فواید ورزش برای سلامت روان

فواید ورزش برای سلامت روان

فواید ورزش کردن برای سلامت روان

امروز در وبلاگ های پویان اسپرت درباره فواید ورزش برای سلامت روح و روان میخوانیم و به بررسی اثرات مثبت ورزش بر بیماری های روانی میپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین شما میتوانید لباس ورزشی خود را از سایت پویان اسپرت بالا ترین کیفیت و بالا ترین قیمت ممکن خریداری کنید فقط کافیست کلیک کنید.

فواید ورزش برای سلامتی فعال ماندن برای جلوگیری از مشکلات سلامتی مفید است. ورزش می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های زیادی کمک کند. سازمان بهداشت جهانی برای افراد بین 6 تا 65 سال، یک تا سه ساعت ورزش در هفته را توصیه می‌کند. حتی 15 تا 30 دقیقه پیاده‌روی سریع، دویدن، رقصیدن، انجام یک ورزش یا تمرینات قدرتی در هر روز به بهبود ضربان قلب، قدرت عضلانی، ایمنی و سلامت کلی ذهن کمک می‌کند. در ادامه فهرست کاملی از فواید ورزش آورده شده است. فواید ورزش از زبان دکتر کرمانی: فواید ورزش برای سلامت قلب و عروق بیماری‌های قلبی – عروقی، یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می‌روند. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، تا سال 2030، شیوع بیماری‌های قلبی – عروقی 9.9 درصد افزایش خواهد یافت، اما دانشمندان توافق نظر دارند که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را می‌توان با ورزش منظم کاهش داد. فواید ورزش منظم برای سلامت قلب عبارتند از: بهبود سطح کلسترول کاهش فشار خون کاهش خطر حملات قلبی و بیماری‌های قلبی کاهش خطر سکته مغزی نقش ورزش در احساس شادی اندورفین‌ها هورمون‌هایی هستند که درد را کاهش و لذت را افزایش می‌دهند. آن‌ها یک احساس کلی از خوب و مثبت بودن ایجاد می‌کنند. اندورفین همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به کاهش دردهای طولانی مدت کمک کند. ورزش منظم می‌تواند با تولید اندورفین در بدن، عضلات را تقویت نموده و درد مزمن و خطر آسیب را کاهش دهد. ورزش منظم می‌تواند با تولید اندورفین در بدن، احساس شادی را در ما بوجود آورد. نقش ورزش در افزایش انرژی احساس خستگی و کمبود انرژی، یکی از رایج‌ترین مشکلات زندگی روزمره در عصر تکنولوژی است و دلایل آن ممکن است از کار زیاد تا داشتن یک زندگی بی‌تحرک متغیر باشد. اما تنها داروی سالم و بدون عارضه برای خستگی مفرط، ورزش منظم است. دانشمندان موافق هستند که ورزش منظم تاثیر مثبتی بر سطح انرژی دارد. در واقع، فعالیت بدنی به بهبود بهره‌وری نیز کمک می‌کند. بسیاری از افراد برای مقابله با احساس ضعف تنها کافیست گرم‌کن بپوشند و بدوند. فعالیت بدنی ضربان قلب را افزایش داده و خون را به جریان می‌اندازد. اکسیژن و مواد مغذی بیشتر برای عضلات به معنای سطح انرژی بالاتر است. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد که صرف انرژی چگونه می‌تواند انرژی بیشتری به فرد بدهد، اما علم این ادعا را تأیید می‌کند. یک مطالعه نشان داد که 90٪ از افرادی که یک برنامه ورزشی منظم را تکمیل کردند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کردند، کاهش خستگی داشتند. شاید به‌جای یک فنجان قهوه اضافی برای رفع خستگی، بهره‌مندی از فواید ورزش جایگزین بهتری باشد.

اسلش زنانه مغزی دوزی تی سی نایک تکی

ورزش برای سلامتی ذهن شما ضروری است:

بله ، تمرینات بدنی واقعاً فواید زیادی دارد ، مانند بهبود حافظه ، از بین بردن استرس ، رفع اضطراب و بهبود توانایی یادگیری. اما فواید ناشناخته بیشتری برای ورزش بدنی وجود دارد.

ورزش سبب شادی می شود:

هنگام ورزش ، بدن شما اندورفین ترشح می کند که باعث می شود احساس سرخوشی و شادی داشته باشید. به همین دلیل ورزش بدنی برای افرادی که از افسردگی رنج می برند بسیار توصیه می شود.

به همین ترتیب ، اگر استرس یا اضطراب دارید ، ورزش می تواند به از بین بردن تنش هایی که بدن و ذهن را خسته می کند ، کمک کند. این به شما کمک می کند تا آرام باشید ، بهتر بخوابید و در زندگی روزمره خود بسیار سازنده تر شوید

عزت نفس را بهبود می بخشد:

ورزش به شما این امکان را می دهد که خود را سالم و شادتر ببینید. این یک افزایش عالی برای عزت نفس شما است ، که به شما کمک می کند تا برای خود ارزش بیشتری کسب کنید.

روابط اجتماعی را بهبود می بخشد:

درک بهتر از خود ، احساس خوشبختی و لذت بردن از خود و ارزش گذاری برای خود باعث بهبود روابط اجتماعی می شود. شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید که به شما کمک می کند در سطح عمیق تری با دیگران ارتباط برقرار کنید.

 

همچنین شما احساس انگیزه بیشتری برای شرکت در فعالیتهای گروهی پیدا خواهید کرد ، شرکت در ورزشهای گروهی و یا شروع مکالمه با کسانی که نمی شناسید  را شروع می کنید ، فقط به این دلیل که احساس خوبی دارید. همچنین باعث می شود حتی احساس بهتری داشته باشید و بسیار مثبت باشید.

از اختلال شناختی جلوگیری می کند:

اگر نگران بیماری های دژنراتیو مانند آلزایمر هستید ، باید بدانید که ورزش بدنی می تواند به شما در جلوگیری از آن کمک کند. به همین دلیل شما در سنین 25 تا 45 سالگی باید به طور منظم ورزش کنیدر

به شما کمک می کند اعتیاد را کنترل کنید:

اگر به هر نوع مواد مخدر ، الکل ، تنباکو یا هر چیز دیگری معتاد هستید ، ورزش بدنی می تواند به کنترل آن کمک کند. حتی گاهی اوقات می تواند به شما کمک کند تا به طور کلی اعتیاد خود را ترک کنید.

چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟

اعتیاد با هورمون دوپامین که به طور طبیعی در حین ورزش ترشح می شود ارتباط نزدیک دارد. به همین دلیل ورزش راهی بسیار موثر برای کنترل اعتیاد است.

حافظه را بهبود می بخشد:

ورزش تولید سلولهای هیپوکامپ را که مسئول حافظه و یادگیری است افزایش می دهد. به لطف آن ، حافظه شما بهبود می یابد ، بنابراین می توانید موارد را به طور موثرتری یاد بگیرید یا به خاطر بسپارید.سبک زندگی کم تحرک به هیچ وجه برای حافظه شما مناسب نیست.

تاپ مردانه کلاهدار فلامنت سوزنی نایک تکی

شما بسیار سازنده تر می شوید:

ممکن است فکر کنید که ورزش بدنی شما را خسته می کند و بنابراین در کار یا سایر فعالیتهای خود عملکرد بدتری دارید. اما در واقع برعکس است! ورزش به شما کمک می کند انرژی بسیار بیشتری دریافت کنید زیرا ، حتی اگر شاید آن را باور نکنید ، ورزش به شما در حفظ فعالیت روزانه کمک می کند. از افسردگی و کم توجهی در محل کار جلوگیری می کند.

اگر احساس بدی دارید یا مثمر ثمر نیستید ، به این فکر کنید که آیا ورزش می تواند وضعیت را بهبود بخشد. گاهی اوقات چیزی به اندازه ورزش کردن می تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند.

بیماری های روانی سالانه میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. اینها علائم ذهنی کم و بیش جدی مانند سردرد ، استرس یا مشکل خواب هستند.

ورزش تأثیرات مثبت قابل توجهی در پیشگیری یا تسکین علائم افسردگی دارد. فعالیت بدنی منظم همچنین در افراد مبتلا به بیماری های عصبی اثر ضد افسردگی دارد. این آموزش کیفیت زندگی و مدیریت استرس را بهبود می بخشد ، درک شخصی و مهارت های اجتماعی را تقویت می کند. علاوه بر این ، فعالیت بدنی اضطراب را در افرادی که از اضطراب و بیماری های مرتبط با استرس رنج می برند ، کاهش می دهد.

این تحقیق معمولاً تأثیر فعالیت بدنی متناسب با تناسب اندام را بررسی می کند. با این حال ، تمرینات بدنی تقویت کننده عضله به تنهایی همچنین باعث بهبود طیف وسیعی از توانایی های ذهنی مانند تمرکز و توانایی برنامه ریزی می شود.

ورزش و سلامت روان

ورزش نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای سلامت روان نیز فواید بسیاری دارد. در مغز شما ، ورزش مواد شیمیایی را تحریک می کند که باعث بهبود روحیه شما و قسمت های مغز مسئول حافظه و یادگیری می شوند.

به چه مقدار ورزش نیاز دارید؟

به بزرگسالان توصیه می شود حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را در بیشتر یا تمام روزهای هفته انجام دهند. می توانید 30 دقیقه در طول روز را با ترکیب جلسات 10 تا 15 دقیقه ای کوتاهتر جبران کنید.

ممکن است در یافتن انگیزه یا انگیزه برای ورزش با مشکل روبرو شوید. به روش هایی فکر کنید که می توانید ورزش را بخشی از برنامه روزمره و سبک زندگی خود کنید. چیزی را که از آن لذت می برید انتخاب کنید و از دوستان یا خانواده خود بخواهید تا به شما در ایجاد انگیزه کمک کنند و شما را در مسیر خود قرار دهند.

اگر صاحب سگ هستید ، آنها را برای پیاده روی در منطقه محلی خود ببرید.برنامه ورزشی خود را با یک رژیم غذایی سالم ترکیب کنید تا انگیزه و انرژی خود را برای ورزش تقویت کنید.

 نتیجه گیری

امروزه افراد زیادی بخاطر مسائل روزمره دچار مشکلات روحی شده اند اما خیلی ها از اثرات ورزش بر روی سلامت روحی و روانی اطلاع ندارند برای همین تصمیم گرفتیم امروز در سایت پویان اسپرت مطلبی را درباره این موضوع بنویسیم.

نوشته شده در 1401-12-26 توسط لایف استایل 0 187

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد