زمان کافی برای ریکاوری و بهبود به بدن خود تمرین کنید، نه تنها عملکرد شما آسیب می بیند، بلکه بدن شما در معرض آسیب قرار می گیرد. رشد ماهیچه ها و تاندون ها در روزهای استراحت اتفاق می افتد، زمانی که فیبرهای عضلانی شما زمان لازم برای ترمیم و تقویت را دارند.

حواس پرتی خود در طول جلسات تمرینی

زمان تمرین یک زمان شخصی است که برای تمرکز بر جسم و ذهن خود برای خود در نظر گرفته اید. همراه داشتن موبایل خود در تمرین به این معناست که این زمان را از خود گرفته اید و آن را به گوشی خود اختصاص داده اید. استفاده از تلفن تمرکز، خلاقیت و اشتیاق شما را کاهش می دهد. متأسفانه استفاده از تلفن یک اشتباه رایج ورزشی است.

عدم پایبندی به برنامه های آموزشی

وقتی در مورد عدم پایبندی به تمرین صحبت می کنیم، ممکن است فکر کنید منظور ما کسانی است که ورزش را شروع کرده و بعد از مدت کوتاهی آن را ترک می کنند، که در واقع مسئله مهمی است که اعتماد به نفس شما را تضعیف می کند.

اما گروه دیگری هستند که به تمرینات خود متعهد نیستند و آنها هستند که از تمرینی به تمرین دیگر می پرند و می خواهند همه چیز را امتحان کنند. چنین رفتاری همچنین اعتماد به نفس شما را تضعیف می کند زیرا نمی توانید روی یک چیز تمرکز کنید و نتایج را ببینید.

بهترین نتایج از ثبات و پایبندی به برنامه تمرینی شما حاصل می شود. اگر از ورزش‌های متنوع و جدید لذت می‌برید، توصیه می‌کنیم یک روز تمرین HIIT را در برنامه خود بگنجانید، که تمرین‌های جدید و هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد که شما را هیجان‌زده و شگفت‌زده می‌کند.

انتظارات غیر واقعی و عجیب از ورزش

اهداف و انتظارات شما از ورزش و ورزش باید واقع بینانه باشد. شما نمی توانید در مدت کوتاهی به اهداف بسیار بزرگ و غیرواقعی دست یابید و اگر چنین اهدافی را در سر داشته باشید به سرعت دلسرد و بی انگیزه می شوید.

به عنوان مثال، برای کاهش وزن، نمی توان تنها به «ورزش» تکیه کرد. برای کاهش وزن باید برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و در کنار ورزش از آن پیروی کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

نادیده گرفتن درد و ناراحتی

درد بعد از ورزش طبیعی است! اما درد یا ناراحتی شدید اینطور نیست! به بدن خود گوش دهید و بین درد مفید (درد خفیف) و درد هشدار دهنده (درد تیز و ناتوان کننده) تفاوت قائل شوید. اگر مورد دوم را تجربه کردید، حتما استراحت کنید یا با پزشک خود تماس بگیرید.

انجام ورزش های نامتعادل

انجام ورزش های نامتعادل یک اشتباه اساسی در ورزش است، اما با یک مربی آگاه می توان از چنین اشتباهاتی جلوگیری کرد. ورزش نامتعادل شامل تمرکز بیش از حد بر روی نوع خاصی از ورزش یا گروه عضلانی است که نه تنها نتایج ضعیفی به همراه دارد بلکه می تواند مضر نیز باشد. به عنوان مثال، تاکید بیش از حد بر تمرینات شکمی در حالی که از تمرینات کمر غفلت می کند، می تواند تعادل بدن شما را مختل کرده و منجر به درد شود.

علاوه بر این، صرفاً انجام تمرینات هوازی و بی توجهی به تمرینات قدرتی یا برعکس، یکی دیگر از اشتباهات رایج ورزشی است. ترکیبی از تمرینات قدرتی و هوازی رویکرد درست و مناسبی محسوب می شود.

حواس پرتی خود در طول جلسات تمرینی

داشتن رژیم غذایی نامناسب

داشتن رژیم غذایی نامناسب یکی دیگر از اشتباهات در مورد ورزش است. وقتی ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه می کنید، نیازهای تغذیه ای شما نیز تغییر می کند. تغذیه شما به عنوان "سوخت" برای بدن شما عمل می کند و اگر برنامه ریزی مناسبی برای آن نداشته باشید، تاثیر منفی بر ورزش شما خواهد داشت.

بسته به اهداف خود (افزایش وزن، کاهش وزن، عضله سازی، چربی سوزی) و نوع تمرینی که انجام می دهید (بدنسازی، بسکتبال، فوتبال، پیلاتس)، به یک برنامه غذایی خاص نیاز دارید که انرژی لازم را برای تمرینات شما فراهم کند و به عضلات شما اجازه دهد. برای بازیابی. داشتن تغذیه مناسب به شما کمک می کند تا سریعتر به اهداف خود برسید.

تکنیک های نادرست و ورزش در فرم اشتباه

تکنیک های نادرست و ورزش در فرم اشتباه یکی از خطرناک ترین اشتباهات ورزشی است. این نه تنها اثربخشی تمرین شما را کاهش می دهد، بلکه خطر آسیب دیدگی را نیز افزایش می دهد. به خصوص در بدنسازی و تمرینات قدرتی، اشتباهات فنی و فرم نامناسب بسیار رایج و متاسفانه خطرناک است. به عنوان مثال، انجام نادرست تمرین "دد لیفت" می تواند آسیب جدی و دائمی به ستون فقرات شما وارد کند.

اما نگران نباشید! داشتن یک مربی و پیروی از یک برنامه مناسب از شما مراقبت می کند. همچنین می توانید اپلیکیشن ویتامین را نصب کنید و به تمامی حرکات ورزشی دسترسی رایگان داشته باشید. در قسمت بانک حرکت فیلم و توضیحات هر تمرین وجود دارد.

ورزش بیش از حد و به روش نادرست

ورزش بیش از حد و به روش نادرست یکی از رایج ترین اشتباهات ورزشی در بدنسازی است، انجام تکرارها و ست های زیاد. فکر نکنید که هر چه بیشتر ورزش کنید بهتر است! وقتی ماهیچه ها بیش از حد خسته می شوند، به طور ناکارآمد کار می کنند و هیچ پیشرفت یا فایده ای در انجام آن وجود ندارد.

از طرفی، یکی دیگر از اشتباهات ورزشی مشابه، بلند کردن وزنه های خیلی سنگین است! بلند کردن وزنه های خیلی سنگین تکنیک شما را خراب می کند و شما را در معرض آسیب جدی قرار می دهد. علاوه بر این، زمانی که وزنه های بیش از حد سنگین بلند می کنید، تمرین را ناقص انجام می دهید که هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

 

مقاله پیشنهادی---اهمیت تمرینات بدنسازی برای قایقرانان

 

نتیحه گیری و کلام آخر

برای بهره مندی کامل از فواید ورزش، تمرین منظم و انجام حرکات و تمرینات به طور صحیح و مناسب ضروری است. در این مقاله به معرفی و توضیح اشتباهات رایج ورزشی پرداخته ایم. متأسفانه انجام این اشتباهات ورزشی نه تنها بر نتایج تمرین شما تأثیر می گذارد، بلکه در بسیاری از موارد منجر به آسیب های جزئی تا شدید می شود.

نوشته شده در 1403-03-22 توسط لایف استایل 0 88

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد