قرص کلن بوترول چیست؟ - خطرات و عوارض جانبی کلن بوترول

قرص کلن بوترول چیست؟ - خطرات و عوارض جانبی کلن بوترول

قرص کلن بوترول چیست؟ - خطرات و عوارض جانبی کلن بوترول ؛ برخی افراد از قرص های کلن بوترول برای کاهش وزن و بدنسازی استفاده می کنند. اما این دارو بسیار بحث برانگیز و خطرناک است و تجویز و مصرف آن در برخی کشورها ممنوع است. برخی معتقدند که کلن بوترول تأثیر قابل توجهی بر کاهش وزن و عضله سازی دارد، در حالی که برخی دیگر تأثیر آن را بر کاهش وزن کم می دانند. اگر قصد استفاده از این قرص را برای کاهش وزن دارید، حتما این مقاله از فروشگاه پویان اسپرت را تا انتها بخوانید.

 

"برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

قرص کلن بوترول چیست؟

کلن بوترول یک ماده شیمیایی شبیه به استروئیدها است و دارای اثرات ضد التهابی و گشادکننده برونش است. این دارو در سال 1967 اختراع شد و در سال 1977 وارد عرصه پزشکی شد. برای کاهش فشار خون خون را رقیق می کند و در عین حال عروق حامل اکسیژن را گشاد می کند. بنابراین با مصرف این دارو حجم اکسیژن خون نیز افزایش می یابد.

در بعضی از کشورهای اروپایی ، قرص کلن بوترول به عنوان داروی آسم تجویز می شود. اما در ایالات متحده استفاده از این ماده برای این منظور ممنوع است. سال ها پیش در این کشور، کلنبوترول در دامپروری و توسط دامپزشکان استفاده می شد. همچنین اخیراً مشاهده شده است که کلن بوترول به عنوان یک افزودنی در مواد مخدر خیابانی مانند هروئین استفاده می شود.

به طور کلی، این دارو در حال حاضر برای زایمان گاو و کمک به درمان مشکلات تنفسی در حیوانات بزرگ مانند اسب استفاده می شود.

آیا کلن بوترول واقعا چربی سوز است؟

موضوع چربی سوزی با این دارو همیشه موضوعی بحث برانگیز و قابل بحث بوده است. راستش را بخواهید، بله، کلنبوترول می تواند با افزایش متابولیسم به چربی سوزی کمک کند. همچنین دارای اثر ترموژنیک است، یعنی دمای بدن را افزایش می دهد. دمای بدن بالاتر می تواند کالری سوزی را افزایش دهد. با این حال، برخی از کاربران کاهش اشتها را گزارش کرده اند.

اما به چه قیمتی؟ این اثرات همگی موقتی و کوتاه مدت هستند و در مطالعات مشاهده شده که این اثرات پس از مدتی از بین می روند. همچنین حواستان باشد که کلنبوترول آنقدر خطرات و عوارض جانبی دارد که استفاده از آن برای چربی سوزی منطقی نیست و ارزش قیمت آن را ندارد (از دست دادن سلامتی).

 خطرات و عوارض جانبی کلن بوترول چیست؟

خطرات و عوارض جانبی کلن بوترول چیست؟

دلیل ممنوعیت مصرف کلنبوترول در بسیاری از کشورها این است که عوارض جانبی زیادی برای مصرف کنندگان به همراه داشت و برای آنها دردسر ایجاد می کرد. حتی مصرف گوشت حیواناتی که از این دارو استفاده کرده اند نیز می تواند منجر به مسمومیت انسان شود. در سال 1994، 140 نفر در اسپانیا پس از خوردن گوشت آلوده به کلنبوترول در بیمارستان بستری شدند. حال به عوارض مختلف این دارو اشاره می کنیم:

  • اضطراب شدید  
  • لرزش بدن
  • سردرد و سرگیجه
  • تعریق غیر طبیعی
  • افزایش دمای بدن

اثرات منفی بر قلب

قرص کلن بوترول می تواند اثرات منفی مانند تپش قلب، فیبریلاسیون دهلیزی یا ضربان قلب نامنظم و سریع و مشکلات فشار خون بر روی قلب داشته باشد. افزایش ضربان قلب و بزرگ شدن ناشی از دارو می تواند منجر به چیزی به نام هیپرتروفی قلب شود. این زمانی است که قلب به طور غیر طبیعی بزرگ می شود و می تواند منجر به حمله قلبی و در نهایت مرگ شود.

کاهش پتاسیم در بدن

استفاده از قرص کلنبوترول می تواند سطح پتاسیم را در بدن کاهش دهد. مطالعات متعدد تایید کرده اند که مصرف کلنبوترول می تواند منجر به کمبود پتاسیم شود که تاثیر منفی بر سلامتی و عملکرد ورزشی فرد دارد.

پتانسیل برای اعتیاد

قرص کلن بوترول حاوی دوپامین است ، دوپامین ارتباط نزدیکی با اعتیاد دارد. بنابراین، این دارو می تواند اعتیادآور باشد. در بسیاری از کشورها، استفاده از کلنبوترول در حیواناتی که برای مصرف انسان در نظر گرفته شده اند ممنوع است.

کاهش کیفیت خواب

با برهم زدن آرامش افراد، کلنبوترول می تواند کیفیت خواب آنها را مختل کند. این دارو بیشتر از کافئین می تواند باعث بی خوابی و اختلال در ریتم و کیفیت خواب شود. متأسفانه، بی خوابی، کم خوابی و کاهش کیفیت ریکاوری پس از ورزش می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش چاقی شود.

آیا استفاده از کلن بوترول در بدنسازی فوایدی دارد؟

یک عمل خطرناک که برخی از بدنسازان انجام می دهند استفاده از کلنبوترول برای افزایش چربی سوزی است. گاهی اوقات، این دارو در ترکیب با سایر داروهای افزایش دهنده عملکرد یا استروئیدهای آنابولیک نیز استفاده می شود که بسیار خطرناک تر است.

از آنجایی که کلنبوترول یک گشادکننده عروق است، هنگام استفاده راه های هوایی شما را باز می کند. (این برای مبتلایان به آسم مفید است) و به ورزشکاران اجازه می دهد تا با داشتن جریان هوای بیشتر استقامت خود را افزایش دهند. به زبان ساده، اکسیژن بیشتری در اختیار بدنسازان قرار می گیرد و به آنها اجازه می دهد سخت تر و بهتر کار کنند.

اما این دارو مزیت یا فایده مستقیمی در بدنسازی ندارد. ممکن است در ابتدای استفاده متوجه مزایای کوتاه مدتی مانند افزایش ظرفیت هوازی و استقامت بدنی یا حتی چربی سوزی سریع شوید. اما اینها اتفاقات موقتی هستند و مستقیماً بر عضله سازی و رشد بدن تأثیر نمی گذارند.

لطفا توجه داشته باشید که کلنبوترول یک استروئید آنابولیک نیست و اثرات عضله سازی ندارد. مهمتر از آن، عوارض جانبی کلنبوترول بیشتر از فواید آن برای بدنسازی و عضله سازی است.

 

مقاله پیشنهادی---بین هر ست چقد استراحت کنیم؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در نتیجه، کلن بوترول یک ترکیب شیمیایی شبیه به استروئیدها است و دارای اثرات ضد التهابی و گشادکننده برونش است. مصرف این دارو عوارض زیادی دارد و در حال حاضر بیشتر برای برخی از حیوانات استفاده می شود.

در این مقاله به طور مفصل به معرفی قرص کلنبوترول، عوارض جانبی آن و نحوه عملکرد آن در بدن پرداخته ایم. بهترین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری داشتن یک برنامه غذایی مناسب و ورزش است.

نوشته شده در 1403-06-10 توسط 0 70

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد