بیوگرافی قهرمان وزنه برداری جهان + انواع وزنه های ورزشی

بیوگرافی قهرمان وزنه برداری جهان + انواع وزنه های ورزشی

امروز در وبلاگ پویان اسپرت راجب لاشا تالاخادزه فهرمان وزنه برداردی جهان و انواه وزنه های ورزشی میخوانم، لاشا تالاخادزه (Lasha Talakhadze) متولد ۲ اکتبر ۱۹۹۳ وزنه‌بردار فوق سنگین از کشور گرجستان و دارندهٔ مدال طلای المپیک تابستانی ۲۰۱۶، چهار مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در چهار دورهٔ پیاپی و قهرمان پنج باره دوره اروپا در دستهٔ فوق سنگین می‌باشد (دستهٔ ۱۰۵+ کیلوگرم تا سال ۲۰۱۸ و دستهٔ ۱۰۹+ کیلوگرم پس از سازماندهی مجدد دسته‌های وزنی در سال ۲۰۱۸ توسط فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری). وی سه بار برندهٔ جایزهٔ وزنه‌بردار مرد سال جهان شده و رکورد دار حال حاضر جهان در هر دو حرکت یک‌ضرب (۲۲۳ کیلوگرم) و دوضرب (۲۶۴ کیلوگرم) می‌باشد. به دلیل موفقیت متداوم او در رقابت‌ها و شکستن چند بارهٔ رکوردهای جهانی، بسیاری او را بزرگترین وزنه‌بردار دستهٔ فوق‌سنگین در تمام ادوار می‌دانند.

لاشا تالاخادزه در شهر ساچره در گرجستان متولد شد پدر او یعنی کوبا تالاخادزه نیز وزنه بردار بود پس خیلی دور از انتظار نبود که پسر او نیر به این رشته علاقه مند شود. پدر لاشا هم اکنون به عنوان مربی فعالیت خود را ادامه میدهد.

لاشا از سال 2008 بود که تصمیم گرفت رشته وزنه برداری را برای سرگرمی شروع کند. در سال ۲۰۱۰ ، او از دبیرستان در ساچره فارغ التحصیل شد و تصمیم گرفت به پایتخت گرجستان ، تفلیس نقل مکان کند، تا آنجا که زیر نظر آوستانیل گاوکوئیدز برگزار شود ، به آنجا آموزش بپردازد.

این مهاجرت به تفلیس بود که با شروع وزنه برداری حرفه ای شروع ماجراجویی او شد.

بعد از مدتی در تفلیس ، مکانی را در تیم جورجیا برای مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال اروپا که در اسپانیا برگزار شد ،شرکت کردم. من موفق شدم با نتیجه ۱۵۸ کیلوگرم در رنکینگ و ۱۸۷ در تمیز و تیزهوش مدال طلا کسب کند.

افتخارات نوجوانی لاشا تالاخادزه

در سال های بعد به عنوان یک جوان ، در مسابقات قهرمانی اروپا تا ۲۰ سال در رومانی (۱۸۵ کیلوگرم – ۲۱۷ کیلوگرم) ، یک مدال طلا در مسابقات قهرمانی اروپا Unter-20 در اسرائیل (۱۹۰ کیلوگرم – ۲۲۲ کیلوگرم) و مدال طلا به مدال طلا دست یافت. جام جهانی زیر ۲۰ سال در پرو (۱۹۰ کیلوگرم – ۲۲۲ کیلوگرم).

شروع حرفه ای لاشا تالاخادزه

لاشا تالاخادزه، چند سالی است که در رشته وزنده برداری فعالیت دارد و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ است.وی در دوره فعلی مسابقات (۲۰۱۸ تاکنون) در یکضرب با ۲۱۷ و دو ضرب با ۲۵۷ کیلوگرم رکورددار جهان است.

پدیده وزنه برداری جهان

در چند سال اخیر لاشا تالاخادزه، پدیده وزنه برداری جهان لقب گرفته و طلای المپیک ۲۰۱۶ و مسابقات جهانی ۲۰۱۷ را مال خود کرده است.
لاشا تالاخادزه، در مسابقات کشوری گرجستان که حکم انتخابی برای مسابقات جهانی را هم داشت، وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی را بالای سر برد.

این رکورد که یک کیلوگرم بیشتر از رکورد حسین رضازاده است، به صورت رسمی ثبت نمی شود؛
اگرچه در صورت تکرار آن در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به میزبانی ترکمنستان سومین رکورد دسته فوق سنگین نیز به نام تالاخادزه ثبت می شود.

لاشا تالاخادزه رکورد رضازاده را شکست
لاشا تالاخادزه فوق سنگین قدرتمند و عنواندار وزنه برداری جهان با ثبت مجموع ۴۸۴ کیلوگرم ضمن کسب سه مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع هر سه رکورد جهان را بار دیگر شکست و به نام خود ثبت کرد.

در روز آخر رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در کشور تایلند، لاشا تالاخازده گرجستانی ضمن رسیدن به مدال طلا موفق به ثبت رکورد جدید و تاریخی در رشته خودش شد. تالاخادزه با انتخاب وزنه ۲۶۴ کیلوگرم در حرکت دوضرب موفق به شکستن رکورد جهانی در یکضرب، دوضرب و البته مجموع شد.

رکورد حرکت دوضرب پیش از این با ۲۶۳.۵ کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده از ایران بود که امروز در روز آخر مسابقات جهانی توسط غول گرجستانی بالاخره شکسته شد.

رکوردهای لاشا تالاخادزه

یک‌ضرب: ۲۲۰ کیلوگرم (۲۰۱۹جهانی, WR)
دو ضرب: ۲۶۴ کیلوگرم (۲۰۱۹)
مجموع: ۴۸۴ کیلوگرم (۲۰۱۹, WR)
آمار مدال های لاشا تالاخادزه
طلا ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو +۱۰۵ کیلوگرم
مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان
طلا ۲۰۱۵ هیوستون +۱۰۵ کیلوگرم
طلا ۲۰۱۷ آناهایم +۱۰۵ کیلوگرم
مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری اروپا
طلا ۲۰۱۶ فورده +۱۰۵ کیلوگرم
طلا ۲۰۱۷ اسپلیت +۱۰۵ کیلوگرم
عکس های لاشا تالاخادزه

لوازم ورزشی زیادی هست که میتواند به ورزشکاران در ورزش کمک کند. یکی از معروف ترین و محبوب ترین آنها وزنه های ورزشی هستند که به ورزشکار در تقویت عضلات دست، قفسه سینه و شونه ها کمک چشمگیری میکند. امروز در وبلاگ پویان اسپرت به معرفی انواع این وزنه ها میپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید...

برای خرید لباس ورزشی مردانه کلیک کنید

دمبل های شیش ضلعی روکش دار

این دمبل ها اکثرا در وزن های پایین(.نیم کیلوگرم تا 5کیلوگرم)

تولید میشوند این وزنه ها بیشتر در خانه و توسط ورزشکاران تازه کار استفاده میشوند. روکش این وزنه از جنس پلاستیک بوده که باعث میشود ورزشکار حین استفاده حس بهتری داشته باشد، و به راحتی از دست سور نخورد.

وزنه های پاور جیم

این وزنه ها بیشتر در باشگاه های بدنسازی و توسط بدن سازان حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرند. این وزنه ها یک تکه هستند. و در وزن های بالا مثل 30 کیلوگرم و 40 کیلوگرم تولید میشوند.

وزنه های ایرروبیک

این وزنه ها که همانطور مه از اسمشان مشخص است برای ورزش ایروبیک طراحی شده اند را میتوان از شکل متفاوتشون تشخیص داد.این وزنه ها بسیار سبک و با طول بیشتری نسبت به باقی وزنه ها تولید میشوند.

وزنه های بدن سازی شش ضلعی

این وزنه ها که در باشگاه های بدنسازی بسیار محبوب هستند. همه جا قابل تشخیص هستند.دسته این وزنه ها فلزی هست ولی بخاطر شکل و طراحی آن نگه داشتن آن در دست بسیار راحت تر از باقی وزنه هایی با دسته فلزی هست.

برای خرید لباس ورزشی زنانه کلیک کنید

وزنه های متغییر

این وزنه ها که به آن ها وزنه های مدل A هم میگویند از چند بخش تشکیا میشوند که بخش اصلی آن ها میله یا دسته آن هاست مه شما میتوانید وزنه های مختلف را نسبت به نیاز خود بروی آن ها سوار کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در وبلاگ پویان خواندیم در باشگاه های ورزشی وسایلی زیادی برای تمرین کردن هست اما وزنه ها در باشگاه های بدن سازی اصلی ترین نقش را دارند و به شکل نوعی نماد برای بدنسازی تبدیل شده است.که میتوان استفاده آن را در تمام باشگاه های بدنسازی دید.

نوشته شده در 1401-12-16 توسط بیوگرافی 0 309

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد