اگر هر روز وزنه بزنیم چه اتفاقی می افتد؟ - فواید روزانه وزنه زدن

اگر هر روز وزنه بزنیم چه اتفاقی می افتد؟ - فواید روزانه وزنه زدن

اگر هر روز وزنه بزنیم چه اتفاقی می افتد؟ - فواید روزانه وزنه زدن ؛ حتما شنیده اید که ورزش های هوازی به تنهایی برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب کافی نیستند. گنجاندن تمرینات با وزنه در برنامه تمرینی خود ضروری است. اما آیا وزنه برداری روزانه برای بدن مفید است یا به طور بالقوه می تواند باعث آسیب شود؟ برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب وزنه برداری روزانه به ادامه وبلاگ از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت مراجعه کنید.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

آیا ورزش هوازی برای تناسب اندام کافیست؟

اگر قصد کاهش وزن یا رسیدن به اندامی متناسب دارید، می دانید که ورزش هوازی برای رسیدن به هدف شما کافی نیست. تمرینات قدرتی یا وزنه برداری باید در برنامه تمرینی شما گنجانده شود تا بدنی فشرده تر و ماهیچه های تراشیده داشته باشید.

تمرینات با وزنه به عنوان نوعی ورزش مقاومتی به عضله سازی، افزایش قدرت، بهبود عملکرد، پیشگیری از آسیب و درد، کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری و افزایش سلامت روان و اعتماد به نفس کمک می کند.

هر چه بیشتر تمرین کنید و تمرینات قدرتی و وزنه برداری را انجام دهید، مهارت های بیشتری در درون خود ایجاد می کنید و در بیشتر موارد نتایج بهتری خواهید دید. با این حال، محدودیت هایی وجود دارد. در برخی از تمرینات، انجام بیشتر آنها لزوما به معنای نتایج بهتر نیست.

در حالی که داشتن ثبات برای ایجاد عادات سالم و پیشرفت به سمت اهداف ضروری است، ممکن است در آن زیاده روی کنید. در ادامه با فواید وزنه برداری روزانه، خطرات احتمالی و نحوه گنجاندن آن در برنامه روزانه خود آشنا خواهید شد.

فواید وزنه زدن روزانه چیست؟

وزنه برداری فواید بی شماری دارد و دانشمندان همچنان به کشف راه های جدیدی برای بهبود سلامت و تندرستی می پردازند. مانند همه انواع ورزش ها، وزنه برداری سلامت قلب و عروق و متابولیسم را تقویت می کند و منجر به کاهش خطر بیماری های مزمن و مرگ و میر می شود.

  • کمک به ایجاد ترکیب بدنی سالم، کاهش وزن و حفظ وزن

وزنه برداری متابولیسم شما را افزایش می دهد که برای دستیابی و حفظ وزن سالم ضروری است. وزنه زدن می تواند به ساخت و حفظ عضله کمک کند، که به نوبه خود باعث افزایش کالری سوزی حتی در حالت استراحت می شود.

این اثر به این دلیل است که بافت عضلانی در مقایسه با بافت چربی از نظر متابولیکی فعال تر است (انرژی بیشتری می سوزاند). وزنه برداری همچنین توانایی شما را در استفاده از چربی به عنوان انرژی (اکسیداسیون چربی و لیپولیز) افزایش می دهد و چربی احشایی و زیر جلدی را کاهش می دهد که منجر به ترکیب بهتر بدن (کاهش چربی و افزایش عضلات) می شود.

  • افزایش قدرت بدن

قدرت عضلانی توانایی بدن شما را برای انجام کارهای روزانه افزایش می دهد و به شما امکان می دهد راه بروید، وسایل حمل کنید، بدوید، بالا بروید، اشیاء را بلند کنید و شیشه های تنگ را باز کنید. با این حال، اندازه و قدرت عضلات با افزایش سن کاهش می یابد. تمرینات مقاومتی و وزنه برداری برای عضله سازی و حفظ قدرت با افزایش سن بسیار مهم هستند.

حتی بدون در نظر گرفتن روند پیری، قوی و توانا بودن زندگی روزمره شما را بهبود می بخشد. این به شما امکان می دهد مستقل تر باشید، احساس قدرت کنید و کارهای روزانه را با مشکل کمتر انجام دهید. عضلات قوی تر همچنین به معنای محافظت بهتر از مفاصل است و می تواند فعالیت های ساده مانند پیاده روی را کاربردی تر و آسان تر کند.

  • عضله سازی

بافت عضلانی با ایجاد محرکی ساخته می شود که آن را وادار می کند تا با نیازهای جدید سازگار شود. بهترین راه برای انجام این کار، وزنه برداری یا هر نوع تمرین مقاومتی است. وزنه برداری یک روش بسیار موثر، کارآمد و به راحتی قابل پیگیری برای عضله سازی است. تمرینات قلبی عروقی که شامل تمرینات مقاومتی نمی شوند برای عضله سازی موثر نیستند.

عضله سازی چندین عامل سلامتی را بهبود می بخشد، زیرا داشتن سطوح پایین توده بدنی بدون چربی که شامل ماهیچه ها و استخوان ها می شود، خطر بیماری های مزمن، جراحات، درد و مرگ و میر را کاهش می دهد و منجر به بهبود سلامت و افزایش طول عمر می شود.

  • بهبود سلامت استخوان

وزنه برداری باعث تحریک رشد استخوان و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان می شود. کار با وزنه یک روش درمانی برای شرایطی است که بر استخوان ها تأثیر می گذارد و نشان داده شده است که کمردرد و درد ناشی از آرتریت و فیبرومیالژیا را کاهش می دهد.

  • جلوگیری از آسیب و درد

دردها و آسیب های مختلف می تواند افراد را در مراحل مختلف زندگی خود به حاشیه براند. کمردرد به تنهایی 80 درصد از بزرگسالان را در طول زندگی تحت تاثیر قرار می دهد. وزنه برداری قدرت و عملکرد عضلانی و تاندون ها را افزایش می دهد و خطر آسیب و درد را کاهش می دهد تا بتوانید بهتر حرکت کنید، راحت تر ریکاوری کنید و انعطاف پذیرتر باشید. وزنه برداری بهتر از درمان های دارویی مانند مسکن ها یا درمان های فیزیکی مانند گرما یا دستکاری ستون فقرات در پیشگیری و مدیریت درد است.

ضعف در لگن، شانه و قدرت کلی عضلات مرکزی، همراه با عضلات غیرفعال، بزرگترین مقصر درد و آسیب هستند. نشستن طولانی مدت منجر به سفتی و ضعف عضلانی در بدن می شود که می تواند باعث اختلال در عملکرد شود و شما را مستعد آسیب های مختلف کند. وزنه برداری مداوم در مبارزه با این اثرات معجزه می کند.

یکی دیگر از اثرات وزنه برداری بهبود استقامت عضلات است. افزایش استقامت عضلانی خطر آسیب های اسکلتی عضلانی را کاهش می دهد و عملکرد شما را در باشگاه افزایش می دهد. این ورزش حتی از بیماری های قلبی عروقی نیز جلوگیری می کند.

 خطرات و آسیب های وزنه برداری روزانه

خطرات و آسیب های وزنه برداری روزانه

داشتن یک برنامه منظم برای وزنه برداری ارزشمند است، اما وزنه برداری روزانه می تواند منجر به درد، آسیب و خستگی شود زیرا ذخایر انرژی و توانایی های بدن شما برای ترمیم ممکن است نیازهای بدن را برآورده نکند. اگر جلسات وزنه برداری شما خیلی شدید باشد، ممکن است بیش از حد تمرین کرده باشید. تمرین بیش از حد می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله بی خوابی، درد عضلانی، تغییرات خلقی، قاعدگی نامنظم، افزایش بیماری، کاهش اشتها، خستگی و غیره شود.

استراحت و ریکاوری زمانی است که بدن شما برای رفع نیازهای بدن و عملکرد بهتر در تمرین بعدی بهبود می یابد و سازگار می شود. همچنین زمانی است که بافت هایی مانند رباط ها و مفاصل بهبود می یابند تا از درد ناشی از استفاده بیش از حد جلوگیری شود.

انتخاب یک برنامه وزنه برداری که خیلی سخت نیست ممکن است به شما اجازه دهد هر روز وزنه برداری کنید، اما بعید است که بهترین نتیجه را از این کار بگیرید. این به این دلیل است که مقدار مشخصی از محرک در هر جلسه تمرین برای ایجاد سازگاری عضلانی که منجر به رشد و قدرت می شود، ضروری است. با کاهش شدت تمرینات، مانع رشد عضلات می شوید.

چگونه می توانیم وزنه برداری را در برنامه ورزشی روزانه خود بگنجانیم؟

برای اینکه وزنه برداری را در برنامه روزانه خود قرار دهید، با دو یا سه روز تمرین با وزنه شروع کنید و به تدریج ظرفیت و استقامت خود را در طول زمان (ست ها، تکرارها، وزنه) افزایش دهید. این روند ممکن است ماه ها طول بکشد تا موفق شود. همچنین برای دستیابی به بهبودی بهتر به دوره‌هایی نیاز خواهید داشت که در آن یک یا دو هفته استراحت کنید.

اگر می خواهید هر روز هفته روی وزنه برداری تمرکز کنید، حتما یک یا دو روز ورزش سبک برای استراحت داشته باشید. به عنوان مثال، اگر تا پنج بار در هفته جلسات چالش برانگیز وزنه برداری انجام داده اید، در دو روز دیگر هفته، می توانید تمرینات مقاومتی سبکی را انجام دهید که بیشتر به عنوان حرکت و پیشگیری از آسیب عمل می کنند تا تمرینات قدرتی یا عضله سازی واقعی. .

انطباق با این روش آموزشی نیازمند هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق است. برای انطباق، در مورد هدف اولیه خود و میزان زمان و انرژی که برای آن دارید تصمیم بگیرید. اهداف کوتاه مدت و قابل اندازه گیری را تعیین کنید تا حرکت به سمت هدف را برای شما آسان تر کند و انگیزه خود را از دست ندهید.

 

مقاله پیشنهادی---علت درد پهلو هنگام دویدن چیست؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

وزنه برداری یک راه عالی برای مراقبت از خود و بهبود سلامت جسمی و روانی است. نه تنها تاثیرات وزنه برداری مداوم را در زندگی روزمره خود احساس خواهید کرد، بلکه از مزایای این فداکاری در سال های آینده نیز بهره مند خواهید شد.

فعال بودن هر روز یک انتخاب عالی است، اما وزنه برداری روزانه می تواند معایبی داشته باشد. مطمئن شوید که روزهایی را به استراحت اختصاص دهید و در طول هفته به سایر جنبه های زندگی و مراقبت از خود بپردازید. قبل از شروع هر فعالیت ورزشی جدید، حتما با پزشک خود یا یک مربی شخصی برای مشاوره مشورت کنید.

نوشته شده در 1403-07-04 توسط تناسب اندام 0 50

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد