اهمیت نوشیدنی در ورزش +نوشیدنی های ورزشی

اهمیت نوشیدنی در ورزش +نوشیدنی های ورزشی

اهمیت نوشیدنی در ورزش +نوشیدنی های ورزشی

امروز در وبلاگ های پویان اسپرت میخوانیم که نوشیدنی هم درست مثل غذا از جمله نیاز های ضروری بدن است و باید تنظیم مایعات بدن را حین ورزش امری ضروری بدانیم. زیرا اگر شما قبل و بعد و حین ورزش آب کافی به بدن خود نرسانید در فرایند سرد کردن به مشکل میخورید و گرمازده میشوید.

 

اهمیت نوشیدنی در ورزش

70 درصد بدن انسان را مایعات تشکیل میدهد، به همین علت است که همه پزشکان روی آب خوردن تاکیید میکنند، آب خوردن در ورزش نیز بسیار مهم است اگر بدن شما آب کافی نداشته باشد هنگام ورزش ممکن است به سلامتی حود آسیب های جدی برسانید پس برای ورزش جدای از برنامه عذایی باید برنامه ای برای آب خوردن بصورت مکرر داشته باشید.

نوشیدنی های کم کالری

نوشیدنی ها اکثرا از کالری زیادی برخوردار هستند و مصرف آنها به ورزشکاران توصیه نمیشود. شما لزوما باید بین هر وعده ورزشی مقداری آب بنوشید تا بدن شما با کمبود آب مواجه نشوند.

آب(مایع حیات)

آب تنها نوشیدنیی است که کاملا مناسب تمام ورزشکاران است.

شیر کم چرب

شیر که یکی از مقوی ترین نوشیدنی های طبیعی دنیا هم هست میتواند نوشیدنی مناسبی برای ورزشکاران باشد(به شرطی که کم چرب باشد)

آب میوه طبیعی

آب میوه هم از جمله نوشیدنی هایی است که کالری بالایی دارد اما این کالری با بالا رت رفتن درصد طبیعی بودن آبمیوه کمتر میشود پس سعی کنید آب میوه های 100 درصد طبیعی برای ورزش و سلامت خود بنوشید.

آب سبزیجات

دیگه بازم نیست راجب خواص سبزیجات بگوییم چون فکر کنم همه راجب خواص بینهایت سبزیجات بدانند، حالا تصور کنید که آب سبزیجات چقدر میتواند برای ورزشکاران مفید باشد.

 

جایگاه قهوه در نوشیدنی های ورزشی

بصورت معمولی قهوه به ورزشکاران پیشنهاد نمیشود.ولی اگر نیاز به مقداری انرژی داشته اید صد در صد قهوه میتواند با کافئین بالای خودش به شما کمک کند.

نوشیدنی هایی که ورزشکاران نباید بنوشند

  •          سودا
  •          آب میوه غیر طبیعی
  •          شیر پر چرب
  •          نوشابه
  •          نوشیدنی انژی زا

سودا

سودا که همان  آب گاز دار است دارای مقادیر زیادی کالری دارد و برای ورزشکاران اصلا پیشنهاد نمیشود.زیرا گاز این نوشیدنی ها از کربن دی اکسید ساخته شده اند که برای استخوان ها و سلامت بدن مضر است.

 

آب میوه غیر طبیعی

شاید عجیب باشد که بگوییم آبمیوه غیر طبیعی برای ورزشکاران مضر است اما این آبمیوه ها از اسانس و شکر زیاد و مواد نگاه دارنده ساخته میشوند و برای بدن ورزشکاران بسیار مضر است، پس بهتر است ورزشکاران از اب میوه های طبیعی استفاده کنند که خواص بسیار زیادی نیز هم دارد.

نوشابه

دیگه همه میداند که نوشابه (نوشیدنی های گازدار) نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای تمام افراد در تمام سنین مضر میباشد، از ضرر های تمام نشدنی نوشابه های گاز دار بخواهیم به چند مورد اشاره کنیم میگوییم؛ باعث پوکی استخوان میشود، دندان ها را میپوساند، باعث ایجاد بیماری های معده میشد، بخاطر شکر زیاد باعث دیابت میشود و ... پس عقل سلیم حکم میکند تا سراغ این نوشیدنی مضر نرویم.

نوشیدنی انرژی زا

 

نوشیدنی های انرژی زا که اسما برای ورزشکار ها ساخته شدند بیشترین آسیب را نیز به ورزشکاران میزنند در این نوشیدنی ها چیزی به اسم انرژی زای طبیعی وجود ندارد و همش ترکیبات شیمیایی است که برای بدن هر شخصی مضر است، و ورزشکارانی که سلامتیشان برایشان مهم است هیچوقت سراغ چنین نوشیدنی های نمیروند و بجای آن از انرژی زا های طبیعی که در ادامه ن آ

به آن ها میپردازیم استفاده میکنند.

 

جایگزینی سالم برای نوشیدنی های انرژی زا

آب کرفس

این نوشیدنی شاید اندکی طعمش برای شما بد باشد ولی این مزه بد را با خواص بینظیرش جبران میکند یکی از این خواص انرژی زا بودنش است، آب کرفس یکی از بهترین انرژی زا های طبیعی موجود نیز است.

اسموتی های دست ساز

اسموتی چیست؟

اسموتی یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار است و از خرد کردن و مخلوط کردن میوه‌ها با یخ، انواع مغزها و شیرین‌کننده‌های مختلف تهیه می‌شود. تا قبل از تهیه‌ی اسموتی، میوه‌ها فقط دیواره‌های آبمیوه‌گیری را دیده بودند و هیچ تصوری از نرم و له شدن و نشستن کنار شیر، عسل، یخ و..  نداشتند.

در بلاگ های بعدی پویان اسپرت به انواع آن و خواصاشان میپردازیم.

طرز تهیه یک اسموتس ورزشی خوشمزه

کالری: ۳۴۵

چربی: ۸ گرم

کربوهیدرات خالص: ۳۱ گرم

پروتئین: ۲۷ گرم

۱/۲ فنجان توت فرنگی منجمد

۱/۴ فنجان انبه منجمد

۱/۲ فنجان شیر بادام شیرین نشده

۱/۲ فنجان ماست یونانی ساده و بدون چربی

۱/۴ فنجان توت فرنگی تازه

۱ قاشق چایخوری دانه چیا

۲ قاشق غذاخوری پروتئین گرانولا

۱/۴ فنجان بلوبری تازه

۱ قاشق پودر پروتئین وانیل

میوه های یخ زده، ماست یونانی، پودر پروتئین و شیر بادام را به مخلوط کن اضافه کنید. برای یک اسموتی غلیظ استفاده از میوه های یخ زده به جای تازه مهم است. اگر یک اسموتی رقیق را به غلیظ ترجیح می دهید، احتمالاً استفاده از میوه های تازه برای شما مناسب است.

هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

اسموتی را در ظرفی بریزید.

بلوبری، توت فرنگی تازه، دانه چیا و گرانولا را روی آن قرار دهید.

حالا از این اسموتی کامل و خوشمزه لذت ببرید.

نتیجه گیری و کلام آخر

امروز در وبلاگ های پویان اسپرت راجب اهمیت نوشیدن آب در ورزش گفتبم و راجب بعضی از نوشیدنی های ورشی و حواص و ضرر های آن ها صحبت کردیم. همانطور که در این مقاله ذکر کردیم در مقالات بعدی راجب اسموتی های ورزشی و اسموتی های انرژی زا خواهیم نوشت.

همچنین شما میتوانید برای خرید لباس های ورزشی خود اینجا کلیک کنید و لباس های ورزشی خود را با پایین ترین قیمت و بالا ترین کیفیت ممکن خریداری کنید.

 

نوشته شده در 1401-12-22 توسط لایف استایل 0 281

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد