بهترین زمان برای بدنسازی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بدنسازی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بدنسازی چه زمانی است؟ ؛ به نظر شما بهترین زمان برای ورزش در طول روز چه زمانی است؟ چه زمانی ورزش ما را به اهدافمان نزدیک می کند؟ زمان یکی از عواملی است که بر عملکرد تمرینی شما تأثیر می گذارد. عوامل دیگری مانند شدت، مدت ورزش و تغذیه نیز نقش مهمی دارند که نباید نادیده گرفته شوند. اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن به حداکثر چربی سوزی، عضله سازی و سایر اهداف در تمرینات خود برسید، با این مقاله از فروشگاه پوشاک ورزشی پویان اسپرت همراه باشید.

 

 "برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید."

 

بهترین زمان برای چربی سوزی

حال اگر هدف شما کاهش وزن و چربی سوزی از طریق ورزش است، باید بگوییم که بهترین زمان برای تمرین می تواند ساعات اولیه صبح باشد.

در ساعات اولیه صبح، سطح قند خون بدن کمتر از حد طبیعی است. این باعث می شود بدن شما در حین ورزش به دنبال منابع دیگری برای تامین انرژی باشد. این زمانی است که سلول های چربی به سوخت برای ورزش تبدیل می شوند.

در اوایل صبح، سطح کورتیزول خون (شتاب دهنده چربی سوزی) بیشتر از زمان های دیگر است. بنابراین، می توانید انتظار چربی سوزی بیشتری از بدن خود داشته باشید.

توجه: تنها راه برای سوزاندن چربی، رعایت قانون کمبود کالری است. این بدان معناست که کالری مصرفی شما باید کمتر از کالری باشد که می سوزانید. بنابراین داشتن رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم برای سوزاندن چربی های اضافی ضروری است.

بهترین زمان برای عضله سازی چه زمانی است؟

همانطور که اشاره کردیم در ساعات اولیه روز احتمال چربی سوزی در بدن بیشتر می شود و در نتیجه احتمال عضله سازی نیز بیشتر می شود. شرط عضله سازی در صبح این است که بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه کامل بخورید و سپس شروع به وزنه برداری کنید.

هرگز سعی نکنید با معده خالی ورزش کنید. زیرا می تواند منجر به از دست دادن عضلات شود، که بدترین اتفاقی است که برای یک ورزشکار می تواند بیفتد.

از طرفی بدن در بعدازظهرها از نظر قدرت و آمادگی جسمانی بهترین عملکرد را دارد. یک مطالعه رشد عضلانی بیشتر و حتی چربی سوزی بیشتر در بعد از ظهر را نشان می دهد. به طور کلی می توان گفت که بهترین زمان برای ورزش تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد.

بهترین زمان برای بدنسازی

تعیین بهترین زمان برای ورزش و بدنسازی به شما بستگی دارد. در واقع می توانید زمان تمرین خود را بر اساس آمادگی بدن خود تنظیم کنید.

این بدان معناست که بسته به سبک زندگی خود می توانید عادت صبح زود بیدار شدن و ورزش کردن را ایجاد کنید. اگر اهل صبح نیستید، می توانید زمان آمادگی بدن خود را به بعدازظهرها فشار دهید. کنترل این زمان بندی تا حد زیادی در دستان شماست. حالا بیایید در مورد ورزش صبح و بعد از ظهر بحث کنیم.

 بهترین زمان برای بدنسازی

1. بدنسازی در صبح

انجام تمرینات بدنسازی در صبح می تواند ایده خوبی برای بهترین زمان تمرین شما باشد، به خصوص اگر این تنها زمانی است که برای ورزش در دسترس شماست و این نکات را نیز رعایت کنید.

پس از بیدار شدن از خواب، بدن ما گرسنه و کم انرژی است. بنابراین باید صبحانه کامل بخورید و سپس بدنسازی را امتحان کنید. در غیر این صورت ممکن است با درد عضلانی مواجه شوید.

از سوی دیگر، پس از یک خواب طولانی شبانه، ماهیچه ها و مفاصل سفت می شوند و ممکن است به اندازه کافی برای بدنسازی آماده نباشند. توصیه می کنیم مدت کوتاهی پس از بیدار شدن از خواب شروع به بدنسازی کنید و زمان کافی برای گرم کردن بدن خود بگذارید.

نوشیدن آب کافی و یک وعده غذایی بعد از تمرین را فراموش نکنید.

اگر می خواهید صبح ورزش کنید، تمرینات هوازی (کاردیو) انجام دهید. برای مثال ۱۰ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید و اثرات مفید این ورزش را ببینید.

  • فواید بدنسازی در صبح

معمولاً احتمال چربی سوزی در صبح بیشتر است و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، صبح می تواند بهترین زمان برای ورزش باشد.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد ورزشکارانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، کمتر احتمال دارد که پس از مدتی از برنامه تمرینی خود دست بکشند. بنابراین، کسانی که صبح ها ورزش می کنند، تمایل بیشتری به دنبال کردن برنامه ورزشی خود و رسیدن به اهداف تناسب اندام خواهند داشت.

برخی افراد ورزش صبحگاهی را آسان‌تر می‌دانند، زیرا در بعدازظهر یا بعدازظهر ممکن است به دلیل خستگی انرژی یا انگیزه ورزش و چربی سوزی نداشته باشند.

2. بدنسازی در غروب و سحر

در حالی که گفتیم بهترین زمان برای بدنسازی زمانی است که احساس راحتی می کنید، اگر به جزئیات بپردازیم، تحقیقات نشان می دهد که بهترین زمان برای ورزش و بدنسازی هنگام غروب و سحر است.

تمرینات صبحگاهی ممکن است منجر به چربی سوزی بیشتر شود (به دلیل ذخایر گلیکوژن خالی در بدن)، اما مطالعات نشان نمی دهد که ورزش صبحگاهی منجر به کاهش وزن بیشتر یا موفقیت طولانی مدت شود.

در واقع، شواهد مربوط به تمرینات هوازی در صبح نامشخص است، اما وقتی نوبت به بدنسازی در عصر می رسد، تحقیقات به وضوح نشان می دهد که غروب زمان بهتری برای ورزش است و نتایج بیشتری برای شما به همراه دارد. به عبارت ساده تر، بدن شما در عصر ممکن است قدرت بیشتری برای بدنسازی و وزنه برداری داشته باشد. برای یک برنامه ورزشی ثابت و انتخاب مناسب ترین تمرینات می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

3. بدنسازی در شب

بدنسازی و ورزش در شب ایده آل نیست، اما اگر تنها زمانی است که برای ورزش کردن در دسترس شماست، آن را به گونه ای ترتیب دهید که در ساعات اولیه شب ورزش کنید و اجازه ندهید تمرین شما تا نیمه های شب طول بکشد.

  • معایب بدنسازی در شب

شب به طور طبیعی زمان استراحت بدن است و بهتر است آن را با تمرینات بدنسازی شدید و سنگین خسته نکنید. ورزش و بدنسازی در شب ممکن است خواب شما را مختل کند و از طرف دیگر مزایای ورزش صبح و بعد از ظهر را برای شما به ارمغان نیاورد.

 

ورزش در شب و تاثیر آن بر تناسب اندام

 

بهترین زمان برای ورزش برای افزایش قد

زمان طلایی ورزش برای افزایش قد در دوران کودکی و نوجوانی است. این بدان معناست که اگر قصد دارید ورزش کنید تا روی رشد قد شما تاثیر بگذارد، باید این تمرین را قبل از رسیدن به بلوغ کامل انجام دهید. اما چرا این زمان بسیار مهم است؟

نمودار زیر میزان رشد را از بدو تولد تا 20 سالگی نشان می دهد.همانطور که می بینید رشد قد یک فرد در سنین 18 تا 20 سالگی به صفر می رسد.

دلیل این توقف رشد، بسته شدن صفحات رشد است. وقتی صفحات رشد نوجوان بسته می شود، رشد قد متوقف می شود و پس از این مدت هیچ ورزش یا دارویی نمی تواند قد را افزایش دهد. بنابراین بهترین زمان یا به عبارتی زمان طلایی افزایش قد، قبل از 20 سالگی است.

بهترین زمان ورزش برای افزایش وزن

اگر به دنبال بهترین زمان برای ورزش برای افزایش وزن هستید، ورزش بعد از ظهر ایده خوبی است. برای افزایش وزن و عضله سازی (یا به عبارت ساده تر، چاق شدن)، به تمرینات قدرتی نیاز دارید.

همانطور که اشاره کردیم بهترین زمان ورزش برای هر فردی زمانی است که احساس راحتی می کند. این زمان لزوماً ثابت نیست. از نظر علمی، بهترین زمان برای تمرینات قدرتی احتمالاً از حدود ساعت 15 تا 9 شب برای اکثر افراد است. تمرین در این مدت به ورزشکار این امکان را می دهد که دو وعده غذایی اصلی و یک میان وعده داشته باشد که انرژی کافی برای یک تمرین سخت را فراهم می کند. بعد از تمرین، آنها می توانند وعده غذایی بعدی خود را بخورند و به بدنشان سوخت بدهند.

علاوه بر این، در این زمان از روز، بدن کاملاً بیدار و فعال است و دمای مرکزی بدن بالاتر از حد طبیعی است. همه این عوامل به عملکرد موثر ورزشکار کمک می کند. بنابراین، اگر ورزش کردن در بعدازظهر را ترجیح می دهید، در این زمان برای افزایش وزن برنامه تمرینی خود را برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان ورزش کردن برای دیابتی ها

ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توان دیابت را از طریق ورزش مدیریت کرد؟ بله، اما زمان ورزش برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. بزرگترین مشکلی که اکثر بیماران دیابتی با آن مواجه هستند، خطر کاهش بیش از حد گلوکز خون آنها تا دو روز پس از ورزش است. برای جلوگیری از افزایش یا کاهش بیش از حد گلوکز خون با ورزش، راه حل مناسب می تواند اندازه گیری سطح گلوکز خون قبل از ورزش باشد.

سطح گلوکز خون خود را اندازه گیری کنید. اگر آنها کم هستند، یک میان وعده کربوهیدراتی مانند نان یا میوه بخورید و بعد از مدت کوتاهی دوباره قند خون خود را چک کنید. اگر به محدوده طبیعی رسیده است، می توانید ورزش را شروع کنید.

چیزهایی که دیابتی ها باید درباره زمان و نوع ورزش بدانند!

  • می توان گفت دیابتی ها هم مثل بقیه هر زمان که بخواهند می توانند ورزش کنند مگر صبح ها با معده خالی. برای هر فرد مبتلا به دیابت، ورزش قبل از صبحانه می تواند خطرناک باشد.
  • هنگام صبح که از خواب بیدار می شوید، گلوکز خون پایین است و اگر بدون خوردن صبحانه ورزش کنید، هورمون های افزایش دهنده گلوکز مانند کورتیزول بیشتر ترشح می شود. این هورمون ها مقاومت به انسولین را افزایش می دهند.
  • ورزش صبحگاهی برای دیابتی ها تا زمانی که حداقل 2 ساعت از صبحانه می گذرد مشکلی ایجاد نمی کند و اگر قرار است ورزش طولانی باشد حتما باید میان وعده مناسب همراه داشته باشند.
  • اگر قصد دارید بعد از ظهر ورزش کنید، قبل از تمرین یک میان وعده بخورید. به طور کلی، حدود 3 ساعت پس از خوردن وعده غذایی اصلی بهترین زمان برای ورزش است.

 

مقاله پیشنهادی---تمرین پرس سینه چیست و چه فوایدی دارد؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

اگر قصد دارید بعد از ظهر ورزش کنید، قبل از تمرین یک میان وعده بخورید. به طور کلی، حدود 3 ساعت پس از خوردن وعده غذایی اصلی بهترین زمان برای ورزش است.

بهترین زمان برای ورزش و بدنسازی به برنامه شخصی شما بستگی دارد. بهترین و مناسب ترین زمان برای شما زمانی است که بتوانید به طور مداوم در آن زمان از روز ورزش کنید. با این حال، عملکرد و کارایی بدن در اواخر بعد از ظهر و عصر بالاتر و بهتر است. در این مقاله به موضوع بهترین زمان ورزش برای بدنسازی، عضله سازی، چربی سوزی، افزایش قد و ... پرداختیم.

نوشته شده در 1403-06-25 توسط بدنسازی 0 51

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد